25 juni 2024, 07:27:57

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Wat een ontzettende #@!beestjes zijn dat toch, die bloedluizen. Echt kleine vampiertjes zeg. En wat ontzettend jammer van je 3 jonge fallows. Ik hoop dat de andere 2 sterk genoeg zijn om er weer bovenop te komen. En ik hoop natuurlijk dat jullie met jullie maatregelen alle bloedluizen hebben uitgeroeid. Maar dat zal niet meevallen denk ik. Ze zijn zo klein dat ze overal in kruipen.

Wat een mooie pastelwang trouwens, alhoewel ik inderdaad het verschil met een geelwang niet heel erg overtuigend vind. Ja, een geelwang heeft echt gele wangen toch en een pastelwang is lichter gekleurd dan een wildkleur. Maar toch. Heb je trouwens enig idee hoe pastelwang vererft, dominant of recessief?

O ja, en nog van harte GEFELICITEERD met je diploma!!

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

13 juli 2005, 00:05:34 #256 Last Edit: 13 juli 2005, 00:17:39 by marlies
Hoi LIn,
Ik dacht wel dat fallows in meerdere mutaties kunnen voorkomen. Witmasker ook denk ik. Als ik ernaast zit dan is er vast wel iemand die het wel weet. Ik heb ze nog niet gezien.

Dank je Yvonne ;D ,
Als ik bij de mutatiecalculator kijk, dan moeten ze dus beide pastelwang zijn of in zich hebben om pastelwangen te kweken.
Bij pastelwangen is alles veel zachter van kleur. Het geel van de kop is ook veel lichter en de wangvlek ook. Ik zal nog weleens proberen om een duidelijke close-up te nemen.

De kleine fallows waren nog in leven vanavond, ze hadden ook propvolle kropjes dus ze zijn nog niet zo verzwakt dat ze het kopje niet meer omhoog kunnen houden. Ze liggen wel ontzettend te trillen in het blok en zijn heel bleek. Ze zullen dus wel flinke bloedarmoede hebben.

Ik denk dat het met de bloedluis op het moment wel meevalt.
Van de week had ik wel gezien dat er in het drinkwater allemaal zwarte stipjes zaten, maar er eigenlijk niet zo bij stil gestaan wat het nou zou kunnen zijn.( ben niet blond hoor ::) ). Tot gisteren, toen viel het muntje.
We gaan nu natuurlijk wel door met bestrijden, want als we nu stoppen dan is het binnen een mum weer.
Ik zie nu ook op de randen van de kooien allemaal dode luizen liggen. Het zijn er heel wat, dat kun je gerust aan nemen

Ook nog wat goed nieuws. ;D ;D
De jongen van Theo & en Thea en van m'n jonge bonte gaan ook heel goed, deze zitten gelukkig in de volière en daar hebben we nergens last van.
Bij m'n jonge bonte liggen nu twee kleintjes, ik deed vanmiddag het blok open en toen zag ik het jonge moedertje net een jonkie voeren. Die muts ging gewoon door, vond ik toch wel een heel lief tafereeltje. Bij hun piepte er nog een eitje, ik heb het vanmiddag voor het eerst gehoord.
Ik las hier op het forum in jullie dagboeken altijd maar verhaaltjes over eitjes die piepten, maar had het nog nooit gehoord. Ik dacht echt die zijn een beetje" van het padje af ".  ??? ???
Maar vanmiddag zag ik dat er een eitje bij de jonge bonte aangepikt was door het jong. Ik dat eitje tegen m'n oor en luisteren maar. En ja hoor het piepte. ;D
M'n oude bonte heeft ook nog vijf eitjes die op uitkomen staan en daar piepten er al twee.
Het witmasker" koppel"   :-\ heeft ook al een piepend eitje.
Waarschijnlijk zitten er deze keer meer witmaskers bij, want ma is vreemd gegaan met een witmasker man.
Ben heel benieuwd.

Nou ik zie dat het weer een heel verhaal geworden is, maar ik had ook zoveel te vertellen.
Groetjes
Dat word dan deze week weer een geboortegolf. ;D

♪ Marlies

13 juli 2005, 09:55:26 #257 Last Edit: 13 juli 2005, 09:58:11 by marlies
Vanochtend eerst even bij de jonge fallows gekeken. Ze doen het goed, ze lijken ook weer wat rozer te worden en trillen al wat minder.

