1 november 2024, 03:24:47

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Quendi

Dag dames en heren,

De site is in de lucht!!

http://sietskesvalkjes.nl

Jeejj!!

Het is nog niet af. Foto's staan er nog niet op en de kleuren enz enz is ook nog niet goed. Maar zo heb je een beetje een indruk. Zodra hij echt af is, laat ik dat nogmaals weten.

Gr Sietske

Anke

Ziet er goed uit hoor de site. Dat belooft wat als ie echt helemaal klaar is :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Sietske,

Een mooie site. Heb er al even rondgekeken. Je hebt ook hele mooie valkjes.

mara

Dafrinja

Hoi hoi!

Je hebt inderdaad een leuke site, Sietske!  :D
Je hebt een moooooooooooooi bontje in de aanbieding !!!
;D ;D :-* :-* :-* :-* :o :o
(ik hou van mooie bontjes, hihi)
Succes met je valkjes en de site  :D

Dafrinja en Gizmo

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  2 juni 2007, 10:47:11
Dag dames en heren,

De site is in de lucht!!

http://sietskesvalkjes.nl

Jeejj!!

Het is nog niet af. Foto's staan er nog niet op en de kleuren enz enz is ook nog niet goed. Maar zo heb je een beetje een indruk. Zodra hij echt af is, laat ik dat nogmaals weten.

Gr Sietske

Super, knap werk hoor :)

Quendi

7 en 11 juni zijn er weer 2 jongen geboren van het zwartkopkoppel. Dit keer voeren gelukkig de ouders de jongen gewoon goed. Lekkere dikke kroppen. Ik ben zeer benieuwd of er dit keer wel een dominant pastel tussen zit.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Zat er vorige keer niets bij? Nou spannend weer. :) En je geelwangen, nog altijd niets?

Mariska

Nou gaat goed hier zo te zien :D

Ben benieuwd naar je site en ga zo even kijken ;)

Fred is nog steeds vrijgezellig hè :(
Maar ik heb een goed idee.
Ik kweek zelf een mooi popje voor hem en zet ze al vrij vroeg apart ;)
Hopelijk werkt dat.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

Here we come: Flevo-pastellen! ;D

Quendi

Hahaha idd!!

Flevo-pastellen rulez!!  ;D

@ Maris: Jammer dat Fred nog steeds vrijgezel is, maar als jij een mooie split bronze fallow kweekt voor hem, zou dat wel ideaal zijn, dan kweek je er nog fallow uit. En als je hem zou koppelen aan dat vrijgezelle vrouwtje, tsjah dan dus niet.

Ik heb vandaag de bronze fallow witmaskers in de groepsvoliere gedaan. Ik heb namelijk vandaag de bonte witmaskers verkocht en is er dus weer ruimte voor een ander koppel. Deze witmasker fallows doen helemaal niets in een kweekhok, misschien hopelijk dus wel in de grote voliere.

Het mannetje is cinnamon witmasker split voor bronze fallow en opaline. En het popje is witmasker bronze fallow. Ik heb ze nog nooit zien paren ofzo, dus of ze een koppeltje zijn weet ik niet.

Het gaat nog steeds heel goed met de 2 jongen van de zwartkoppen. Ze zijn lekker groot en morgen of overmorgen ring ik het oudste jong. Ze worden echt super goed gevoerd! Lekkere dikke kroppen. Ben ik echt blij om, aangezien ze het eerste jong hadden verstoten.

De geelwangen hebben een blok uitgezocht. Helaas het blok waar laatst nog een koppel jongen hadden. Dus dat koppel is nu nog een beetje ruzie aan het maken maar het oude koppel hebben nu al een nieuw blok op het oog, dus ik hoop dat beide koppels tevreden zullen worden nu.

Gr Sietske

Quendi

Waarschijnlijk is er goed nieuws.

Het bonte koppel hadden altijd een bepaald blok waarin ze kweekten. Na het uitvliegen van de vorige jongen wilde ze een nieuw nest beginnen en legde in het blok hun 1e ei. Diezelfde dag was het ei stuk, 2 dikke gaten erin. Best wel overduidelijk dat et met opzet was gedaan.
Want de geelwangen hadden namelijk dat blok ook uitgekozen als hun eigen broedplek.
Ik had het stukke ei vervangen voor een nep ei, om nog wel het leggen te blijven stimuleren. Echter vandaag zag ik in het blok ineens een ander ei! Niet mijn neppe ei waar ik met koeieletters NEP op had geschreven. Die was stuk gemaakt... Alweer...

Ik denk dat de geelwangen bewust waren van de eieren van het andere koppel en stuk hadden gemaakt om er zelf een ei in te leggen.

Als ik het mis heb, maak ik geen risico's. Want stel nou dat de geelwangen alle eieren kapot maken, van wie dan ook, dus ook van hunzelf verlies ik er geen geelwangen op. Want dit is mijn plan:

Ik heb het vermoedelijke geelwang ei (want het zou toch ook van de bonten kunnen zijn) eruit gehaald want deze is on onbebroed. Ik heb er een onbevrucht nep ei voor in de plaats gedaan. Maken ze deze dus weer stuk, is et niet erg.

Gaan de bonten die inmiddels een ander blok hebben uitgezocht weer eieren leggen, dan leg ik dit ei er stiekem bij. Volgen er dan nog meer geelwang eieren, leg ik die er ook onder. Het bonte koppel heeft al bewezen goede pleegouders te zijn. En aangezien geelwangen bekend staan om hun slechte zorg, neem ik het risico niet.

De geelwangen krijgen 3 weken lang onbevruchte eieren voorgeschoteld. Broeden ze daar dan goed op, dan krijgen ze vlak voor de geboorte van een jong van de bonten, een bont jong. Voeden ze deze goed op, dan mogen ze de volgende ronden geheel zelf doen.

Dus tsjah.. Ik hoop dat het eitje dat hier nu ligt maar van de geelwangen is, en bevrucht is.

Gr Sietske

Rianne

Het klinkt als een heel geregel bij jou daar! ;)
Hoe gaat het met je pale fallow koppel?

Quendi

Met de Pale fallow gebeurt er nog niets. Er wordt maar niet gepaard en volgens mij is het ook geen koppel...  :(.

Maar er is weer goed nieuws  ;D!!!

Er is een 2e ei van mijn geelwangen!!!! Jeeej!!

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Anke

Lang leve de geelwangen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes