1 november 2024, 03:30:32

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi Bonnie,

Wat jammer dat de geelwangen weer onbevruchte eieren hebben...

Ik hoop dat mijn nieuwe strategie om de vogels echt met rust te laten werkt... Ik moet het maar als verassing gaan zien, dat de jongen geboren zijn enzo. Is misschien alleen maar leuker, want dan hoef je niet elke dag te wachten dat de veertjes iets gegroeid zijn vergeleken de vorige dag. Want als je 1 keer in de week ofzo kijkt, zie je natuurlijk meteen een groot verschil... Ik ben nu toch al zo druk dat ik niet eens zoveel tijd heb om me er mee bezig te houden.

Gr Sietske

Quendi

Hoi iedereen,

Er is vandaag een donsje geboren!!
En het is alweer een witmasker. Wat inhoudt dat het dan een gewone witmasker split pale fallow (en indien een man, split lutino)is, of een witmasker split geelwang lutino split pale fallow man.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Hey gefeliciteerd met je nieuwe donsje :)

Hopelijk gaat het dit keer beter :)

Mara

Hoi Sietske

Gefeliciteerd met je nieuwe donsje.

mara

Rianne

Wauw, als het een mannetje zou zijn... kun je pale fallow geelwangen kweken! :D

Quendi

Quendi

16 september 2007, 15:42:46 #306 Last Edit: 16 september 2007, 15:44:42 by Quendi
Hallo Allemaal,

Inmiddels ligt het 2e en laatste jong van de bleekmasker lutino pop en pale fallow witmasker man in het blok. Ook, net als de eerste, een witmasker.

Ik ben vandaag naar de internationale valkparkietenwerkgroep dag geweest. Ik heb nu verschillen leren zien tussen bleekmasker en geelwang en ben nu nog meer zeker ervan dat ik een lutino bleekmasker heb. En haar zusje zou dus ook een bleekmasker moeten zijn.

De lutino bleekmasker pop heeft gepaard met de pale fallow witmasker man, maar vroeger had ze ook een bleekmasker/geelwang man... Dus helemaal zeker dat de jongen split voor pale fallow zijn weet ik niet. De mannetjes zullen wel split voor ino zijn. En als ze toch een geelwang blijkt te zijn, dan zijn de mannetjes split voor lutino geelwang.

Ik ben van plan 1 jong te houden. En ik denk dat ik dan een DNA test bij ze ga doen. Dat ik dan een zoontje hou, als deze erbij zit. Om zo ook met hem te kweken om te kijken wat eruit komt en zo toch achter de mutatie te komen.

Verder nog meer leuk nieuws, er is een eitje van de witmasker bronze fallows!!

En er liggen 5 eieren van een catharina creme-ino popje en olijf mannetje. 3 ervan zijn bevrucht. Van de andere 3 weet ik het nog niet.

Gr Sietske

Quendi

Inmiddels zijn er al 4 eitjes bevrucht van de catharina's.

De dominante pastellen hebben inmiddels ook een eitje gelegd.

Hoe de witmaskers verder gaan met eieren leggen weet ik niet, omdat ik vanaf nu niet ga kijken in de blokken. Maar vanaf het vermoedelijke 2e eitje dat gelegd is, zo uitrekenen wanneer het eerste jong geboren wordt, en dan pas weer kijken.

Het oudste witmasker jong is geringd.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Ohw leuk, Cathi jongen :)

Hey ga je ook naar Zwolle zaterdag?

Quendi

Hoi Bonnie,

Nee... dan is de verleiding veelste groot :P.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Haha :)

Ik ben ook niet geweest. Ik wil nog een mooie lutino pop en dan zit het hier vol (er komen nog twee mannen).

Quendi

Hallo allemaal,

Met de 2 witmaskers gaat het goed.

Het oudste jong is een gewone witmasker split pale fallow. Als het een man is, is ie split voor lutino. Als de moeder toch geelwang is, en geen bleekmasker, is hij split voor lutino geelwang.
Als het een pop is, tsjah, dan is ze alleen split pale fallow.

