25 juni 2024, 09:21:22

verlieft op hamster hokken

Gestart door dick, 5 februari 2004, 00:41:02

« vorige - volgende »

dick

Ik heb 2 hamsters en 2 hamsterhokken. Mijn parkiet is helemaal verlieft op die hokken en wil er het liefst de hele dag boven op zitten.

Mijn hamster warderen dat minder want die gaan richting de parkiet en proberen hem te bijten. Ook de parkiet word heel erg boos en sprijd zijn veren om te laten zien dat hij de baas is  :D.

Mijn vraag is eigenlijk heeft iemand een idee waarom hij zo van mijn hamster hokken houd??

In de winkel zeiden ze juist dat ik een hok met wat grotere ruimte tussen de tralies moest kopen zodat hij lekker kon zitten. Tussen mijn hamsterhokken zit haast helemaal geen ruimte tussen de tralies en daar zit hij veel liever. Ik vind het maar raar.

Inger m

5 februari 2004, 01:39:36 #1 Last Edit: 5 februari 2004, 01:41:08 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ik denk dat jouw parkiet het gewoon een prettige plek vindt om te zitten, bv omdat de kooien hoog staan of omdat hij daarvandaan de kamer goed kan overzien. (gewoon z'n favoriete plekje)

Pas wel op dat de hamsters je parkiet niet toch perongeluk in de poten bijten, want dat kan hele vervelende verwondingen geven (of de parkiet bijt de hamster in de neus :(). Het is toch altijd een beetje oppassen met vreemde dieren bijelkaar.

Je kunt ook iets over de hamsterkooi heenleggen om dit te voorkomen, bv een doek of een plankje. De traliebreedte maakt waarschijnlijk voor de parkiet niet veel uit, als hij maar lekker zit.  ;)

succes!

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

dick

hoi,

Bedankt voor de informatie dat idee met iets erover leggen ga ik morgen gelijk proberen :D