26 juni 2024, 10:56:57

lange nagels

Gestart door Larissa, 22 januari 2010, 00:35:52

« vorige - volgende »

Larissa

hoi hoi

Wie weet hoe je het beste de nagels van een valkje kort kunt houde

Ik heb er wel zo'n soort slijtstok in hangen maar onze pico doet hier vrij weinig mee.. nu zat hij eerder vanavond bij mij op de hand en ik vondt toch dat hij vrij lange nagels had.

Kan ik hem de nagels laten knippen door een DA. of VA. of bij een dierenwinkel?

Zelf doe ik het niet want het zijn zwarte nagels en je kunt de aders dus niet zien lopen .

X Laris

Mark

Dan zou ik inderdaad de nagels laten knippen door een da/va. Die weten toch beter waar ze moeten knippen. Een dierenzaak zou ik toch niet zo vertrouwen met mijn valkjes.

Gr

Larissa

Hey Mark

Bedankt voor je antwoord
Ga straks gelijk ff langs VA/DA

groetjes

druppel

ik knip alle nagels zelf, bij mijn valkjes is het niet echt nodig maar vaak is een klein stukje al genoeg.
bij mijn valkjes zie ik duidelijk het leven lopen, als je het niet durft zou ik ook zeker naar een va gaan.

Larissa

hey Druppel

Pico heeft zwarte nagels dus zie ik niet waar het leven eindigt om zo maar te zeggen dus ik durf het nie aan....

De VA heeft vanmiddag geen tijd dus ga ik vanavond ff langs het spreekuur

X

Landiej

Ik heb ook valkjes met gewone nageltjes, dus ik doe het ook zelf. Wel merk ik dat het meer dan genoeg is als je gewoon het scherpe puntje eraf haalt. Misschien kan de va je laten zien waar je wel en niet kan knippen, zodat je het in het vervolg zelf kan doen?

Hier moesten ze wel even wennen aan de kortere nagels: ze gleden opeens overal vanaf ;D

Larissa

hey Landiej

De Va. heeft het vanavond voor gedaan en heeft gezegt dat ik het de volgende keer wel zelf kon doen het ging namelijk alleen om het puntje.......maar als ik het nie durfde wou hij het ook wel doen

Hij deed het zelfs kosteloos vanavond

Groetjes Laris

Mark

kijk dat is goed om te horen. suc6 de volgende keer als je het zelf gaat proberen!

gr.

Larissa

hey mark

dank je wel denk dat ik dan wel wat suc6 kan gebruiken

;D

Bello

Probeer de slijtstok eens op een hoge plaats in de kooi te doen.

Wij hebben de ervaring hoe hoger des te eerder gaan ze op die stok zitten.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

hallo Dorothé

Ik heb die stok bijna boven in de kooi hangen

Onze joepy maakt er wel veel gebruik van maar onze pico nie
Ik hou het zolang maar in de gaten en desnoods knip ik de nageltjes maar eens in de zoveel tijd

Groetjes Larissa

Mark

Als je de stok hoog hangt pas dan wel op dat ze er niet op gaan slapen! Dat schijnt niet goed voor de pootjes te zijn.

gr

Larissa

hey Mark

Slapen doen ze er gelukkig nie op dat doen ze wel op de normale stokken want die hangen het hoogst  :D

groetjes

Alexandre

Hoe krijg je een valkje eigenlijk zo ver dat hij zijn nageltjes laat knippen?

Ik heb een valkje van 4 maanden dus hem valt nog van alles aan te leren. Hij is redelijk tam maar ik kan zijn pootjes niet pakken ofzo. Ik heb ook een slijtstok maar daar durft hij niet op te zitten.  ???

Iemand tips voor ons?

Monique!

Hallo,

Allereerst wil ik mij even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vrouwtjesvalk; genaamd Milo.
Zelf knip ik ook de nageltjes van Milo. Ik heb haar dan in een bepaalde greep vast, want vrijwillig doet ze dit niet. Je kunt het volgens mij niet trainen. Wel kun je leren om geen angst voor je hand te hebben, zodat je je valkje even kan pakken om de nagelpuntjes er vanaf te knippen. Misschien zal hij/zij wat mopperen, maar als het klaar is, is alles weer oké.
Veel succes!

Groetjes van Monique! ;)