De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Karin op  3 december 2007, 17:54:35
Citaat van: Caroline op  2 december 2007, 22:34:13
Wow, hele mooie valkjes hoor!! :D

Maar even een vraagje .... heeft die man ze als koppeltje (2 roodogige) verkocht omdat je zegt, dat ze alleen samen weg gingen??

Ik duim voor je dat de geslachten zijn waar jij ze voor hebt aangeschaft. :D

Succes!!!!


Ze hebben beide geen rode ogen 


Geen??

Elke lutino en albino heeft toch rode ogen??  8)

Al worden ze op latere leeftijd wat donkerder.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

CitaatZal Simba en een albinopop eigenlijk een mooie combi zijn? ook met eventuele jongen?
ben toch wel benieuwd...
   


Simba's vader zou split moeten zijn voor gepareld ( heb ik overigens niks van gemerkt hoor  ::)  ) en zou Simba dus kanssplit moeten zijn  voor gepareld. Je krijgt in ieder geval witmaskers, misschien dus geparelde witmaskers en als de pop split voor bont zou zijn ( wat ik dus niet weet ) ook nog bonte witmaskers.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  3 december 2007, 20:47:35
Ik denk dat je die albino best per opbod verkoopt! ;D


Haha, nou, wie begint ? Kijken of ik nog een beetje de benzine eruit krijg  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

Foto's doen het, ik zag gisteren ook alleen maar kruisjes. Maar was de moeite van het terugkomen waard!!

Mooie bleekmasker zeg!! Wauw!!!

Groetjes, Gerda


Karin

Citaat van: Caroline op  3 december 2007, 22:02:11
Citaat van: Karin op  3 december 2007, 17:54:35
Citaat van: Caroline op  2 december 2007, 22:34:13
Wow, hele mooie valkjes hoor!! :D

Maar even een vraagje .... heeft die man ze als koppeltje (2 roodogige) verkocht omdat je zegt, dat ze alleen samen weg gingen??

Ik duim voor je dat de geslachten zijn waar jij ze voor hebt aangeschaft. :D

Succes!!!!


Ze hebben beide geen rode ogen


Geen??

Elke lutino en albino heeft toch rode ogen?? 8)

Al worden ze op latere leeftijd wat donkerder. ::)


Nee hoor, er zijn er zelfs met blauwe ogen. Van de albino weet ik zeker dat ze helemaal zwart zijn, bij de lutino bleekmasker zouden ze heel erg donkerrood kunnen zijn maar dat is moeilijk te zien met gewoon huiskamerlicht. Ik heb ooit gelezen dat albino's met hele zwarte ogen ook bont in zich hebben, maar ik weet het niet hoor...  kan er niks meer over vinden. Wel dit, is dus eigelijk een "zwartoog"  ;D :

CitaatDe albino valkparkiet is een uiterlijk zuiver witte vogel met rode ogen. Dit in tegenstelling tot de (witte) zwartoog, die zoals zijn naam al doet vermoeden, zwarte ogen heeft. Mannen en poppen zijn uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden. Bepaling van het geslacht is alleen maar mogelijk door observatie van het gedrag.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: Caroline op  4 december 2007, 00:24:15
Aha. ???


Staat op dit forum, heb ff gegoogled en kwam toevallig weer bij valkparkiet.com terecht  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Alleen .... vererft de zwartoog waarschijnlijk niet als een albino maar als een zwaar bonte witmasker zonder grijs.  ;)[/i]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: Caroline op  4 december 2007, 20:14:12
Alleen .... vererft de zwartoog waarschijnlijk niet als een albino maar als een zwaar bonte witmasker zonder grijs. ;)[/i]


Dat zou mooi zijn  ;D Helaas  heb ik er zelf niks aan  ::) O, als ik eens de ruimte had.....  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Mooie valkjes  :D

Ben je in Putten geweest? Wandelen en kopen..?
Als dat zo is dan is dat de oom van mijn oppas hier. Kwam ik toevallig achter laatst.  Dus ik dacht al of zij niet een leuke deal kon maken voor die lutinobleekmasker. ;)

Twingirl ziet er goed uit. :D

groetjes Esther

Karin

Citaat van: *Esther* op  5 december 2007, 09:38:18
Mooie valkjes :D

Ben je in Putten geweest? Wandelen en kopen..?
Als dat zo is dan is dat de oom van mijn oppas hier. Kwam ik toevallig achter laatst. Dus ik dacht al of zij niet een leuke deal kon maken voor die lutinobleekmasker. ;)

Twingirl ziet er goed uit. :D

groetjes Esther


Nee hoor, ze komen "gewoon" bij Ludo vandaan  ;D ;D ;D Ik heb wel gereageerd op een advertentie van een lutino bleekmasker, weet niet of dat uit Putten was, maar die was helaas al verkocht. Twingirl doet het goed hoor, ze heeft nu een iets ruimere kooi. Wel minder mensen om zich heen, maar dat kan haar niet veel schelen denk ik  ;D Nog een maandje of zo en dan kan ze richting Cocktail.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zo, tijd voor een update....

Dimple en Magic doen nog steeds goed hun best...

River en Phoenix zijn gelukkig wat minder zenuwachtig nu. Phoenix zit gewoon 24 uur per dag in het blok en komt er alleen uit als ze wil eten. Ik doe geen nestcontrole bij hun, omdat het zo'n onervaren koppel is en ik bang ben dat ze er van schikken. Geen idee dus of het wat wordt.

Nova en Indra doen nog niets ::) Wel woelen ze af en toe de bodembedekking in het blok om, maar verder helemaal niks. Ze hebben nog maximaal 2 weken om wat te doen, anders gaat het blok eraf....

Dizzy en Diba zitten vanaf gisteren ook in het blok, vorig jaar waren alle eitjes onbevrucht, hoop dat dit jaar Diba weet hoe het moet  ::)

Twingirl doet het goed in haar nieuwe kooi in de badkamer. Zit er lekker ontspannen bij, doet haar rek-en-strek-oefeningen en schreeuwt af en toe even lekker naar de valkjes boven  ;D

De 2 valkjes in de huiskamer zijn vrij rustig. Ik kan gewoon voor de kooi staan zonder gefladder. Alleen als ik met mijn hand in de kooi ga om bakjes te verschonen fladderen ze wel. Ik ga vanavond beginnen met de bleekmasker. Ik zet gewoon eerst de kooi naast me tijdens het tv-kijken en bouw zo langzaam op. Voor de albino met zwarte ogen heb ik nog geen advertentie gezet. Je krijgt er vaak zulke "rare mensen" op. Ik hoop eigenlijk gewoon een reactie via Valkparkiet.com te krijgen. Ik ga haar wel in mijn handtekening zetten ( tekst dan hè  ;D ). Des te sneller ze bij haar nieuwe baas is des te groter de kans dat ze nog enigsinds tam te maken is. Ik probeer nog uit te zoeken hoe het nu zit met de zwarte ogen.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, even contact gehad met een moderator van één van de grootste Amerikaanse valkparkietenmailinglijsten. Hij is een groot liefhebber van deze mutatie. Dit was zijn antwoord :


I wanted to reply off-list to your question since Clear Pieds are a special favorite of mine.
Yes, if you breed either with their pied or split-pied counterparts you WILL get a certain percentage of pieds. 


Nou ja, het mailtje was iets langer, maar dit was het belangrijkste.

De witte zwartoog zou dus als je er een bonte witmasker bij zet bonte witmaskers moeten geven. Helaas heb ik zelf geen plek om het uit te gaan proberen. Cuba heeft nog wel een popje nodig, maar ik wil graag een eigen kweekje aanhouden. Het zou jammer zijn als ik daar geen plek meer voor heb als ik eindelijk zelf primroosjes kweek.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: Caroline op  6 december 2007, 22:49:04
:D Zei ik toch. ;)


Ik had het ook ooit gehoord / gelezen en wist niet meer waar. En voor ik ga verkondigen dat deze bont vererft wil ik het zeker weten hè ? ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves