Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

hoi,


hopleijk vind je nog de witmasker ...
en kan je het baasje terug vinden.


groetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Ben weer op jacht geweest: witmasker zat nu aan de andere vijver aan de andere kant van ons huis.
Arme ziel zit nu lekker in een boom  :-\
Daar zit ook een volière, dus waarschijnlijk gaat hij op het geluid af.
Ik had een waterpistool van Maurice meegenomen, maar dat ding doet het voor geen meter  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Serita

hhmm arm beestje, helemaal alleen. Hopelijk laat ie zich snel vangen en thuis brengen!!

Hermien

Natuurlijk hoop ik ook van harte dat je het valkje nog te pakken kunt krijgen. Altijd weer triest als een valkje op deze manier teloor gaat......

                                    :'(   :'(   :'(   :'(

smiley

hoi Caroline

Ik heb dit vorig jaar ook een paar keer gehad ,en het is zo akelig dat je ze niet te pakken krijgt ..
Maar wie weet kan die persoon van de voliere hem vangen  ??? ???
Dat zou mooi zijn ,gelukkig is het al twee dagen lekker weer .
Hoop dat hij snel gevangen zal worden en dan terug kan naar huis !!!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Helaas vond ik net een kleintje bij Quido en Pearl dood  :(
Snap er niets van want de kleine was gewoon goed gevoerd?
Ik hoorde vandaag wel toen ik er bezig was een paar keer vreemde geluiden uit het blok komen dat ik dacht : wat zijn die in vredesnaam aan het doen? Maar het donsje is niet beschadigd of zo.
Heel raar, laat ik het maar op onervarenheid houden?
Hopen dat de andere wel goed blijft gaan.

Noo Noo heeft weer een ei gelegd  :-\
Plukt nu ook erger helaas. Ik heb ook anti pik spray gekocht, maar dit lijkt dus niet echt te helpen.

Bij Punkie en Pollie nog niets: ik zag dat daar nog 2 eitjes beschadigd zijn: wat die doen? Bij de ene zit een behoorlijk grote deuk in en bij de andere mis ik een stukje schil? Het vlies is wel intact, maar zal niet uitkomen denk.

De witmasker vandaag niet gezien , maar vanmorgen werd ik wakker van hem: heeft een poosje rond gevlogen in de buurt.
Vanavond hoorde we hem ,tijdens het rondje met Brutus , weer aan een hele andere kant zitten  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Hey,

Met Fuller gaat het goed! Hij heeft de hele avond bij me gezeten. Heeft iets pap gegeten en verder eet hij veel trosgierst en gewone kleine zaadjes.

gr Esther

Caroline

Hè bah, een dood donsje.  :-\

Balen nu weer.

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Het zit je echt niet mee, hè? Dit kweekseizoen. Ik vind dit echt heel vervelend en sneu voor je. Maar helaas, kan ik er verder ook niets aan doen. Zelfs geen adviezen geven. Ik ben de dummy hier. In ieder geval sterkte met alle tegenslagen. Na deze komen vast weer betere tijden.

Dikke knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.


                            :-*   :-*   :-*   :-*

*Yvon

Hoi hoi

Het valkje wat je hebt gezien heb ik ook hier over komen vliegen een paar dagen geleden.  :-\
Misschien waren die rare geluiden wel dat ze het donsje onder het zaagsel wilde begraven.  ::)
Wel weer flink balen dat je het donsje dood hebt gevonden.
Het kan allemaal zo raar gaan bij de valkjes.
Ik ga nu keihard duimen dat nu alles goed blijft gaan.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

patty_dordtse valkjes

hoi,

jammer van het kleintje zeg...
hopelijk gaat het bij mij goed met voeren en alles... :-[
is hier een onervaren koppeltje...



jammer ook dat die witmasker nog niet gevangen is zeg...

ik lees ook nergens een vermissing  ::)
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Anke

Hoi,
Ach neee niet weer een dood donsje :'(
Veel sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

28 mei 2010, 12:27:50 #5907 Last Edit: 28 mei 2010, 12:33:41 by carco
Van de witmasker niets meer gehoord of gezien helaas.

