## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi!!!!

Vanmiddag zijn Jeanine en haar kinderen en Mieke, haar moeder, Nick, Mushu en Winky op komen halen .... het is ineens leeg in de grote lummelenkooi, Floortje snapt er niks van waar haar broertjes en zusjes blijven.  ??? Gelukkig is het maar voor een paar daagjes, dinsdag gaat ze zelf verhuizen naar Anke.  :D

Bedankt en heel veel plezier met jullie valkjes, Jeanine en kids en Mieke.  :D

Met de kaboutertjes gaat het nog steeds super!!!!

Melody woog gisterenavond 110 gram, Pixel 111 gram, Tommy 92 gram en Picasso 88 gram, normale gewichten voor valkjes van die leeftijd.  :D Het plukken door Eros is ook al een stuk minder geworden nu hij overdag apart zit, je ziet de nieuwe pennetjes al doorkomen.  :D

Vanmiddag was ik even bij fa. Heesakkers, groothandel in vogelbenodigheden, ik moest wat voer, gele en rode trosgierst en nieuwe sepia en grit en maagkiezel halen, vorige maand haalde ik daar de kropnaald .... zij gaven de kaboutertjes naar aanleiding van mijn verhaal nog geen 1 % kans.  ::) Ze vonden het een wonder en knap werk dat ze het allemaal overleefd hadden. Erg bijzonder.  :D

Dit is natuurlijk heel erg leuk te horen van mensen die al misschien 40-50 jaar zelf kweken met papegaaien en grote parkietachtigen.  :D

Ik ben alleen nog even op zoek naar een adresje waar ik pellets kan halen .... was bij 4 speciaalzaken maar heb ze nog niet kunnen vinden.  :-\ Maandag maar even in Uden kijken.  ;)

Vanmiddag heb ik ook een fotolijstje gekocht voor het gedicht wat Marian (chico) voor me had gemaakt.

Hieronder een paar foto's van hoe is het gedicht en de kalender die Monique maakte heb opgehangen in mijn kweekkamertje.  :D

Mijn eigen geschreven gedicht en foto van Sil, mooi uitgewerkt op fotopapier door Marian.  :D

De verjaardagskalender die Monique liet maken van haar eigen valkjes door haarzelf gefotografeert.
Hier op de foto is de foto van mei te zien, Whooshy en Zowie. Zowie is een door mij gekweekt jong van Pablo & Coco.  :D

Ik ga gauw weer aan de gang hier, Sophy is nog steeds verschrikkelijk aan de diarree, gelukkig drinkt ze voldoende.  ;)

Verder wil ik iedereen een hele fijne Valentijnsavond wensen.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

* Sanne *

Lieve mama,

Fijne valentinsavond!!!

En welterusten!!!

En wat een mooie foto´s van de kalender en van het gediecht wat jij hebt gemaakt van Sil!!! :o :o :o

Liefs van Sanne. Dikke knuffel en heel erg veel

Monky

Hi Caroline,

Wat staat dat ontzettend leuk  :D
Nogmaals heel veel plezier ermee  :-*

Beterschap voor Sophie  :-* Ik hoop dat het snel over is.

Nog een fijne weekend verder  :D

Groetjes,
Monky

☺ Pita ☺

Ooow dat ziet er idd mooi uit , jullie een fijne valentijnsavond :)
Wij doen er niet aan :P

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Kom je even bednaken voor jullie gastvrijheid :-*

Met Winky en Nick gaat het prima bij mijn moeder.

Mushu is hier ook meteen geaccepteerd door de Disneyclub.
Hij zit prins heerlijk tussen Feline en Zazou.
Ga dus met een gerust hart naar bed. Met deze dames naast zich kan hem niks overkomen.
Ik heb hem al zien eten en drinken hij is nog wel wat aan het wennen in de kooi.

Als je hem naast Feline ziet is het echt nog een kleintje ;D

Ik hou je op de hoogte.

Liefs Jeanine :-*

Marian

Hoi Caroline :D

Even laten weten dat Indy en Guusje elkaar hebben gevonden :P
Heel lief zitten ze bij elkaar....en kroelen :-*
Fijn dat je je eigen gedicht een mooi plekje hebt gegeven :D

Beterschap met Sophie.
Het allerbeste morgen en een rustigere week :-*

Liefs Marian

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat sneu dat Sophy zo'n diarree heeft! Ik hoop dat ze snel beter is , arme meiss! En wat een mooie Calender en stukje van Sil die je hebt opgehangen, ach meiss, ik weet dat je er ook nog veel aan denkt, ik ook aan Spirit. Vreselijk dat zo'n dingen nu eenmaal gebeuren he!  Leuk aandenken heb je wel voor altijd he , liefs Ann

Caroline

Even snel leuk nieuws!!!!

Toen ik net achter in mijn kweekkamertje kwam om Eros bij zijn poppetje en jongen terug te zetten en ze meteen een bak voer te geven merkte ik een bepaalde onrust bij beide ouders .... ik begreep het niet goed, dus hup gewoon Eros bij de jongen, voerbak erin en toen  :D :o .... zag ik 2 bloedrode oogjes die me vanaf de bodem van de kooi aankeken  ;D  ....

Melody, 4 1/2 week oud was vanmiddag uitgevlogen!!!!  :D

Dit is natuurlijk een heel goed teken, 4 1/2 week is namelijk een hele normale leeftijd om uit vliegen wat betekend dat de kaboutertjes geen echte achterstand hebben opgelopen .... ze liepen weliswaar een week achter, precies de week die ze ziek waren zijn ze stil blijven staan in groei en ontwikkeling, nu 2 weken na de genezing hebben ze deze achterstand netjes ingehaald.

Ze blijven me verbazen .... ik wordt alsmaar trotser op ze.  :-* :-* :-* :-*

================

Mijn lieve kleine meisje, Sophy, is nog steeds errrug ziek .... ik ben niet iemand die snel naar een huisarts ren met de kids maar vanavond ben ik toch even naar de huisartsenpost geweest. Na 2 x telefonisch contact gehad te hebben met de dienstdoende arts wilde ze haar toch even zien en controleren op uitdrogen.  :-\

Donderdagavond kreeg zij zwaar de diarree, dit is onverminderd door gegaan tot vandaag en vanmorgen begon ze ook nog met overgeven. Gelukkig maar 1 x maar zo heftig .... ze zat bij me op schoot, in een straal van anderhalve meter lag er een plas op de grond, we moesten echt 2 x de boel op dweilen, daarnaast de bank en losse kussens helemaal vol, Sophy zelf al haar kleertjes vol en ik al mijn bovenkleren en zelf mijn onderbroek en sokken waren doorweekt, waar heeft ze het vandaan gehaald??  ::) :-X

De diarree heeft zij zo zwaar dat zelfs Pampers er geen raad mee weet  :-\ zo'n 6-7 x per dag zit ze helemaal vol, haar romper, maillot die ze onder haar spijkerbroekjes draagt, truitjes, broeken maar ook al een paar keer haar bed, slaapzakken en pyjama's heb ik er al 4 gewassen en vandaag zelfs haar autostoeltje, het is zo waterdun dat het overal door heen lekt.  :o

Gelukkig was ze nog niet uitgedroogd en ondanks dat ze weinig puf meer heeft was ze nog alert genoeg.  :D Met een receptje van ORS gingen we weer naar huis maar ze vonden het toch verstandig dat ik even was geweest en blij dat ze haar even na konden kijken.  ;)

De ORS krijg ik er met geen mogelijkheid is maar gelukkig heeft ze vanavond nog wel 3 glaasjes Carvan Cevitan op en nog veel belangrijker .... dit is erin gebleven.  :D

Eten wil ze niet en hoeft ze ook niet maar ik moet er zoveel mogelijk drinken in zien te krijgen, ze zijn van mening dat ondanks de diarree en overgeven er van elk glas drinken er toch wat achterblijft.  :D

Hopelijk is het ergste nu achter de rug .... na 4 dagen kan ik eerlijk gezegd geen was meer zien. Als ik zeg dat ik bijna 20 rompertjes gewaasen heb in die dagen overdrijf ik niet.  :-[

Morgen is ze ook nog eens de hele morgen en een deel van de middag bij mijn ouders ..... wij zijn met Jasper naar het Radboud voor zijn "hartecho". Erg spannend dus. Hopelijk blijft hij netjes de 20 minuutjes liggen want anders krijgt hij een roesje en gaat het nog allemaal wat langer duren.

Als Jasper zijn eigen kindercardioloog "binnen" is en niet aan het opereren is of bezig met een spoedgeval horen we morgen meteen de "uitslag".  ::)

Ik ga nog een beetje bladeren hier en daar .... ben er helemaal moe van .... ik hou jullie op de hoogte ....

