26 juni 2024, 12:24:34

niet zelfstandig willen eten

Gestart door eer, 17 september 2005, 00:59:16

« vorige - volgende »

eer

hoi allemaal daar ben ik weer ik heb het hier eerder op gescheven en gedaan wat jullie me voor tips gaven maar me valkje eet nog niet zelfstandig. hij is nu 13 weken en zit nog 1x per dag aan de pap want zaad wil die absoluut niet eivoer niet trosgiest niet kiemzaadjes geweekt niet ik krijg er dus niets in alleen maar pap. hij weegt voor de rest goed tussen de 80 en 90 want dat hou ik dus heel goed in de gaten wie oh wie kan me zeggen wat ik moet doen groetjes erika

Riny

Hoy Erica
Als je hem met een lepeltje voert moet je het lepeltje steeds lager houden bij het schaaltje, zodat hij zich echt voor over moet bukken.
Ook moet je zaadjes over de pap heen gaan strooien.
Als je hem een paar hapjes pap gegeen hebt leg je het lepeltje in het schaaaltje met pap.
En als die dan nog meer wil dan gaat hij zijn gang maar.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je valkje de rest van de dag niets eet .
Dat moet wel haast want anders bestaat het bijna niet dat hij dit gewicht heeft.
Veel succes Riny :D :D :D

Kirsten

Hoi Riny,

Even ter aanvulling. Ik heb Erika meerdere malen aan de telefoon gehad vanwege een tweede valkje. Ik heb haar toen ook het advies gegeven van het lepeltje, maar zij geeft aan dat ie dan gewoon z'n hoofd opdraait na twee happen.
Hij kreeg eerst één maal daags 15ml, dus op gewicht blijven lukt dan wel. Ik heb haar geadviseerd max 10 te geven,.
Ze probeert echt alles,. heel de kooi staat vol met eten,. maar hij (waarschijnlijk een pop) verdomd het om zelf iets te gaan eten.
Ze wacht echt op de gouden tip, ben ook bang dat voor een valkje van 13 weken handopfok (A19 idg) niet voldoende meer is :-\

Erika, ik ga ervan uit dat je het goed vind dat ik de info even aangevuld heb? ik hoop dat iemand een goeie tip voor je hebt en ben benieuwd hoe het vandaag met je nieuwe poging is gegaan?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

17 september 2005, 17:32:51 #3 Last Edit: 17 september 2005, 19:21:44 by Riny
Hallo Erica en Kirsten
Weten jullie wat je dan eens moet doen?
Gewoon pellets door de electrische koffiemolen draaien en dat vermengen met de nutribird.
Langzaamaan steeds meer gemalen pellets eronder doen.
Ik vindt eigenlijk ook dat een valkje van die leeftijd niet meer genoeg heeft aan nutribird alleen ,en daarom doe ik dit zo bij alle valkjes die ik zelf tam en zelfstandig maak.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

17 september 2005, 17:33:20 #4 Last Edit: 17 september 2005, 18:08:51 by Gerda
Hoi Erica,

Misschien kun je twee keer daags voeren met 50% handopfok en 50% gemalen pellets. Dan krijgt ze in ieder geval voldoende voedingstoffen binnen (voor een 13 weken oud valkje) en dan toch proberen langzaam af te bouwen.

Verder kun je eivoer neerzetten (geruld) met zaadjes erdoor.

Wat een eigenwijsje  ;) Dat wordt nog wat in de toekomst!!!

Veel succes, groetjes Gerda

Gerda

Ik was tegelijk met Riny aan het typen  ;)

Maar gelukkig een beetje hetzelfde advies  :D :D

Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Riny en Gerda

Bedankt voor jullie advies. Ik heb het met haar inderdaad ook over de pellets gehad en waarschijnlijk zit er weinig anders op dan dit proberen. Vind het sneu voor d'r,. Ze heeft dit valkje gekocht met handopfok en veel te weinig informatie vind ik. Ik sprak haar aan de telefoon omdat ze er graag voor deze (Croky) een maatje bij zocht en zo kwamen we aan de praat. Het is inderdaad een eigenwijsje volgens mij, maar wel een hele lieve als ik haar zo hoor :D

Ik hoop dat het gaat lukken, nogmaals bedankt

Groetjes
Kirsten




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

eer

hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii  kirsten heel erg bedankt voor je lieve reactie.ik heb vandaag andijvie in zijn kooi gelegt en hij begon er aan te plukken was er eerst nog een beetje bang van maar toen ik bij de kooi weg liep gong die naar de bodem en ging er van eten. ik heb ook gelijk aardbeien gekocht vanmorgen en die er naast gelegt maar dat vind die nog niks. verder je advies opgevolgt met een appeltje alleen eten ho maar maar van me tong af zalig ze bleef zeuren. ik ga morgen de pallets malen en die bij de nitibird geven want palets zo droog eet die dus ook niet . je hoort  me nog via de telefoon of mail. groetjes en bedankt he erika en krokie

eer

hoi rini bedankt voor je reactie zoals je leest heb ik vandaag pallets gekocht en morgen proberen we het te malen en in de pap erbij te doen. duim maar dat het lukt want het is echt een eigewijsje groetjes erika

eer

bedankt gerda ik ga morgen even proberen wat je zei en kijken of dit wil lukken groetjes erika

Bianca

Mischien kun je de zitstokken tijdelijk weghalen en de bodem vol leggen met zaadjes?!
Laatst was ik bij mandy, samen met kirtsen en daar zag ik dat toen ook. Ik vond het wel een goede actie om aan te moedigen.
Wel regelmatig even de poepjes eruit halen, en verversen.
Ook de voer/waterbakjes er gewoon bij zetten op de grond.

Succes!

Bianca


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo allemaal
Dat is ook de reden dat ik voor mijn kleintjes toch liever schelpenzand gebruik als beukesnippers.
Op schelpenzand zien ze de zaadjes liggen en eten ze van de grond.
Groetjes Riny :D :D :D

eer

hoi allemaal heb net pallets gemalen en ga het straks proberen bij de pap te doen van een lepeltje dus hopen dat ze het eet. groetjes erika

Kirsten

Hoi Erika,.

We duimen voor je!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

erika

hoi kirsten nou het is dus gelukt met nitribird en pallets. bij het eerste hapje dacht die van he wat flik je me nou maar ik heb hem beet gepakt en gezegt nu ga je eten je krijgt niks anders gemeen he hahhaaha. maar nu is mijn vraag kan ik die palets ook geven met enkel water en er een papje van maken of moet ik het nog mengen met nitribird. hoop dat ik je snel lees want ik zie de bodem al van het blik nitribird anders koop ik morgen nog een blik groetjes erika