26 juni 2024, 15:06:41

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

En ja hoor vandaag vond ik bij Henkie & Tequilla hun 4de eitje!
Waarschijnlijk zal dit het laatsteeitje zijn.
Het aftellen is dan ook begonnen ;D
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*


*Manon*



Ik wens je een heel vrolijk pasen!
Laat de paashaas maar komen om de gekleurde eitjes te verstoppen in de tuin en een lekker paasontbijtje brengen.

Veel plezier & geniet er van!

Liefs Manon

Caroline

Hey Jel, hoe is het met de eitjes, zien ze er goed uit??

KNuffie voor Zilvertje en een heel fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

Het gaat goed met de eitjes er liggen er nu inmiddels 8 :o
maar ik verwacht net zo als bij het vorige nest de helft onbevrucht omdat ze al eitjes leggen voor dat ze wippen.
maar ze broeden nog altijd goed!

Zilver heeft nu lekker wat speel goed enzo een stok om zijn nageltjes minder scherp te krijgen want die zijn wel heel erg lang.
maar ik hou je op de hoogte en binnekort komen er weer leuke foto's
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Na heel lang niks meer geschreven te hebben schrijf ik toch ff een update.

* Het vorige nest van Henkie & Tequilla was niks uitgekomen. De ouders hebben het nest 2 dagen voor dat het eerste eitje moest uitkomen verlaten. Door dat ik heen back up koppel had. zijn die 3 eitjes helaas verloren gegaan. Zij zijn nu bezig met een nieuw nestje hopelijk deze keer meer geluk.

* Gino & Gypsy hebben nog altijd geen nestje gahad. Wel zijn ook hun nu bezig. Gino heeft er nog al heel veel zin in hij lokt Gypsy de hele dag door.

* Lotus & Princess zijn ook bezig met hun volgende nestje. Hun vorige nestje is niks geworden een donsjes heeft 2 dagen geleefd maar het werd in een keer erg koud in de aanbouw waarna het netje is verlaten en helaas mijn eerste witmadker jonkie het niet onverleefde. Ik heb hun nu al meerder keren betrapt terwijl Lotus bezig was met zijn grote klus. Ook hier verwacht ik snel een nestje

* Met Zilver gaat het uitstekend. Hij vermaakt zich erg goed en ook zijn nageltjes zijn nu minder scherp. Wat zijn die speciaale stokkies toch handig! Ook fluit hij onder tussen de intro song van Laurel & Hardy ;D

Ik zal binnekort weer foto's uploade ;D
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Leuke update!!!!

Jammer van het nestje van Henkie & Tequilla  :-\

Succes met de nieuwe nestjes.  :)

FIjn dat Zilver het zo goed doet.  :D

Uiteraard altijd leuk, foto's!!  ;)

Groetjessssssss  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

17 mei 2010, 11:45:35 #38 Last Edit: 17 mei 2010, 11:48:58 by Jel
Ondertussen heb ik Lotus & Princess al enkele malen zien paren. Ook gaan ze steeds meer gebruik maken van het nestblok. Alleen nu wil ik een duidelijk berekning hebben van welke nakomelingen ik kan verwacht. Zou iemand mij hier mee kunnen en willen helpen.
Lotus is het mannetje hij is witmasker spilts weet ik helaas niet.
Pricess is het popje zij is een Bonte cinnamon geparelde witmasker. tevens heeft de man waar ik haar enkele jaren geleden gekocht heb mij vertelt dat de moeder van Princess een albino was. Heeft princess dan toch nog een of andere spilt? Ik was aan het denken voro split Lutino omdat dat toch logisch lijkt met betrekking tot de albino's. Ook vertelde de kweker mij dat het met princess mogelijk was Albino's en Lutinos te kweken kan ik dit geloven?
Zelf kom ik niet echt wijs uit de mutatie calculator hier op de site.

Graag zou ik dus hulp willen..
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

mariejj

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:witmasker

man afkomst:
100% witmasker split voor bont {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
100% witmasker split voor bont


Eigelijk  is het dus gewoon afwachten welke splits de man heeft.  ;)
Een pop kan niet split voor lutino zijn.  Dus alleen als je man split voor lutino is dan kweek je albino's.  ;)

Jel

Bedankt voor je hulp Mariejj
eigenlijk is de pop dus nu even niet zo spannend.
ik heb met dit koppel nog nooit jongen gekweekt dus het zal spannend zijn bij het eerste nest dat wel goed gaat vorige nest lag er een donsje dod in het nest en de andere eitjes waren niet volledig uitgeboedt..
Hoop dat het nu wel gaat lukken
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

*Esther*

Citaat van: Jel op 17 mei 2010, 15:49:06
Bedankt voor je hulp Mariejj
eigenlijk is de pop dus nu even niet zo spannend.
ik heb met dit koppel nog nooit jongen gekweekt dus het zal spannend zijn bij het eerste nest dat wel goed gaat vorige nest lag er een donsje dod in het nest en de andere eitjes waren niet volledig uitgeboedt..
Hoop dat het nu wel gaat lukken



Kun je je nog herinneren welke kleur het donsje had, en welke kleur oogbolletjes? Of was dat uit een ander koppel?

gr Esther

Jel

Citaat van: *Esther* op 17 mei 2010, 20:42:19
Citaat van: Jel op 17 mei 2010, 15:49:06
Bedankt voor je hulp Mariejj
eigenlijk is de pop dus nu even niet zo spannend.
ik heb met dit koppel nog nooit jongen gekweekt dus het zal spannend zijn bij het eerste nest dat wel goed gaat vorige nest lag er een donsje dod in het nest en de andere eitjes waren niet volledig uitgeboedt..
Hoop dat het nu wel gaat lukken



Het donsje was wit en had zwarte oogjes

Kun je je nog herinneren welke kleur het donsje had, en welke kleur oogbolletjes? Of was dat uit een ander koppel?

gr Esther
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

mariejj

Citaat van: *Esther* op 17 mei 2010, 20:42:19
Citaat van: Jel op 17 mei 2010, 15:49:06
Bedankt voor je hulp Mariejj
eigenlijk is de pop dus nu even niet zo spannend.
ik heb met dit koppel nog nooit jongen gekweekt dus het zal spannend zijn bij het eerste nest dat wel goed gaat vorige nest lag er een donsje dod in het nest en de andere eitjes waren niet volledig uitgeboedt..
Hoop dat het nu wel gaat lukken



Kun je je nog herinneren welke kleur het donsje had, en welke kleur oogbolletjes? Of was dat uit een ander koppel?

gr Esther


Er komen alleen maar 100% witte donsjes uit  ;)

Valk1969

Heb je wit dons met rode ogen is het een albino . Alle met rode ogen in dit nest zijn in ieder geval popjes.

Gr,

Patrick