23 juni 2024, 21:26:58

Spookje eet wat minder

Gestart door roaneric, 9 juni 2004, 20:39:08

« vorige - volgende »

roaneric

9 juni 2004, 20:39:08 Last Edit: 9 juni 2004, 20:39:55 by roaneric
Hoi allemaal

Ik heb een vraagje. :) Ik heb spookje nu al een dag of 5. Spookie krijgt nu van mij 4 keer per dag pap,  Om 8:00 , 13:00, 18:00 en 11:00. :)  Hij is nu 5 weken oud, en ik merkt dat hij nu per keer steeds minder gaat eten per keer. :(  
Zijn kropje zat de eerste 2 dagen helemaal vol als hij klaar was, en nu is die maar half vol en dan wilt hij niet meer.  Zou hij eraan toe zijn om nu maar 3 keer per dag pap te krijgen? :-/  Voor de rest zeurt hij niet om pap, en maakt een goed indruk.  
Hij heeft nog niet echt interessen in de trosgierst, maar ik wil nu wel beginnen met eivoer door zijn pap heen doen, zou dat nu al kunnen?  
Ik hoor wel of iemand hier advies wat meer van weten.
Groeten
Marijke

Inger m

Hoi Marijke,
Wat staat er aangegeven op de verpakking van het handopfok. Bv cede handopfok moet je op een gegeven moment gaan mengen met eivoer. Oudervalkparkieten voeren hun jongen vnl eivoer.

Weeg jij het jong iedere dag? Dan heb je een goede indicatie van de groei, zeker is hij minder gaat eten is het van belang goed in de gaten te houden of hij niet lichter wordt. (Het schijnt wel dat ze in de periode voor het uitvliegen wat lichter zouden worden, maar daar durf ik verder niets over te zeggen). Ik denk dat het vooral van belang is het gewicht goed in de gaten te houden.

Als hij bij andere vogels zit zal hij het eten van trosgierts en ander voer vaak gaan nadoen. Jonge handopfok vogels zijn nl vaak wat lastiger te spenen dan vogels bij de ouders.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Marijke,

Ik gebruikte Cede handvoeding en dat moet je al met 4 weken voor 50% eivoer en 50% Cede voer mengen.
Dus als je Cede handvoeding of lorivoeding gebruikt moet je het nu al gaan mengen.
Nutribird en Kaytee bijvoorbeeld hoef je niet te mengen en kan je zo geven tot ze zelf eten.
Leg ook al trosgierst bij hem neer die van mij eten soms met 4 weken daar al een beetje van.
Hij zal inderdaad wat minder gaan eten maar dat komt ook omdat ie zelf al zaadjes en troshierst eet soms misschien.
Ik denk dat je als ie minder eet gewoon 3 voedingen per dag moet proberen verhongeren doet ie echt niet en je dwingt hem een beetje meer zelf te eten want hoe eerder ze zelf eten des te beter het is.

Groetjes, Paul

vanta

ja marijke met 5 weken is het echt wel tijd dat je hem naar 3 keer zet want hij moet ook honger hebben om naar vaste voeding te kunnen overstappen

je kuint het verdelen door hem smorgens te geven eind van de middag en dan nog een keer voor het slapen gaan als je ziet dat hij dannog smorgens minder eet geef hem dan maar 2 keer als je zorgt dat er trosgierst op de bodem ligt zal hij daar zekers aan beginnen wat je ook kunt doen is wat aangemaakt eivoer op de bodem van de kooi zetten en laat hem maar bezig
zo leert hij des te sneller zelf eten de ene vogel is er namelijk sneller aan toe om vast te eten dan de ander

heel veel succes

tineke ;)

roaneric

Hoi

Het gaat weer veel beter met Spookie.  Hij eet nu 3 keer per dag, en is van 77 gram naar 83 gram aangekomen.  Hij begint ook steeds meer aan het trosgierst te eten, maar het lukt nog niet echt met de zaadmengsel.  Maar voor de rest gaat het Prima met hem
Groetjes
Marijke