Ik ga er maar vanuit dat de vader de witmasker pale fallow is.

Je moet het maar op de gok nemen, want als de vader de geelwang/bleekmasker? is, dan kan het ook nog eens zo zijn dat als de vader een geelwang is, dat deze witmasker zowiezo geelwang is, maar dat is in combinatie met witmasker niet te zien. Ook hierbij geldt dat de mannetjes split lutino zijn.

Als ik de jongen zou verkopen kan ik helaas dus geen garantie geven van welke splits ze hebben... Omdat het onbekend is welke mutaties de ouders hebben en wie de vader is.

Ik wil er zelf 1 houden denk ik, en daar wil ik een DNA test op doen. Dan wil ik een zoontje houden als die er tussen zit.

Gr Sietske

Rianne

Hoi Sietske,

dus als het een pop zou zijn, ben je er niet zeker van dat die split pale fallow is? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar zo'n pop.

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 29 september 2007, 09:51:00
Hallo allemaal,

Met de 2 witmaskers gaat het goed.

Het oudste jong is een gewone witmasker split pale fallow. Als het een man is, is ie split voor lutino. Als de moeder toch geelwang is, en geen bleekmasker, is hij split voor lutino geelwang.
Als het een pop is, tsjah, dan is ze alleen split pale fallow.

Ik ga er maar vanuit dat de vader de witmasker pale fallow is.

Je moet het maar op de gok nemen, want als de vader de geelwang/bleekmasker? is, dan kan het ook nog eens zo zijn dat als de vader een geelwang is, dat deze witmasker zowiezo geelwang is, maar dat is in combinatie met witmasker niet te zien. Ook hierbij geldt dat de mannetjes split lutino zijn.

Als ik de jongen zou verkopen kan ik helaas dus geen garantie geven van welke splits ze hebben... Omdat het onbekend is welke mutaties de ouders hebben en wie de vader is.

Ik wil er zelf 1 houden denk ik, en daar wil ik een DNA test op doen. Dan wil ik een zoontje houden als die er tussen zit.

Gr Sietske

prrrrrrrrrt toettoet, lost me here haha :) Hopelijk kom je er nog uit :)

Quendi

30 september 2007, 17:41:47 #314 Last Edit: 30 september 2007, 17:44:33 by Quendi
Citaat van: Rianne op 29 september 2007, 10:53:02
Hoi Sietske,

dus als het een pop zou zijn, ben je er niet zeker van dat die split pale fallow is? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar zo'n pop.

Nou, het probleem is, de lutino geelwang/bleekmasker heeft ooit gehad met een geelwang/bleekmasker man... Maar toen is ze van partner gaan ruilen, en is ze nu met de pale fallow witmasker, al voordat ze met deze ronde begon. Maar of ze toch weer stiekem met de geelwang/bleekmasker man is gegaan, weet ik niet. Maar ik denk het eerlijk gezegt niet, want de bleekmasker/geelwang man, is nu met een geelwang/bleekmasker pop (zusje van de lutino geelwang/bleekmasker).

Maarja, dit geldt altijd eigenlijk voor elke valkparkiet jong uit een gezelschapsvoliere, dat je nooit zeker weet wie de vader is, of soms zelfs de moeder.

(ik heb dus 3 vogels waarvan nog niet bekend is welke mutatie ze nou zijn.. bleekmasker of geelwang. Aangezien ik van 2 al weet dat ze split witmasker zijn... en ze goed broedden, twijfel ik dus.)

Ow, en goed nieuws... 3 eitjes van de catharinaparkieten tikte tegen de rand van het ei.  ;DDus 3 jonkies die bijna uitkomen!! Hoe het met de andere 2 bevruchte eieren zit, weet k niet... Misschien komen die wat later uit... ;D

Hoi Bonnie,
Hahahaha... nou ik heb het allemaal nog een beetje op een rijtje hoor  ;).

Gr Sietske