Merel doet raar, maar ik weet niet wat ze heeft.

Gestart door ilse2102, 29 maart 2012, 11:33:45

« vorige - volgende »

ilse2102

Hallo,
mijn pop Merel doet raar.  Ze eet en drinkt goed, gewone ontlasting, maakt de juiste geluidjes, maar toch scheelt er iets.  Ze mag iedere avond uit de kooi samen met haar vriendje Kai.  Een paar weken terug zou ze dan "echt" rondvliegen van de keuken naar de woonkamer en terug.  Na een tijdje komt ze dan bij ons zitten.  Sinds een tijdje vliegt ze rechtsstreeks van de kooi naar mijn schouder en blijft daar dan een hele tijd zitten en gaat dan zelf weer de kooi in. Vroeger moesten we haar omkopen om de kooi in te willen.  Als ze een rondje vliegt is ze buiten adem (maar dat kan ook zijn omdat haar conditie achteruit gaat).  Ze is sinds een week of 3 van haar (nep)eieren af, en op aanraden van een paar mensen ligt er nu een rooster in hun kooi, omdat Merel te veel een nest ging maken op de grond (ze heeft en krijgt geen broedhok).  Ik heb echt het idee dat ze hier niet gelukkig mee is, maar het kan ook helemaal iets anders zijn.  Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?  Wat moet ik doen?  Of moet ik  me geen zorgen maken?
groetjes,
Ilse

Mohammed

Ik denk toch dat het door het broeden komt.
Tijdens de broedtijd worden ze bij mij wat zwaarder dan normaal  :P. Ze zitten dan ook in broedkooien. Na de ronde gaan ze de voliere in om hun conditie op te bouwen.