24 juni 2024, 13:27:59

staartveren

Gestart door Antoinet, 6 oktober 2005, 14:41:19

« vorige - volgende »

Antoinet

Hoi Hoi  :D

Ik heb een vraagje. Yellow (6mnd) een pop gekortwiekt verliest zijn staartveren. Dit komt omdat ze af en toe zo wild doet in de kooi. Ze wilt eigenlijk ook mee vliegen met de andere valkjes. Zo slaat ze haar staartveren kapot. Ze heeft er nu nog twee waarvan er al weer eentje loshangt.
Ik zie af en toe dat ze haar balans kwijt is, een keer liep ze op de grond en viel ze zo om  ???
Kan dit kwaad een valk zonder staartveren, het is wel een gek gezicht  ::) Groeit dit nog wel weer aan. Ze is nu in de rui.

Alvast bedankt!

Groetjes Antoinet

~Natas~

Hoi Antoinet,

Het is inderdaad een raar gezicht een valk zonder staart.
Maar tis niet iets om je zorgen over te maken,
Je valkje is nu in de rui, dus dan groeit zijn staartveren vanzelf weer aan.
Maar hoelang het duurd voordat Yellow weer kan vliegen durf ik niet te zeggen.
Andere weten dit vast wel  :P

Groetjes,

Natas

Karin

Waarschijnlijk verliest hij steeds de staartveren omdat hij gekortwiekt is. Hij wil vliegen, lukt niet en valt naar beneden. Hierdoor knakken de staartveren af. Als je hem niet meer kortwiekt en hij is door de rui heen krijgt hij vanzelf weer alle staartveren terug.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

pearl_roos 20

Hoi, mijn valkje verloor inderdaad in het begin ook haar staarveren. Maar na de rui is dit helemaal bijgetrokken hoor. Ik denk dat de veren dan ook steviger gaan worden, dus ik denk dat dit weleens een oorzaak zou kunnen zijn...en natuurlijk ook het zitten in de kooi.....en het vladderen in de kooi. Ik hoop voor je dat het na de rui weer goedkomt en je valkje mooie sterke staartveren krijgt.. ::)