28 september 2024, 15:11:46

Lilo overleden.

Gestart door Lilofreye, 20 juli 2015, 19:09:01

« vorige - volgende »

Lilofreye

20 juli 2015, 19:09:01 Last Edit: 21 juli 2015, 13:59:47 by Lilofreye
Hallo lieve mensen.

Vorige maand was onze stitch ineens heel ziek en moest 2 dagen in het dierenziekenhuis blijven. Uiteindelijk was hij vrij snel weer de oude. Alleen is hij nu vreselijk verdrietig want jawel, onze andere valkparkiet Lilo is ineens heel ziek. Zaterdag was er nog niks aan de hand en ineens begon hij raar te doen.

Vleugels wijd uitelkaar, geen evenwicht meer, hij moest zich vasthouden aan de tralies om overeind te blijven. En hij schud met zijn kop alsof hij moet overgeven. Ook leunt hij helemaal met zn kop achterover en hijgt. Zaterdag snel naar de dierenarts en hij bleef een nacht. Gister mochten we hem ophalen maar al snel bleek hij toch niet goed te zijn, hij ging gisteravond op de bodem van de kooi liggen met de ogen dicht en ik dacht echt dat hij dood zou gaan.

Uiteindelijk is hij nu weer in het dierenziekenhuis. Ze denken zelf aan een soort toevallen of iets aan het zenuwstelsel. We zijn erg gespannen en horen morgenvroeg half 11 meer. Onze stitch is heel zielig en wil niet eten of drinken, we geven hem veel aandacht.

Zo hadden we 4 jaar totaal niets met ze, alleen plezier en nu ineens achterelkaar aan ziek.. herkend iemand misschien dit verhaal?

Het schudden met de kop, geen evenwicht, alsof hij moet overgeven, de vleugels wijd uit elkaar en zich vasthouden aan de tralies met zijn snavel. Het puffen en hijgen.

Bedankt!

valkparkiet80

ik herken het niet. Maar ik hoop wel voor jullie dat het snel weer goed gaat met hem

Lilofreye

Bedankt voor je bericht.
Werd vanmorgen gebeld en hij zit ik een kramp.
Nu zit de kramp ook al in zijn lijfje en het gaat dus steeds slechter met hem. We hebben besloten om hem straks in te laten slapen.

We willen hem niet onnodig laten lijden.
We zijn erg verdrietig. Wat ik nergens kan vinden is of je de dode parkiet ook moet laten zien aan onze andere parkiet? Die is heel verdrietig en eet niets meer. We geven hem extra aandacht. Maar moet hij zijn dode broertje ook nog zien of raakt hij dan juist overstuur?

Lilofreye

Lilo is heel rustig ingeslapen.
De dokter legde hem op zijn zij en hij bleef gewoon rustig liggen, kreeg een narcose kapje op en toen was lilo al bijna weg..

Hij is heel rustig ingeslapen en we hebben Lilo ook aan onze andere vogel stitch laten zien, hij begon meteen tegen hem te praten maar had geloof ik al snel door dat er iets aan de hand was. Stitch heeft nu eindelijk ook weer een beetje gegeten, heeft hij 2 dagen niet gedaan. 


Lilo rip 21-7-2015


valkparkiet80

ah :'(. Ik heb mijn valkje toen wel laten zien aan haar maatje. Ze deed toen niet anders als schreeuwen om haar. Heb toen snel voor haar een nieuw vriendje gehaald. heel veel sterkte

carco

Heel veel sterkte met het verlies.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Sterkte... De verschijnselen komen me niet bekend voor. Kan een hersenbloeding zijn geweest, epilepsie...

Lilofreye

Bedankt!

We zijn erg verdrietig maar we richten al onze aandacht nu op ons andere vogeltje. Die begint weer iets meer happy te worden gelukkig. Hij eet ook weer iets meer.