Het is me niet gegund van het jaar  :'(
Dinsdagavond vond ik het andere donsje halfdood van Quido en Pearl en ook deze had een volle krop ???
Ik heb hem naar binnen gehaald en in de couveuse gelegd en wat pap gegeven.
De volgende ochtend was de pap verdwenen, maar alle zaadjes zaten nog in de krop? Heel vreemd dus,en dit deed me besluiten het andere donsje maar wèèr op te sturen en weer ontlasting met de vraag of ze het nu van de beide kweekkooien apart konden bekijken.
Het kleintje wat binnen lag had duidelijk honger en pappen ging dan ook zonder problemen, maar de zaadjes verteerden gewoon niet.
Rond de middag is dit kleintje dus ook overleden.
Het eerste donsje had ik naar Bastiaanse gestuurd, maar omdat ik de laatste tijd toch een fijner gevoel heb bij dr.Maas in Waalwijk heb ik daar  heen gebeld of ze zelf sectie verrichten en ontlastingsonderzoek doen.
Dit deden ze dus daar het andere donsje heen gestuurd.
Net werd ik opgebeld door de assistentes daar dat de ontlasting goed is ( dus dat geloof ik dan ook wel inmiddels) en dat er bij het donsje iets roods in de longen was gevonden. Dit staat nu op kweek om te zien wat daar uit komt en dat hoor ik na het weekend.
Ze belde dus op zodat ik wist dat ze er mee bezig zijn: dit vind ik  wel heel erg netjes!
Toch blijft het vreemd: zouden ze dan toch niet goed gevoerd hebben zodat ze een longontsteking gekregen hebben ? Of door de kou omdat Quido met de nacht niet in het blok zat?
Ik hoop het snel te horen en ben ook wel heel erg benieuwd waar dr. Bastiaanse straks mee aankomt.

En ik vind het ook raar dat bij Punkie en Pollie nog steeds de eitjes niet uit zijn  ??? Dat had allang moeten kunnen: maar toen  ik van de week keek leek het wel of ze nog zeker een week bebroed moesten worden? Heel raar.

Met de andere kleintjes lijkt het gelukkig wel goed te gaan  :D

Spongebob en Noo Noo hebben inmiddels weer eitjes en kunnen zo weer een back-up zijn voor Spik en Span, alhoewel ik me afvraag of daar de eitjes wel bevrucht zijn omdat daar na  4 dagen nadat ze van het nest waren alweer een ei lag.


veertjes komen weer aardig terug: geen idee of de anti-pik spray hier debat aan is, want ik hoor nog wel plukken


bonte opaline pop: nog nooit gehad bij Derrick en Damali, vind ik dus wel erg leuk  :D


albino pop


bonte witmasker ?

Gisteren zaten Donald en Daisy op elkaar  :o
Althans dat probeerden ze want echt goed ging het nog niet.
En aangezien ze het hier nooit voor de fun doen was het vanmorgen weer prijs  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

Hey,

jeetje zeg wat is dit jammer weer van de kleine van  Quido en Pearl

hopelijk krijg je daar na het weekend het nieuws van en hopelijk kan er iets aan gebeuren...


iedergeval wel ook fijn dat eht met de andere kleintjes goed gaat  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

smiley

Hallo Caroline

Wat een tegenslag weer bij jou met die twee kleintjes  :'( :'(
Ben wel benieuwd wat er nu bij beide VA uit gaat komen ???
Als er nu maar eens een oorzaak zou zijn dan kan je er iets mee doen !!!
Want dit is gewoon niet leuk meer zeg !! vind het zo rot voor je  >:( :-\
De rest van de kleintje zien er toch goed uit  ;D ;D en dan dat bonte pareltje van D&D wat een moppie is ze ook toevallig cinnamon ??
Omdat haar ogen een rode gloed hebben op de foto ???
Hoop dat je snel een uitslag zal krijgen  ??? ???

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht