23 juni 2024, 03:51:49

Dagboek van Vanessa en de Kuifjes

Gestart door Vanessa_TC, 28 juni 2004, 15:44:13

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

16 mei 2005, 14:00:40 #45 Last Edit: 16 mei 2005, 14:38:10 by Vanessa v.D
Hallo,

Tommy mijn wildkleur man, eet van 2 walletjes :-\, eerst wipwappen met Chippy, en daarna met Twinky, op 1 dag!! haha. Hij heeft het er erg druk mee geloof ik. hihi

Vorig jaar heeft Tommy een nestje grootgebracht met Chippy, dus eigenlijk is Chippyzijn partner :P Gekke Tommy.

Ik heb Twinky zaterdag samen met mijn witmasker man
apart gezet, kijken of het klikt, tot mijn verbazing had ze gisteren een eitje gelegd. Maar dat ei is natuurlijk gekomen omdat ze al weken met Tommy heeft gewipwapt. Dus nu broed ze er alleen op en zit de witmasker man buiten het blok om zich heen te kijken. o. jee. Twinky kan natuurlijk nooit een nestje alleen uibroeden, en dat is ook niet de bedoeling eigenlijk.
Dus ik denk dat ik er maar neppers voor in de plaats leg, of ze weghaal, wat denken jullie?....

Volgend weekend ga ik met mijn vriend de geelwangen
halen bij Anita, waarschijnlijk hebben die dan ook al weer eitjes... Dus dan neem ik de eitjes mee, ik ga ze in de auto warm houden, en hoop dat ze thuis dan verder gaan broeden. We zullen zien hoe het verloopt, ik kijk er erg naar uit, en ben erg blij dat ik ze mag komen ophalen.

Groetjes van Vanessa, xxx



Vanessa_TC

Heb de geelmaksers van Anita opgehaald vandaag!! :)

Vanmorgen om  ongeveer 10.30 uur ben ik samen met mijn vriend in de auto gestapt, na een rit van zo`n 2 uur van Groningen naar Arnhem kwamen we bij Anita`s huis aan.

We zijn hartelijk ontvangen en hebben lekkere koffie met gevulde koek gehad en gekletst over , jaja over Valkjes natuurlijk ;) haha.

Daarna zijn we de geelmaksers gaan vangen in de voliere buiten, en hebben we nog een bakje leut gehad, hihi.
De tijd vloog voorbij en voor we het wisten zaten we al weer zowat een uur te kletsen, dus toen zijn we maar weer eens richting het hoge noorden gegaan :P

Toen we thuis kwamen heb ik de geelmaskers boven in een aparte kamer gezet in een mooie kooi met broedhok eraan vast, want Julie het popje moet zeer waarschijnlijk een eitje leggen 1 dezer dagen. Ze waren namelijk druk aan het wipwappen geweest bij Anita in de voliere, hihi. ::)

Ik was erg blij te zien ook dat ze allebei gelijk gingen eten (hadden natuurlijk honger gekregen van de lange rit) :). Ik denk dat ik Julie en Luc- (je) dan eerst maar in het kamertje boven laat zodat ze in alle rust kunnen gaan broeden (mochten ze dat willen). Als ze niet gaan broeden of als dat allemaal achter de rug is mogen ze gezellig bij de valkjes in de voliere (buiten of binnen, weet ik nog niet).

`k ben dan ook erg blij met onze nieuwe aanwinsten ;D
Zodra ik wat leuke kiekjes van ze heb gemaakt zet ik ze gelijk in het dagboek, ook zal ik verder vertellen als er eitjes komen, en hoe dat allemaal verloopt.

Tot dan....

Groetjes Vanessa, Julie, Luc-(je) & Co. ;)



patty_dordtse valkjes

Hoi vanessa,

Leuk dat je bij anita de geeltjes heb opgehaald.
Ik hoop dat ze nu ook het naar hun zin krijgen bij jouw in huisje.
Heel veel succes met alle valkjes.

liefs patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Anita1

 ;D hoi lieve vanessa,
goed idee van je om ze boven rustig te laten wennen,en misschien legt ze wel dr eitje.
misschien gaat het in alle rust ook beter.
denk goed aan het verhaal met de nepeitjes die je mee hebt gekregen.
ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.
maare...eerst een ei.lol
knuff anita  ;D

Yvonne_R

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met je geelwangen!
Als ze wel jongen krijgen kunnen we misschien onderling ruilen om onverwant te maken. Groningen en Loppersum ligt niet zo ver uit elkaar zoals je ongetwijfeld weet. ;D
Dus toch weer in de verleiding gekomen om een mooi koppel valkjes te halen?

Ik zal binnenkort ook maar eens een dagboek openen over mijn valkjes momenteel.

Succes met je geelwangen. Die van mij hebben hetzelfde probleem als die van jou bij Anita hadden, ze bevruchten ze wel maar broeden er niet goed op. Inmiddels al 5 jonge geelwangen die grootgebracht zijn door pleegkoppels en dat gaat dus prima hoor.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Vanessa_TC

Hallo Yvonne,

Ja ik kon dit echt niet laten schieten, 1 koppel geelwangen voor 100,-. Ik had een hele tijd geleden al zoiets van als ik een keer ergens een mooie geelwang zie die niet te prijzig is ....hihi. En nu gelijk een koppel ;D Ben erg blij met ze.
Het is inderdaad een goed idee om te ruilen als ze jongen krijgen, momentel maken ze totaal geen aanstalten om te gaan broeden, terwijl ze bij Anita dat wel deden voordat ik ze ophaalde. Ik denk dat ze nog moeten wennen aan de nieuwe omgeving hiero. ;)

Zodra er nieuws is dan zet ik het in mijn dagboek, als je ook een dagboek aanmaakt zal ik het zeker lezen!

Groetjes Vanessa.

Yvonne_R

Jee Vanessa, dan heb je zeker geluk gehad voor die prijs.
Die van mij waren een stuk duurder, maar goed ze zijn dan ook gewoon zo mooi. Ik moest ze gewoon hebben. En ik heb immers al 5 jongen van hun verkregen, dus wat dat betreft zijn ze hun geld dubbel en dwars waard. Wel zonde eigenlijk dat geelwangen zo slecht kweken en daardoor ook ineens een stuk in prijs zakken. Ik hoop echt dat er een keer een goede oudervogel tussen zit. Wie weet lukt het ons wel om een goed koppel samen te stellen. Maar dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat jouw valkjes gaan doen. Of ze er nog zin aan hebben om nogmaals te gaan broeden. Ik zou ze zeker overleggen onder een pleegkoppel als ik jou was. Na al die vervelende ervaringen die anita ermee gehad heeft zeker.
Ik wist dat ze ze wou verkopen en ben blij dat jij ze gekocht hebt. Zo weet ik zeker dat ze een goed huisje krijgen en het is natuurlijk in mijn voordeel he dat er dichterbij ook misschien jonge geelwangen te krijgen zijn. Want dat vind ik nog wel een nadeel hoor, dat je er vaak zo ver voor moet reizen om een mooie geelwang te krijgen.

Ik kan het nu niet laten om je een mooie foto te laten zien van mijn jonge cinnamon geparelde geelwangen. Deze foto's komen zeker ook in mijn dagboek te staan hoor, maar voor deze ene keer wou ik ze je toch even speciaal laten zien.



Lief he???

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi Vanessa,

Is inderdaad verstandig hoor een pleegkoppel achter de hand te houden. Jammer genoeg doen onze geelwangen niet allemaal wat dat koppel van Marlies wel doet, jongen grootbrengen! Maar met een beetje geduld komen er vast wel meer van deze goede koppels.

Succes met je geelwangen en je andere valkjes natuurlijk.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

1 juni 2005, 21:32:02 #53 Last Edit: 9 juli 2006, 21:58:08 by *Marianne*
Hoi Vanessa,

Zijn de geelwangen al een beetje gewend aan hun nieuwe huisje (en baasje natuurlijk)?

Groetjes Yvonne

Dagboek is gesloten omdat er een jaar niet is ingeschreven.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne


Yvonne's valkenparadijs!