ik wil er een bij zetten kan dat zomaar?

Gestart door marion, 28 juni 2003, 14:47:02

« vorige - volgende »

marion

hoi ik heb een valkparkiet en ik wil er een bij zetten kan dat zomaar?

Groetjes,
Marion
groetjes van Marion en Kika.

Tara

HOi Marion,

als je valkje zeer tam is, kan het zijn dat hij wat jaloers wordt op de tweede valk en omgekeerd kan ook, als hij niet echt tam is is het heel eenvoudig om er een tweede bij te doen. Dan kunnen ze ook samen in de kooi. Als hij wel tam is, kan je het eerst eens proberen, vaak gaat het dan wel goed, als het niet goed gaat, moet je hem voor een aantal dagen apart zetten. Ze kunnen wel samen uitvliegen hoor. Maar vaker is het best om ze eerst te laten wennen aan elkaar omdat je eerste valk ziet je huis en zijn kooi vooral als zijn territorium. En dan is die tweede valk een indringer. Maar vaak gaat dat goed hoor, hier is dat steeds goed gegaan, soms wat bekvechten, maar dat gebeurt bij iedereen wel eens :).

Groetjes, Tara

Dark_Fox

Tuurlijk kun je er een vogel bijzetten, anders zou je al je valkparkieten in één keer moeten kopen (In Algemeen->Andere Vragen->Aantal valkjes  kun je zien hoeveel valkjes sommige mensen hebben, dus dan weet je dat dat niet te doen zou zijn). Ik raad je aan je nieuwe vogel in een aparte kooi naast de eerste te zetten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen en je oudere vogel de nieuwe in zijn territorium zal toelaten.

Marianne

Hoi Marion,

Ik ben het met Dark Fox eens.
Eerst even apart in een andere kooi zodat ze aan elkaar kunnen wennen en als dat goed gaat dan kunnen ze bij elkaar in de kooi.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

yentl

Hoi, inderdaad, zoals de anderen zeggen,
maar normaal heb je daar geen problemen mee hoor.

Wij hebben een hele tamme (Flupke, een lutino), die zat 1 jaar binnen in een kooi, echt heel erg tam, we hebben er Quick bijgezet (ook wel wat tam). In het begin pikte Flupke op hem (dit duurde maar een paar weekjes hoor)maar hij is intussen bijgedraaid  en hij zit met 6 andere valkjes in een volière, misschien moet jou valk zoals de mijne ff wennen aan de nieuwe, maar het zal wel lukken hoor, normaal kan je dat  altijd doen!

groetjes Yent'l

rico63

Citaathoi ik heb een valkparkiet en ik wil er een bij zetten kan dat zomaar?

Groetjes,
Marion

Timmety

Je moet wel de 1ste par dagen oppassen, bij mij ging het ok niet goed, maar nou zijn ze dikke maten
Doei
Tim

Stijn dc

hello

ja dat kan zomaar hoor!
ik heb pas nog een man bijgekocht en die heb ik zo de voliere ingezet en de volgende dag was ie al aan het wipwappen met 1 van mijn poppen dus.. :D :D

SDC:D