Fijne avond en voor straks, welterusten.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

christa

ha caroline
fijn dat het met je kabouters hartstikke goed gaat!!!

en ik hoop dat het met sophy nu ook de goede kant opgaat!!het arme ding.

morgen veel succes met je kleine mannetje.
groetjes christa van uit het hoofdkantoor.

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat super dat Melody al uitgevlogen is, en ja .... je kan met recht trots op jezelf zijn want je hebt er echt voor gevochten !

Ik wil je enorm veel succes wensen morgen met de echo van Jasper en ik zal zeker aan je denken ! Ook ontzettend veel sterkte met Sophy, ik hoop dat ze snel zal opknappen.

Het zal inderdaad even vreemd voor Floortje zijn, maar ook zij zal een dinsdag lekker naar haar nieuwe huisje gaan verhuizen  :D

Echt heel fijn om te lezen dat het met de kleine kaboutertjes zo goed afgelopen is en ze echt al erg groot aan het worden zijn  :D

Liefs,  :-* Karin

Marian

Heel even over de ORS, misschien weet je het al wel hoor en heb je het ook al geprobeerd, door de ORS kun je een beetje carvan cevitam doen, dan gaat het soms iets makkelijker :)
Gelukkig doet de wasmachine het ;) ;D

Liefs Marian

Caroline

Dank je wel voor de tip, Marian, .... inderdaad, ik wist het al en deed het al .... Sophy merkte het de eerste slok al, hetzelfde bekertje waar ze vanmiddag al de Carvan uit dronk, hetzelfde rietje, dezelfde Carvan alleen nu MET ORS .... maar nee hoor, duidelijk NEE!!! En ze duwde het zo weg.  :-\

Waar ze bij was heb ik een schone beker gepakt met een nieuw rietje en nieuwe Carvan en ze dronk zo de beker leeg, een beetje uit de andere beker MET ORS overgegooid en weer na 1 slok echt pislink, ze moet het echt niet.  >:(

Tot nu toe heeft ze nog steeds niet gepoept en gespuugd nu al zeker 6 uur niet .... hopelijk heeft ze nu het erste gehad.  ;)

Iedereen bedankt voor de lieve wensen, ik ben best wel nerveus .... die arts hebben makkelijk l*llen> Hij zei: Stel het wordt een open hart operatie, dit is voor ons tegenwoordig ook een eitje. Ja duh!!!! Het is wel mijn kindje wat ze open snijden en kraken, ik hoop gewoon zo hard dat ze tevreden zijn morgen.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Hoi Caroline

Wat zijn we toch trots op de kaboutertjes! ;D Maar zonder jou hadden ze het niet gehaald! Je heb het geweldig gedaan  :-*
Sterkte met Sophy, hopelijk knap ze snel op.

Groetjes Sabine

danielle

Hoi Caroline,
Wat goed van Melody. Wat doen de kaboutertjes het toch goed. Echt onvoorstelbaar. Kan me goed voorstellen dat je ook helemaal trots was dat je bij de groothandel kon zeggen dat ze het allemaal gered hebben, terwijl ze aangaven dat er maar 1 procent kans was. Wouw je mag echt oprecht trots zijn. Ze hebben het niet alleen gered, hun ontwikkeling is zelfs net zo goed als bij 'gezonde' baby valkjes.

Ik wil je heel veel beterschap wensen met Sophy. FIjn dat er geen sprake was van uitdrogings verschijnselen. Ik hoop dat ze snel van de diarree af is en ze weer trek in eten krijgt.

Heel veel sterkte morgen met Jasper morgen tijdens het ziekenhuisbezoek. Ik zal aan jullie denken. Kan me voorstellen dat dit ontzettend spannend moet zijn. Artsen hebben inderdaad makkelijk praten, ze vergeten helaas snel de emotionele kant aan operaties en de moeder kind relatie. Echt die uitspraak vind ik niet kunnen  >:( .

Groeten van Danielle

*Manon*

Hoi Caroline,

je mag met recht trots zijn op je kabouters.... en wat zal het een fijn gevoel hebben gegeven... die twee rode oogjes die je van beneden zaten aan te kijken  :)

Ik wil jullie morgen heel veel succes toe wensen en ik hoop ook erg hard mee dat de arts 'in huis' is, zodat jullie direct weten hoe en wat!

Liefs Manon