28 september 2024, 13:36:48

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

11 mei 2006, 11:39:03 #30 Last Edit: 13 mei 2006, 20:01:26 by Saar
ik heb vandaag maar weer eens gekeken of er al eitjes lagen... Nog helemaal niks  :-\ terwijl er echt een paar grasjes hoge nood hebben.. En de kanaries hebben ook de kriebels maar daar moeten we nog nestjes voor halen

:-* Saar

Saar

net tijdens de controle van de nestjes heb ik een vinken eitje gevonden  :D En ik heb ook een koppeltje grasjes betrapt met wipwappen dus dat moet goedkomen dit jaar :D

:-* Saar

Quendi

Heb je al ervaring met kweken van grassen samen met tropen? Want met mijn grassen samen met mijn kanaries en zebravinken gaat het mis. Mijn grassen slopen alle nestjes  :censuur. Vandaar dat ik mijn grasparkieten koppel weg doe.

Groetjes Sietske

Mooie voliere trouwens  ;)

Saar

dankje wel :D
De grasjes doen de tropische vogeltjes niks :) de nestjes laten ze juist heel :) Ze zijn zelf te druk bezig :P En ze houden niet van die nestjes die ik heb voor de kanaries en de vinkies...

:-* Saar

Lin

Wat leuk voor je een eitje. Van harte gefeliciteerd!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saar

14 mei 2006, 13:29:23 #35 Last Edit: 12 juni 2006, 11:30:38 by Saar
dank je wel :D
T waren er 4... majaa 2 koppels kibbelen over een huisje dus ze slopen telkens de eitjes... T derde koppel heeft er nu 2 :D

groetjes Saar

Lin

Oh dat gaat goed met de eitjes. Maar heb je wel genoeg broedblokken hangen? Het liefste twee voor elk koppel. Had je nou je grasjes bij de valkjes? want dat kan ik niet aanraden die halen namelijk de nesten van valken wel eens leeg.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saar

het is een gemengde voliere dus alles zit bij elkaar. Er hangen genoeg huisjes en de helft broed nu nog niet eens dus ja.. De valkjes broeden meestal in t binnenhok. Maar de grasjes doen de valken niks. Ze gaan ook nooit t binnenhok in.
We hebben al eerder jonkies gehad in t binnenhok en ze gingen niet eens kijken. Maar t ligt er denk ik ook een beetje aan of je aggresieve grasjes heb..
groetjes Saar

Saar

ik maak straks nog wel een goeie foto van t binnenhok.. die we nu hebben zijn niet echt duidelijk

groetjes Saar

Saar

Er zijn 3 vinken eitjes :D

:-* Saar

•=Bonnie=•

gefeliciteerd :)

je kind heeft vandaag voor het eerst een paar hapjes nutribird gegeten en in de huiskamer op schoot en op de bank gezeten  ;)
't is een schatje hoor.

Saar

aaaaahhhhh wat lief :D
We kunnen echt niet wachten totdat ze hier is. Moby die zal het ook erg leuk vinden:D

groetjes Saar  :-*

Rianne

Hoi Saar,

je voliere is leuk geworden! Heel vrolijk! :D Ik hoop dat het goed gaat met de kweek en dat je maar mooie jongen mag krijgen!

Saar

Dank je wel :D
Tjaa ik hoop ook dat ik snel jonkies krijg want sommige parkietenpopjes staan op ontploffen.. Maar nu het wat koeler is zal het niet lang meer duren :)

groetjes Saar :D

Saar

er zijn eitjes bijgekomen !!:D er liggen nu 4 vinkeneitjes, bij 2 koppels grasjes 1 ei en bij de valkjes ligt er nu ook een ei :D

groetjes Saar  :D ;D :-*