24 juni 2024, 15:11:06

partner overleden, nieuwe erbij?

Gestart door anja, 24 juni 2003, 14:52:19

« vorige - volgende »

anja

24 juni 2003, 14:52:19 Last Edit: 24 juni 2003, 14:53:08 by anja
Onze valkparkiet Flippie (man) is gisterochtend overleden. Hij was al 13 jaar samen met z'n vrouwtje Kuifje. Zij is nu alleen en dat vinden we niet goed. Wat kun je het beste doen. Een jong mannetje erbij (Kuifje is al 14!) of een ouder mannetje erbij. Of kan er ook bijvoorbeeld een parkiet bij? Waar doen wij Kuifje het meeste plezier mee????? Nog een nevenvraag: Hoe oud worden valkparkieten gemiddeld???? We zitten nl. met een enorm schuldgevoel omdat we niet in de gaten hebben gehad dat er iets met Flippie aan de hand was. Maar misschien was hij al op leeftijd?

Groeten,
Anja

Valerkiet

ze worden rond de 20 jaar oud maar sommigen 15 dus heb nie te veel schuldgevoelens maar soms worden er sommigen ook 25 :-/
het beste dat je kan doen is gewoon een valkparkiet erbijdoen.
beter geen grasparkiet want als je ooit eens wil gaan kweken dan slopen die het nest weg :'(

Speedy

Hoi Anja,

Jammer voor je valkparkietje, maar ga niet de schuld aan jezelf gevewn hoor, het is best een mooie leeftijd voor een valkparkiet.
Er zijn er enkele, die ouder zijn, wel in de 20.
Wat een leeftijd he.
Je zou het kunnen proberen met een ouder mannetje, ik den k dat je aan een jong meer moeder gevoelens op gaat halen bij de pop.
Weet niet wat de anderen je zullen adviseren, maar ik zou proberen voor een oudere man, als je een oproep plaatst, wie weet...is er hier nog wel iemand die wat voor je heeft.

Succes ermee.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Anja,

He bah, dat is helemaal niet leuk zeg, dat 1 van je valkjes is overleden.
Maar het is wel verstandig om er nog een bij te nemen, want ze hebben een lange tijd met elkaar door gebracht.
Als je dat niet doet, is er een grote kans, dat Kuifje ook zal overlijden.
Een jonge man is minder verstandig als een oudere man.
Maar het wordt wel moeilijk om een oudere man te vinden.
Heel veel succes.

Groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Anja,

Naar dat je valkje is overleden. Maar zoek de schuld niet bij jezelf, want 14 vind ik een mooie leeftijd hoor.
Ik zou er ook een ouder mannetje bijnemen hoor. Zoals eerder werd aangegeven, kan je hier wel een advertentie plaatsen.
Succ6 met je speurtocht.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

15 jaar is een hele nette leeftijd voor een valkje hoor... Voel je maar niet schuldig! :) Wat je vrouwtje betreft, lijkt het me inderdaad fijn voor haar om in elk geval weer gezelschap te krijgen (of ze een nieuwe valk als partner zal accepteren na al die jaren met haar eigen mannetje is namelijk maar de vraag, maar alles kan) dus kijk maar eens rond voor een nieuw valkje. :) Een andere parkietensoort is natuurlijk ook prima, zolang je tenminste niet meer van plan bent te kweken. :) Al neem ik aan dat je met deze oude dame niet meer aan eitjes zal beginnen. ;)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Anja,
Sterkte met het verlies van je valkje in elk geval.
13 jaar is best een mooie leeftijd hoor, de ene valk word ouder dan de andere.
Ik heb er zelf een zitten van ruim 22 jaar dat is dan ook mijn oudste.
Als je er een bijzet zou ik wel kiezen voor een tam valkje die worden best vaak aangeboden door mensen die er vanaf willen.
Ik weet niet of het vrouwtje wel tam is wat je hebt zitten ?
Het blijft altijd wel even afwachten of de valkjes elkaar accepteren maar met een tamme heb je misschiel wel meer kans dat het in een keer goed gaat.

Groetjes, Paul

Karin

Hoi Anja,

Jammer dat je valkje is overleden. Ik zag net op marktplaats.nl dat iemand een goed tehuis zocht voor een wat ouder tam valkje ( man ). Misschien wat voor jou ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves