24 juni 2024, 14:31:08

baby valkparkiet

Gestart door nora, 17 juli 2004, 03:52:48

« vorige - volgende »

nora

hoi

kropje loop langzaam leeg wat moet ik doen helpppp :'(

Tara

Hoi Nora,

je kan een druppel olijfolie geven, dat helpt!
Voerde je wel telkens wanneer de krop leeg was??

Succes!

Groetjes, Tara

nora

hoi tara

ja dat heb ik gedaan elke keer als het kropje leeg is dan pas kreeg hij weer pap nooit als er nog iets inzat dus ik snap er niks van groetjes nora :'(

Tara

Hoi Nora,

hoe oud is hij?
Een druppeltje olijfolie geven zoals ik zei dus, dat helpt echt, moest ik ook doen bij een jong waarvan de krop niet leegde en dan een nachtje rusten en toen was de krop leeg.

Groetjes, Tara

nora

het valkje is 4 dagen oud ik ga het zo snel mogelijk doen bedank groetjes nora

Tara

4 dagen :o

Dat wordt hard hoor! Heel veel succes, laat ff weten hoe het afloopt! Dat valkje waarvan de krop niet leegde hier was een dag of 6.

Groetjes, Tara

nora

ja ik doe zo mn best het ging zo goed ik hoop zo dat het help jullie horen zeker van mij hoe het afloop bedankt voor de tip ik hoop echt dat het kleine het haald   :'(
ik ga ook heel even nu bij hem zitten en kom zo weer terug groetjes nora :'( :'( :'(

Tara

Hoi Nora,

vraagje, waarom voer je hem met de hand en waarom zo vroeg :-/. Het kleintje krijgt geen antistoffen mee en zo is zijn overlevingskans minder dan als hij door de ouders wordt grootgebracht. Vaak lukt het wel mooi, maar ..

Een krop leegt ook trager als ze koud hebben, hou je hem onder een warmtelamp? En zoja, onder hoeveel graden?

Wat voor pap geef je?

Groetjes, Tara

nora

het kleinte is door de ouders in de steek gelaten de andere 3 jongen hebben het niet gehaald en deze was de jongste dus ik kon niet anders om hem met de hand verder groot te brengen ik moest wel :-[ ik gebruik nutribird a19.
vanochend zei mn vriendin tegen mij dat ze altijd op deze site zit te kijken en heb mij een paar tips gegeven ze zei al doe er een thee leppeltje yakuld door de pap heen en dat heb ik gedaan maar toch vondt ik zelf dat zn krop zo langzaam leeg ga ik gebruik een goeie kruik die ik om de twee uur doe vernieuwen ik heb er alles voor over om het kleinte te helpen groetjes nora :'(

Tara

Hoi Nora,

persoonlijk vind ik een kruik niet goed, een lamp vind ik toch beter.. Het jong moet ongeveer onder een lamp van 32-34 graden zitten, een thermometer is dan ook ideaal.

Verder denk ik dat A19 voor papegaaien is, is A21 niet voor kleine kromsnavels of heb ik het verkeerd?

Groetjes, Tara

nora

hoi

ik heb het verkeerd in gezet ik bedoel nutribird a21 die is goed die heb ik o ik dag dat een kruik ook goed was nou dat ga ik dus ook veranderen bedankt het is echt heel moeilijk om zn kleintje in leven te houden groetjes nora

Tara

Hoi Nora,

geloof me, vorig jaar had ik nog geen lamp en gebruikte ik ook een kruik en de kleintjes voelden echt niet warm genoeg aan, bij een lamp is het echt een verschil, en is hun overlevingskans beter.

Groetjes, Tara

nora

hoihoi

ja bedankt ik ga het zo snel mogelijk veranderen ik ben net bij het kleintje wezen kijken gelukkig is zn krop iets leger als dat het was en hij lig lekker te slapen dus ga nu slapen en zet natuurlijk mn wekker bedankt u hoor heel snel van mij hoe het verder gaat groetjes nora

Tara

Da's mooi Nora, goed hoor! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Je hebt dus wss een druppeltje olijfolie gegeven?

Groetjes, Tara

nora

hoi

ja dat heb ik gedaan en ik hoop het ook dat mn kleintje het red bedankt u hoor nog van mij groetjes en wetrusten nora  :)