28 september 2024, 09:33:05

Skippy

Gestart door Skippy, 10 januari 2004, 21:35:44

« vorige - volgende »

Skippy

10 januari 2004, 21:35:44 Last Edit: 22 januari 2004, 18:40:54 by Angelique
Het levensverhaal (zo'n beetje) van Skippy en hoe Skippy bij mij kwam


Juni 2002
Skippy word geboren in de dierenwinkel
Het was een mannetje...een Lutino

Juli/Augustus 2002
Skippy wordt gekocht door een gezin

24 September 2002 (straatfeest in de straat bij Esmeralda en mij)
Ik leer Esmeralda kennen...voortaan zagen we elkaar een paar keer in de week en zo leerde ik Tommie kennen... in het begin vond ik het allemaal heel eng als Tommie op mij af kwam maar ik vond na een paar dagen/weken dat ik die angst moest overwinnen en liet met gemengde gevoelens Tommie op mn hoofd landen...hem pakken durfde ik nog niet...maar na een poos was ook die angst overwonnen...toen ik na 6 weken valkparkieten zelfs leuk was gaan vinden wilde ik er ook 1 hebben...

26 November 2002
Ik die nu zo graag wou besloot te gaan kijken op marktplaats.nl om te kijken of er toevallig nog een leuk valkparkietje werd aangeboden en zo kwam ik bij Skippy terecht... ik wilde hem meteen gaan ophalen en ben er met mn vader heengegaan en daar zag ik hem voor het eerst...
toen nog onder de naam Punky
Skippy wist bij dat gezin niet hoe het was om los te vliegen of ermee te spelen/knuffelen enz. hij zat daar die 2 maanden in zn kooitje te zitten...
Ik heb hem meegenomen naar huis en de eerste paar dagen veel met mn hand in de kooi gezeten .
Dit was ik al snel zet en toen werd het maandelijks

Juli 2003

Ik moest met vakantie en bracht Skippy bij Esmeralda
(zie Tommie en Skippy in het forum (dagboek)
Esmeralda heeft hard haar best gedaan Skippy wat tammer te maken wat ook goed lukte...toen ook zij na een week met vakantie moest bracht ze Tommie en Skippy bij de vogelopvang
Toen wij allebei weer terug waren van vakantie (2 weken later) bleek Skippy weer terug bij af...dit wilde ik natuurlijk niet zo laten en heb ook hard mn best gedaan hem op mn hand te krijgen...dit met succes...

Augustus 2003
Skippy vliegt de eerste rondjes door mn kamer en land op zn kooi of op zn kast...zo ging het toen een paar maanden

December 2003
Ik vond dat hij meer op mij af zo komen en liet hem op mn hand totdat hij naar mn schouder liep en liet hem daar een poos zitten zodat hij goed kon wennen aan mij/de mens
Dit werkte ook en hij kwam veel vaker naar me toe

6 Januari 2004
Skippy ontsnapt door een luikje (waar je voedingsbakjes in moet stoppen) uit de kooi...(ik wist niet hoe het kwam)
hij kon niet weg en bleef in mn kamer
16.45
Ik kom vrolijk mijn kamer binnenlopen en voel ineens een valkparkiet op mijn hoofd... ik schrik natuuriljk en vraag iedereen of die in de kamer was geweest...dat bleek niemand te zijn... ik zat vol raadsels

8 Januari 2004
Skippy is 4x ontsnapt (op 1 dag!!!)
Ik snapte er nog steeds helemaal niks van

9 Januari 2004
Skippy was weer ontsnapt...en ik besloot hem voor het eerst mee te nemen naar zolder (waar de computer staat)
het beviel hem best en hij begroette iedereen ie langskwam enthousiast door even op hem te landen...
toen ik hem na een paar uur weer mee nam naar mn kamer en hem in de kooi stopte at hij zn buikje vol en deed meteen weer een poging om uit de kooi te komen... ik was gewoon in mn kamer en zag het dus gebeuren...het lukte niet omdat in dat luikje juist een voerbakje zat en dus bleef hij zitten... ik was blij dat ik het eindelijk wist (hoe hij ontsnapte)

10 januari (vandaag)
Ik neem Skippy mee naar zolder en bezoek het forum even...
Toen kwam de kat er vrolijk aan wandelen... hij had niks door en ging ergens zitten...ik hield een oogje in het zeil om te kijken of hij niet in de buurt kwam en waagde het er maar op... maar op een gegeven moment liep Skippy die kant op (op het bureau) ik vond het toch te gevaarlijk worden en bracht Skippy maar terug naar zijn kooi...
Toen ik een poosje later de kat in de woonkamer had gelaten haalde ik Skippy weer op...nu zit hij druk te eten op het bureau(kheb zn etensbakje meegenomen) en kijkt intussen nog steeds nieuwsgierig rond...

Ik had niet kunnen denken dat het ooit nog zo zou komen :)
Dus ik wil iedereen bedanken voor de tips of andere manieren om me te helpen...Bedankt!!!

Skippy

Paul

Hoi Skippy,

Heel erg leuk om te lezen dat Skippy nu zo tam geworden is :-)
Maar het belangrijste is gewoon veel geduld en veel aandacht dan krijg je bijna elk valkje wel tam.
Fluit Skippy nu ook al wat dingetjes na want dat kunnen mannetjes heel erg goed :-)
In elk geval heeft Skippy het bij jou veel beter naar zijn zin dan bij de mensen waar ie eerst zat want alleen maar in de kooi is niks voor een valkje want die moeten af en toe echt de vleugels strekken.

