23 juni 2024, 21:29:57

Prei

Gestart door Danielle, 23 augustus 2002, 18:22:33

« vorige - volgende »

Danielle

Mijn vogel is dol op prei, zodat ze ook de prei van de aanrecht af 'jat'. Een klein beetje prei, kan dat kwaad (of is het juist gezond). Ik weet alleen dat alle kool soorten giftig zijn. Zijn er ook nog andere fruit/ groente soorten giftig?

Groetjes Danielle

Peter

Hallo Danielle,

We hadden net nog iets gelezen dat mango e.d. giftig schijnt te zijn.

Groeten,
Peter

birdway

de enige soorten die je absoluut niet moet voeren zijn inderdaad mango, avocado en let op sinaasappel, in sinaasappel zitten namelijk kleine hoeveelheden strichnine welke zich ophopen in de lever, en op de lange duur kan dit dodelijk zijn.
overigens heb ik er nog nooit van gehoord dat koolsoorten giftig zijn, boerenkool word namelijk gevoerd aan rode kanarie's vanwege de aanwezigheid van de stof caroteen welke zorgt voor de dieprode kleur in sommige kanarie's.

zotte_thomas

hallo

ik zou het niet voeren als je het nergens vind om zeker te zijn

advokado is zeer giftig  pas ook op met bomen en planten he

sluuu


zotte

Kuif

Volgens mij is prei niet zo goed want daar zit de zelfde stof in die ook in een ui zit waarvan je moet huilen Mar ik zou ff op een antwoord wachtten van Peter of Lique


                        Groetjes Roy.

sabrina

Hi,

Zijn echt alle koolsoorten giftig  :o? Want volgens mij zit er wel eens in die gemixte groentepakketten (bij italiaanse / of soepgroente) iets van kool doorheen. En ik geef wel eens zo'n beetje gemixte groente, kan 'ie lekker uitzoeken.

Sabrina