Daarna blokken inspectie :

Theo & Thea : vier jonkies, gaat goed ;D

Jonge bonte   : drie jonkies, gaat ook goed. Is hun eerste   
                       nestje ;D

Oude bonte :   een jonkie, een witmaskertje.  Denk dat het
                      een geparelde wordt, helaas geen albino :-\

Witmasker geparelde
vreemdganger:          een jonkie, een witmaskertje. Ben
                              benieuwd wat dat gaat worden. ???

antoine

Hoi Marlies,
ik zou zelf niet weten hoe je dat voor mekaar moet brengen, of fallow geparelde geelwangen te krijgen...
het zou wel mooi zijn,
dit kun je mss eens aan Peter vragen, veel kwekers hier in belgie zouden er veel voor betalen om zo een valkje te kopen,
die kweker hier vroeg of ik er 1 kopen wouw, maar heb het tog niet gedaan, 400 euro is veel te veel, voor iemand van mijn leeftijd ;D
Peter kan je mss wel verderhelpen,
nog veel succes,
groetjes antoine

Heleen

Meen je dat nou? 400 euro? Pfff....ik verdien m'n eigen geld, maar 400 euro voor een valkje is wel errug veel  :o

Ik wil nog wel heel graag een geelwang en/of een fallow voor in mijn voliere maar hoop die toch wel voor een beeeeeetje minder te kunnen vinden  ::)

Marlies, ik wil wel even kwijt dat je prachtige valkjes hebt. Wat zonde van die dode valkjes door de bloedmijt ... ik hoop dat de andere er goed bovenop komen!

Groetjes,
Heleen

♪ Marlies

Vanavond was alles nog goed met de jonge fallows. Gelukkig maar. ;D

Deze week kreeg ik een mailtje van een Duits meisje of vrouw, die op zoek is naar een geparelde lutino. Eigenlijk wilde ik haar zelf houden, maar ja dan word het weer te druk in de volière. Er zou dan natuurlijk ook weer een vent bij moeten. ::) . Dus ik heb maar besloten dat ze weg mag.
Vanavond kreeg ik een mailtje terug, dat ze m'n adres en telefoonnummer wilde weten om een afspraak te maken voor het weekend. Pffffff, dan moet ik nog even snel m'n Duits oppoetsen. Het is al zo lang geleden dat ik Duitse les kreeg. :-\
Ben benieuwd, want om nou even vanuit Duitsland hier een valkje te komen halen, dat vind ik nogal wat. Mijn man dacht dat ze misschien wel in Zeeland op de camping staan ofzo. Ze heeft niet eens gevraagd wat de prijs is.

Ben benieuwd wat dat weer word.

Met het laatste valkje dat weg is gegaan gaat het goed. Ik kreeg vanavond een mailtje dat Flip al lekker tam aan het worden is en van knuffelen houd.

Het cinnamon popje is Poppie genoemd en gaat ook goed.
Gelukkig maar.

Ik heb vandaag m'n jonge geelwang en de split gelwang gevangen en ik denk dat het allebei mannen zijn.
Dat zou goed uitkomen want dan hebben de twee geelwang poppen die ik krijg voor m'n fallow jongen allebei een man. Dan houd ik dus m'n geelwang jong over en  dan moet ik  eens even rustig gaan bekijken wat voor popje ik daar bij ga zetten. Als iemand een idee heeft, laat maar weten.
Het is het valkje in m'n handtekening.

carco

Hoi Marlies

Bij jouw gebeurt er ook al zo veel in even tijd in je dagboek!
Zijn inderdaad kl**e beesten die bloedluizen:wat erg van de fallowjonkies.Gelukkig dat het met de anderen nog goed blijft gaan. En spannend hoor:duits bezoek voor een valk? Dan ben je toch wel vereerd als je zelfs tot over de grenzen bekend bent ;D
Veel succes met de aankomende geboortegolf nog.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd, want ik heb ergens gelezen, ik dacht in "onze vogel" dat de valkjes in Duitsland een stuk forser zijn dan hier bij ons. Dan zou ik toch in Duitsland gaan zoeken. Of het moet zo zijn dat lutino geparelde valkjes niet zo vaak voorkomen. Maar zo zeldzaam zijn die toch niet.

♪ Marlies

14 juli 2005, 09:45:06 #263 Last Edit: 15 juli 2005, 18:30:03 by marlies
Alle jongen gaan goed. Er zijn weer twee witmaskertjes geboren, een bij m'n oude bonte en een bij onze vreemdganger.



