26 juni 2024, 12:00:44

staart

Gestart door twister, 25 oktober 2009, 11:38:48

« vorige - volgende »

twister

hallo ik heb een vraag......
mijn valk zijn staartveren breken steeds af hoe kan dat nou?
het hangt er maar te hangen als ze afbreken en steken alle kanten op   :-\ mijn vraag is heeft hij er nou geen last van en hoe kan het nou dat ze steeds afbreken?
moet ik er wat aan doen ?

alvast bedankt

gr Jmy&Noedels

Manouk

is je valkje soms gekortwiekt??
of land hij soms verkeerd op zijn kontje??

Mijn Coco hier heeft het ook, heeft nu 1 staartveer, omdat dit de enige veer is die hij heeft is hij ook erg kwetsbaar. hierdoor dus veel kans dat hij snel weer afbreekt...

hopen dat er in de rui weer een aantal doorkomen die elkaar beschermen..

groetjes
Manouk

twister

hoi ja hij is gekortwiekt geweest en ik ben het nu aan het laten groeien....maar hij valt niet vaak ofzo hoor......
bedankt voor je antwoord alvast

gr Jmy&Noedels

Creatura

Inderdaad; je zou denken dat hij vaak onhandige dingen doet en daardoor zijn veren breekt.
Aan de andere kant zou het misschien ook een gebrek ergens aan kunnen zijn; en dat zijn veren daardoor breekbaarder zijn.

Maar een gebrek waaraan precies dat weet ik niet.Ik zou het in de gaten houden en misschien kun je eventueel door een vogelarts laten onderzoeken of hij ergens een gebrek aan heeft.

succes :)

twister

nou ja hij krijgt pellets en vitaminnen door het drinken hij heeft een schelp enz enz eigenlijk alles wat ik kon vinden wat mijn noedels nodig heeft om te overleven
dus ik hoop dat hij niets tekort komt zou ik ook wel vreemd vinden zeg maar..... maar goed alles kan tuurlijk ;)
ik kijk het nog wel even aan en zal morgen hem even de douche onder nemen en kijken of dat wat wilt helpen
want ik vermoed ook dat hij in de rui zit want zijn verenpak ziet er niet zo mooi uit zeg maar en hij is van de maand mei dus het zou best wel eens kunnen......

bedankt voor de info

GR Jmy&Noedels

Manouk

als hij van mei is, zal hij wel in de jeugdrui kunnen zijn.. Gucci is van eind april en is nu ook volop aan het ruien... staartveren, vleugelpennen en alles komt eraf..

hoop idd dat het niets ernstigs maar denk dat het wel mee zal vallen..

groetjes
Manouk