23 juni 2024, 05:39:29

Wanneer Zelfstandig?

Gestart door Sally, 26 mei 2009, 21:18:57

« vorige - volgende »

Sally

26 mei 2009, 21:18:57 Last Edit: 30 mei 2009, 10:01:36 by Sally
Hoi,

Dipsy mijn handopfok valkje ben ik handopfok beginnen te geven van dr 4 weken, Papa begon al te plukken van 2 weken, en die heb ik appart gezet omdat hij ook niet meer voerde en Dipsy echt tot bloedens toe plukte.
Dan heeft Mama Dipsy nog tot 4weken eten gegeven, maar toen begon ze ook te plukken en gaf ze opeens ook geen eten meer.. Ik weet nu waarom.. ze zijn aan een nieuw nest begonnen..

maar nu komt de vraag.
Dipsy is ondertussen al bijna 6weken oud (donderdag) en zit nog op 3 voedingen omdat ik hem nog niet echt zie eten, af en toe zie ik hem wel aan zaadjes pikken en aan de trostgierst, maar niet om te zeggen van hij eet er echt al van..

Wanneer mag ik naar 2 voedingen gaan?

Dipsy weegt in de ochtend 80gram, en na het eten weegt ie altijd tussen de 90 en 100gram.



Groetjes Sally

Rianne

Gewoon proberen :) 's Ochtends voeren en 's avonds, die voedingen mag je niet weglaten. En goed het gewicht in de gaten houden :)

Sally

En welke uren zou ik dan voeren?
Nu heb ik hem om half 10 eten gegeven.

Hoelaat deze avond dan? En hoeveel moet ie ZEKER wegen?


Groetjes

Rianne

's Ochtends om een uur of 8 en 's avonds een uur of 10 bijvoorbeeld.
Hij moet rond de 80 gram blijven. Hij mag 1 of 2 gram lichter zijn de volgende dag, maar de dag daar weer na moet hij eigenlijk weer zijn aangekomen.

Sally

Oké,

Morgen ga ik het proberen.
Vandaag mag ie van mij nog 3 voedingen. ;D

Sally

Ik heb hier nu 3 kooien staan:
1.Dipsy de kleine in een apparte kleine kooi.
2.Kenji en Pietje (mama en papa) met blok en 7 nepeitjes die ze moeten "uitbroeden" tot het blok weg mag..
3.(Demi) een popje die appart zit in een grote papegaaien kooi .

Nu is de vraag: Kan ik Dipsy al bij Demi zetten zodat die wennen aan elkaar,en zodat Dipsy misschien van Demi kan leren eten? Zo zit Demi niet meer alleen en kan Dipsy wat leren van Demi...

Al is Demi wel bang van Dipsy :s, maar dat zal hoop ik wel over gaan...


Het zit zo dat ik over een 2 weken "op reis ga" voor een week , en dan moeten mn valkjes op logé, en moeten Dipsy en Demi zoizo samen...

Oja, Dipsy is vandaag 6 weken geworden...
Vliegen kan die nog niet echt omdat hij zo hard geplukt is geweest, nu zijn zen vleugelpennen goed aan het groeien en probeert ie al wel te vliegen, maar hij maakt nog geen hoogte.

Rianne

Ik denk niet dat het verkeerd is om ze bij elkaar te zetten. Dipsy zal toch moeten wennen aan andere valken :)
Natuurlijk zal je andere valkje het even vreemd vinden, maar dat is een kwestie van wennen :)

Sally

Bedankt voor je antwoord Rianne.
Ik ga ze van de week wrs samen zetten dan.


Waaaw!! Dipsy is goed bezig!!
Hij heeft allemaal zaadjes van Trostgierst in zn kropje, en woog deze ochtend 90gram terwijl hij andere ochtenden altijd 80gram weegt...
Gaat wel snel zeg..

Mijn vraag was nu, mag ik hem pap bij geven terwjil er zaadjes in zn krop zitten? Of niet?

Gisteren is ie over gegaan naar 2 voedingen,en hij doet het echt geweldig goed!

maar hij zit nog niet aan de zaadjes, enkel aan de trostgierst.


Groetjes!

Sally

Hoi hier ben ik weer.

Dipsy doet het goed op 2 voedingen.
Erger nog... Hij had gistere avond bijna geen honger.
Na 2 kleine lepeltjes had ie al genoeg, terwijl dat ie anders altijd zo goed kan eten en bedelen ging ie nu klimmen naar mn schouders om daar te gaan poetsen en knarsen.

Het gewicht zat goed : 100gram voor ie naar zn bed ging.
Nu lijkt het ook dat ie geen honger naar pap heeft, hij zit constant aan de trostgierst en weegt nu ongeveer 93 gram terwijl hij andere ochtenden altijd 80gram woog, en gister ochtend 90gram.

Misschien kan ik nu al overstappen naar enkel savonds eten geven? Of is dit nog te snel? Omdat ie echt geen zin meer heeft in pap, en omdat ie toch goed op gewicht zit.

Is het eigenlijk goed dat ie enkel trostgierst eet? Aan zijn zaadjes komt ie bijna niet...


Groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Je zou het kunnen aankijken tot vroeg in de middag.
Wel 's morgens even wegen en dan een paar uurtjes later weer wegen.
Zit er een paar gram aan dan kan je 's avonds een papje geven.
Ikzelf zou dan wel een stukje minder gierst gaan geven.
Of een stengel in kleine stukjes knippen en dat in de bakjes zaad leggen,wil ook weleens helpen.  ;)
Wel opletten dat hij/zij zaadjes gaat eten anders heb je dalijk een trosgierstvalkje,is ook niet de bedoeling.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik sluit me bij Yvon aan :)