Dit zijn de twee van onze vreemdganger ;D



M'n geelwangen nog maar een keer. ::)



Met de kleine fallows gaat het ook nog steeds goed ;D


gonnie

Hoi

Wauw dat zijn mooie zeg , ben benieuwd naar naar je bezoek vandaag , naar wat de achtergrond is voor hun bezoek over de grens , welicht vinden ze kleinere valkjes veel mooier.
sucses vandaag.
Groetjes Gonnie




patty_dordtse valkjes

hoi marlies,

moet je toch ff je duiste woordjes uitde kast gaan halen want dan moet je nu duist kletsen tegen het valkje haha.
;D ;D ;D

maar leuk dat er weer witmassies zijn geboren :P

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

♪ Marlies

Hoi Patricia,
Er zitten nu in de tweede ronde vier witmaskertjes tot nu toe, kan nog meer worden. ;D

Hoi Gonnie,
Het Duitse bezoek moet eerst nog bellen voor een afspraak hoor ;D Zo snel gaat het nou ook weer niet. :P

Vandaag is er weer een jonkie bij m'n oude bonte geboren. deze keer een geel donsje.

♪ Marlies

16 juli 2005, 00:58:12 #267 Last Edit: 17 juli 2005, 10:09:47 by marlies
Bij Theo & Thea zit volgens mij weer een cinnamon,  het zou er een van de geelwangen kunnen zijn. Dat waren nl ook twee cinnamons. Ben heeeeeeeeeel benieuwd  ??? ???

Met de fallows gaat het gelukkig ook nog steeds goed, ik heb wel de indruk dat ze niet zo snel groeien.



Dit is het viertal van Theo & Thea

En dit zijn de twee overgebleven fallows




De duitse dame heeft nog niks laten horen. Ben benieuwd of dat nog gebeurd. Ze is er misschien ondertussen achter gekomen dat we niet echt om de hoek wonen ::)

Voor de rest gaat alles z'n gangetje. De kleintjes die nu geboren worden zijn in elk geval de laatste van dit jaar. De eitjes die nu eventueel nog gelegd worden gooi ik weg en dan mogen ze lekker allemaal buiten in de volières vliegen .

Ik heb nog geprobeerd om duidelijke foto's te maken van de pastelwang.





Lijkt toch ook wel weer verd*md veel op een geelwang  ??? ??? ???
Ik begin weer te twijfelen.

♪ Marlies

17 juli 2005, 10:09:22 #268 Last Edit: 18 juli 2005, 06:36:24 by marlies
Ik kreeg vandaag een mailtje van de Duitse dame, dat ze zaterdag 30 juli om het valkje komen. Of ik haar aub niet wilde verkopen.

Toen ik net bij m'n valkjes ging kijken zag ik dat er bij m'n oude bonte een wit donsje was geboren met RODE ogen. ;D ;D  Een albino dus. Tot nu toe zat er elk jaar al eentje bij. Er ligt nog een eitje te piepen, dus wie weet.

Bij m'n vreemdgangster lag nu het derde witte donsje. Er ligt nog een eitje, ben benieuwd of dat ook nog uitkomt.

;D  Dat zijn deze ronde dus zes witmaskertjes.

Bij Theo & Thea ligt een cinnamon, deze heeft lichtere oogjes en het kuifje (stekeltjes) is ook heel licht. Het zou wel leuk zijn als  een van de geelwang eitjes toch bevrucht was en er nu een klein geelwangetje bij zou zitten.

De fallows leven nog steeds, maar ik vind ze er niet erg goed uitzien. Hopelijk redden ze het. :-\

Lin

Hey,

fijn dat het met de kleintjes allemaal goed gaat. Waarom wil je iegenlijk zo graag een albino. Gaat het bij jou altijd goed. Bij mij gaat de helft van de albinos dood vermoedelijk gaan de poppen dood. Maar wel sneu dat het met de fallow jongen niet zo super nog gaat. Ik hoop dat ze het redden. en wat een mooie fotos van je geelwangen en je pastel (geelwang?) Zou je mij een IM kunnen sturen wat je uit je geelwang koppel kan krijgen en wat je ervoor vraagt als je weer nieuwe jongen hebt. Ik ben nu wel erg geinteresseerd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)