Groetjes, Paul

Skippy

En of Skippy al deuntjes fluit!!!In de tijd dat hij bij Tommie (valkje van Esmeralda (schuilnaam Smile_emerald)) zat heeft hij al zijn deuntjes overgenomen en Tommie leerde ook weer bij.Ik had hem ook al wat geleerd en hij had ook al wat bij zijn oude baasjes geleerd (geloof ik)

giovanni

hellow!

het is echt tof om te lezen hoor, hoe je geevolueerd betn tot een valkparkietenfanaat :D! Het zou tof zijn als je het dagboek nu en dan eens aanvulde ;)

ps; heb je al foto's op de site geplaatst??

grtn

Skippy

Ja ik zal proberen het nog eens aan te vullen...
Ik heb wel foto's van Skippy maar kheb geen idee hoe ik die hier op de site krijg...iemand tips? :)

Verder is het een beetje bij hetzelfde gebleven...
Skippy ontsnapt al niet meer maar als ik mn kamer uit ga word ik helemaal na geschreeuwd of ik wil blijven...
Als ik hem los laat vliegen komt hij steeds kijken wat ik aan doen ben :DSoms wel een beetje irritant maar natuurlijk wel lief!!!

Ik hoop een volgende keer wat meer te schrijven...

Skippy

giovanni

jah, ik heb geen digitale camera, dus weet niet hoe dat werkt ???. Maar weet niet of jij het hebt? In ieder geval ik moet nog op 'oude' wijze de foto's inscannen, en dan verkleinen via paint; vervolgens moet je ze hier op de site uploaden en de link kopiëren, en in je berichtje plaatsen.
Maar ik zie :o dat je skippy al op de site gekregen hebt??

Skippy

Nee...ik heb het NIET zelf gedaan...ga ik hier een beetje met de eer strijken :D..'t is gedaan door Lique dus hierbij bedankt!!!

Skippy

Skippy

Wat ik nou vergeet te vragen...hoe upload je een foto op deze site?En waar?

Alvast bedankt voor de reactie,

Skippy

Paul

Hoi Skippy,

Onder je bericht zie je bijlage staan.
Met browse kan je daar de foto die op je computer saat opzoeken en als je je berichtje post komt de foto onder je bericht.
Er is nog een manier maar die is wat moeilijker uit te leggen en die is alleen belangrijk als je meer foto's in 1 bericht wilt zetten.
De foto die je upload mag maximaal 60 Kb zijn anders moet je hem kleiner maken met een foto programma.

Groetjes, Paul

giovanni

CitaatWat ik nou vergeet te vragen...hoe upload je een foto op deze site?En waar?

hello

je moet dus klikken op 'upload' hierboven, dan op 'bladeren' klikken, vervolgens je foto kiezen die reeds in het bestand van jouw computer zit, na dit gedaan te hebben moet je nog klikken op 'verstuur dit plaatje...' en dan krijg je de link van de foto, deze kopieër je dan en plak je in een berichtje ;)

grtn giovanni

Skippy

Iedereen bedankt voor de tips...ik weet nu hoe het werkt :)

Skippy

Skippy

27 januari 2004, 21:23:23 #11 Last Edit: 27 januari 2004, 21:51:31 by Angelique
Ik ga nu een klein beetje het dagboek aanvullen...
 
Zondag 25 januari 2004
 
Ik ging langs Esmeralda en zij kwam op het idee Tommie(haar valkje) en Skippy samen te laten vliegen.Dat deden we en Esmeralda nam Tommie mee naar mij.In het begin was het wel weer even wennen maar hun nieuwsgierigheid overwon ze toch een beetje...ze hebben zelfs gesnaveld :D (het zijn 2 mannetjes :D )Na een poosje sprong Skip boven op Tommie maar Tommie vond het toch niet zo leuk en vloog weg waarna Skippy hem weer achterna ging ...daarna ging Esmeralda met Tommie naar huis en liet ik Skippy nog even los in mijn kamer...toen ik een poes hoorde miauwen stopte ik hem toch maar weer in de kooi
 
Nou dit was het dan zo maar weer een beetje...
Ik hoop het nog dagelijks aan te vullen!
Skippy


Skippy

Zondag 1 februari

Ik open Skippy's kooi en ga er met mijn hand in... opeens begint hij te brommen(zo noem ik het) en te bijten. Kan dit de puberteit zijn ofzo???Voor de rest stapt hij wel op mijn hand en ik laat hem vliegen.

Zondag 8 februari

Skippy bromt nog steeds wel een beetje, maar stapt wel sneller op mijn hand. Ik zat wat te tekenen en voel ineens wat op mijn hoofd :D Skippy dus... verder komt hij niet echt meer op mij af.Tot een tweede keer ;)
Ontsnappen doet hij gelukkig niet meer

Groetjes,
Digna

Skippy

Whahaha...

Ik hoor net mijn moeder mijn kamer in lopen (ik zit op zolder) en hoor ineens een gil. Wat blijkt nou...Skippy was weer is ontsnapt en zat rustig op mijn klerenkast toen m'n moeder rustig binnen kwam lopen.Ze schrikt zich rot :D :D :D

Voor de rest is er niet echt veel bijzonders gebeurt...
Skippy vliegt elke dag wat rond en ik neem hem soms mee naar de computer...
Maar nu zit hij veilig (kvraag me af voor hoelang) in zijn kooitje...

Skippy

Skippy

Zo dat is lang geleden! Intussen is er weer niets gebeurd wat ik hier kan vertellen :( Op zich is het ook niet zo erg want er is dus ook niks ergs gebeurd...Skippy vliegt z'n dagelijkse rondje...slaapt enz.

Wel heb ik nu een nieuwe foto...daar sta ik (met grote ogen) op met Skippy

Groetjes,

Digna