23 juni 2024, 21:29:44

Mag tuinkers?

Gestart door sabrina, 7 mei 2003, 17:16:07

« vorige - volgende »

sabrina

Hallo,

Mag een valk tuinkers eten?
(volgens mij wel, maar voor alle zekerheid....)

Sabrina

Chewy

Mensen eten het zelf ook, omdat het gezond is. Als je het goed schoonmaakt en in beperkte mate geeft, lijkt het me niet schadelijk. Verbetert iemand mij als ik het fout heb?
Trouwens, wat een prachtige naam zeg, Ayla! Echt heel mooi. Zo heet onze hond ook.

Groetjes, Chris.

Paul

Hoi,
Volgens mij mag tuinkers zeker en ik heb er geloof ik ook wel eens iets over gelezen.
Dodelijk is het zeker niet en net zoals met alle groente soorten mogen ze toch niet te veel hebben omdat er veel vocht in zit.
Elke dag sla is ook niet goed maar een keer per week is weer prima.
Zelf had ik graszaad geplant en een aantal zaten er lekker aan te pikken maar een aantal moesten er ook niks van hebben.
Je kan van die zakjes kopen bij de dierenwinkel met verschillende soorten zaadjes voor vogels die je kan planten.
Het is van vitakraft en heet bio-green en er zit klaver, sla en verschillende grassoorten in.
Bij mij kreeg het gras wel de overhand en de andere plantjes vond je niet meer terug zowat.

Groetjes,  paul.

pijpehaut

Ik heb vooral gemorste zonnebloempitten groeien  :D

sabrina

Hi allemaal,

bedankt voor jullie reacties!

Sabrina

Chewy

Geen dank!

Daar is dit forum voor :).

Hopelijk tot ziens!

Groetjes, Chris.

Lique

gemorsde zaden, komt mij bekend voor. Ik doe wel eens oude zaadjes van de valken in een bak in de tuin.
Maar alle musjes en mereltjes gooien de helft er naast.
Dus ik heb mooit plantjes nu in de tuin. Alleen peter is er minder blij mee, hij mag het wieden. :D :D

Barbara

Ik heb ook zo'n biobox van biogreen geprobeerd en zowel mijn 2valkjes als mijn grasparkiet vonden er niets aan. Een klein hapje en dan hoefden ze het al niet meer.

Komt de naam Ayl uit de boekenserie 'De Aardkinderen'? Daarin heet nl 1 van de hoofdpersonen zo, mooie naam en mooie boeken!

Saskia

Ik zat met precies dezelfde vraag.Ik denk ook dat het mag,ze mogen toch ook andere kruiden als peterselie en bieslook,dus waarom geen tuinkers?
Ik heb van de week toevallig ook bio-green gekocht.De plantjes zijn nu al een heel stuk gegroeit en binnenkort kunnen ze ervan eten.Ik ben benieuwd of ze het wat vinden,maar ik denk het wel want Elmo eet alles wat los en vast zit.Ik heb het gewoon in een pot gedaan en dat werkt prima,maar je hebt er ook speciale bakjes voor.

Paul

Hoi,
Ik heb ook die bio-green zaadjes geprobeerd en daar heb ik een bioset bij waar je het in kan planten.
De grassprieten worden al snel een cm of 10 hoor en er gingen wel regelmatig een paar van mijn valkjes middenin zitten want het stond op tafel.
Ik denk dat 2 van de slopers er ook steeds wel wat van aten of het is gewoon slopen gewest want het leek op een gegeven moment wel een gemaaid grasveld zo kort waren ze afgeknipt :-)
Volgende keer zet ik het in de kooi dan kunnen ook de valkjes ervan genieten die niet op tafel komen.

Groetjes,  Paul

sabrina

Hallo,

Oh, dat van die bio-green zaadjes lijkt me ook wel handig. Ga ik ook een keer proberen.
En ja, Ayla is inderdaad die naam uit de boeken van de 'Aardkinderen'. Het past wel goed bij haar, want zoals die Ayla 'apart' was, is deze Ayla dat ook wel een beetje. Ze is een geparelde cinnamon witmasker.

Groetjes, Sabrina