26 juni 2024, 04:50:48

Hellup!!!

Gestart door nathalie c, 11 april 2004, 14:23:19

« vorige - volgende »

Anita1

 :) hoi hoi .het kan ook zijn dat ie gewoon lekker ontspannen zit hoor.dat doet jippie van mij ook wel.dan zitten ze lekker bol ff.en als je dan wat actie geeft dan zijn ze weer lang en slank.het trillen hoeft echt niet wat te zijn hoor.dat deden mijn valkjes ook wel.want neem je vakje maar eens op je hand.en als je er dan tegen gaat kletsen,kunnen ze soms ook zo lekker erbij gaan zitten.en opeens slapen ze.omdat ze het fijn vinden.sterkte nog gr anita.

Kolkkie

Hoi Nathalie,

Wat fijn dat je Fritske weer thuis hebt en dat het zo goed met hem gaat.

Ik denk dat die trillingen normaal zijn. Hier willen ze ook nog wel eens trillen met hun veren.

Ook is het goed om te horen dat Fritske lekker terug fluit. Dat is een goed teken. Ik denk dat hij jou heeft gemist  ;).

Geef Fritske maar een lekkere knuffel van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nathalie

Hoi allemaal

Ik weet niet of het aan de druivensuiker gelegen heeft, maar Frits is er weer goed aan.
Als ik de afgelopen dagen de kamer in kwam, keek hij me alleen maar aan en bleef gewoon zitten waar hij zat. Toen ik vandaag terug kwam van mijn werk en ik heel voorzichtig de deur openmaakte. Kreeg ik spontaan een luid "halllloooo" en vervolgens ging hij een heel verhaal kwetteren, het leek net of hij me eens effe wilde vertellen wat hij wel niet allemaal had meegemaakt de afgelopen dagen.
Het is een pak van m'n hart hoor, ik werd al helemaal niet goed bij de gedachte dat ik hem kwijt zou raken.

Ik heb trouwens nog een vraagje, Paul had het over maagkiezel, sepia, vogelgrit en mineraalblok, die mineraalblok die had ik al. Ik ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest en die vertelde me dat je vogelgrit of maagkiezel kon nemen, klopt dit, dat je een van de twee moet nemen en niet allebei? Ik heb toen gekozen voor het grit, maar nou staat er op het doosje (van de witte molen)niet hoeveel je ervan moet geven, kan iemand me dat vertellen?
Toen ik in de dierenwinkel stond kon ik niet meer op de naam sepia komen, maar wat is dat eigenlijk?
Kan iemand mij antwoord op mijn vragen geven, want ik heb veel meer vertrouwen in jullie dan in die man bij dierenwinkel!!!

groetjes Nathalie

Paul

Hoi Nathalie,

Ze hebben beide nodig grit en maagkiezel en in de grit mag geen houtskool of roodsteen zitten dus kijk even of dat erin zit.
Zit dat er in dan niet gebruiken voor je valkjes.
Ik heb laatst van vitakraft vita-grit gekocht en daar zit ook maagkiezel doorheen.
Van cede heb je ook vogelmineralen waar ook door de grit maagkiezel gemengd is.
De grit hebben ze nodig voor kalk en mineralen en de maagkiezel om in de maag te helpen de zaadjes beter te verteren.
Dus het zijn wel degelijk 2 verschillende dingen.
Sepia kan je er ook in hangen dat zijn die langwerpige witte dingen.
Op de foto zie je een bakje grit en een sepia schelp.

Ik geef het er alijd wel bij als ze het wat vinden eten ze er vanzelf wel van.

Groetjes, Paul