1 november 2024, 05:32:00

slecht weer?

Gestart door kerbie, 15 juni 2012, 19:42:41

« vorige - volgende »

kerbie

Hallo heb 6 koppel valkjes in mijn voliere zitten.Heb jammer genoeg maar 1 koppel die nu met 4 mooie valkjes zitten.De rest geeft precies niet veel goesting .Leggen wel eieren maar gaan niet echt tot broeden over.Zou dit door het weer komen of wat kan ik er aan veranderen? Hebben jullie ook zoal iets tegengekomen?Probeer 2 jaar met valkjes te kweken maar tot op heden nog niet veel succes gekent.Heb hier al veel gelezen  maar weet niet wat erbij mij verkeerd gaat.Had vroeger kanaries ,had toen veel jongen was echt leuk om deze vogels te houden.Hou van mijn valkjes maar vind het echt kl.... dat ik nog maar zo weinig succes ken bij het kweken.Wie o wie kan mij meer uitleg geven?

Dennisfr

ik weet niet hoe groot jouw voliere is. maar je voliere zou oook best te vol kunnen zijn natuurlijk. zelf kweek ik ook in meerder volieres en heb ook 1 voliere met 6 koppels erin deze is 6 meter lang 2 meter breed 2.20 hoog en nachthok van 1m x 1,5m en 2.20 hoog.hierin heb ik nu 1 koppel met jongen en 2 met eieren. het valt gewoon tegen om met zoveel tegelijk te kweken je moet veel blokken ophangen om ruzies een beetje te voorkomen dat ze contiinu elkaar lastigvallen. de volieres met 1 of 2 koppels erin gaan stukken beter.

kerbie

Hoi ik heb een voliere van 7 m op 2m en 2,2m hoog.Dus bijna even groot als die van jou.Ik heb wel geen nachthok .Zou dat eventueel de oorzaak kunnen zijn .Heb hier al een paar valkparkieten kwekers over de vloer gehad vroeger.Die vertelden mij dat ik veel meer koppels kan houden dan 6 paar.Weet het echt niet meer.

Dennisfr

tuurlijk alles kan maar komen er jongen heb je zo`n hok zo vol.het is het moeilijk te overzien. Zoals ik al aangaf de kweek met meerdere koppels in 1 voliere gaat hier ook moeizaam.

hoever heb jij je blokken uit elkaar hangen ne heb je wel minimaal een broedblok of 8 hangen.

Bert_85

Inderdaad, kweken met meerdere koppels in 1 voliere is niet zo gemakkelijk. Ik deed het vroeger ook maar ben er van af gestapt. Gekibbel over partners en nestkasten, etc. Vaak zijn 1 of enkele vogels dominant, die hebben dan nog de meeste kans om jongen te krijgen.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be