1 november 2024, 03:33:43

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

18 augustus 2009, 21:06:12 #1020 Last Edit: 18 augustus 2009, 21:18:20 by •=Bonnie=•
Omdat er dit jaar zoveel jongen zijn overleden maakte ik me ondertussen toch behoorlijk zorgen...

Daarom heb ik bij een nestgenoot van de getekende geelwang bloed laten prikken en ontlasting afgenomen EN een krop swap laten maken.

Vandaag kreeg ik, na een week, eindelijk het verlossende antwoord...

Polyoma, PBFD en Chlamidia vrij. MEGA en Flagelaten waren bij Hooi al bekeken en waren er niet. Schimmels en concentraties van schadelijke bacteriën zijn op de dag van het bloed afnemen in ontlasting en kropswap gezocht en niet gevonden.

Hier ben ik natuurlijk heel erg blij mee en niet alleen voor mijn eigen vogels... Ik zou niet willen dat iemand bij mij valkjes haalt en vervolgens hun bestand besmetten.

Het was natuurlijk maar 1 jong maar wel 1 uit een nest waar exact hetzelfde probleem in voorkwam als de anderen die ik met problemen naar binnen heb gehaald. Als de getekende geelwang bovenstaand had gehad waren de nestgenoten ook niet onaangetast gebleven.

Maar ondertussen weet ik dus nog steeds niet waarom de jongen dan wel gestorven zijn  :-[

*Manon*

Kan me voorstellen dat het een beetje een dubbel gevoel is zo...

Gelukkig is het niet één van die enge ziektes, maar wat het dan wel is geweest.... domme pech misschien?

Groetjes Manon

Anke

Hoi Bonnie,
Fijn dat er in iedergeval geen enge ziekte is geconstateerd.
Maarja.... dan blijft de vraag inderdaad wat dan wel?
Gaan ze nog verder spitten?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

18 augustus 2009, 21:17:03 #1023 Last Edit: 18 augustus 2009, 21:20:10 by •=Bonnie=•
Citaat van: Anke op 18 augustus 2009, 21:14:42
Hoi Bonnie,
Fijn dat er in iedergeval geen enge ziekte is geconstateerd.
Maarja.... dan blijft de vraag inderdaad wat dan wel?
Gaan ze nog verder spitten?
Groetjes Anke

Er valt verder niets meer te spitten he, tenzij er nog eentje dood gaat en ik sectie zou laten doen. Maar daar heb ik dus nog nooit iets nuttigs uit teruggekregen.  :-\

Bovendien zijn alle blokken leeg, de enige jongen die ik nog heb buiten zijn de uitgevlogen jongen van Jelle en Beauty plus nog wat los spul wat al zelfstandig is en hier blijft of nog gehaald moet worden.

Gerdaaaa

Jee Bonnie,

een hoop geld armer (waar we het al over hadden)  en niets wijzer dus..

groetjes
Gerda(aaa)

•=Bonnie=•

Citaat van: Gerdaaaa op 18 augustus 2009, 21:32:02
Jee Bonnie,

een hoop geld armer (waar we het al over hadden)  en niets wijzer dus..

groetjes
Gerda(aaa)

Klopt alleen... weet jij nu wel dat je geen valkjes met iets engs bij mij gehaald hebt  :D  En dat vind ik in elk geval wel een fijn idee. Had voor wat minder gemogen maar goed, voor het zelfde geld was de AB aangeslagen en was de geelwang er nog geweest.

Het is niet anders.

Gerdaaaa

Is ook zo, maar, wat je al zegt.. Het was fijn geweest als de geelwang er ook nog had mogen zijn.

Groetjes

Caroline

Goed van je dat je dit hebt laten doen, uiteraard ook goed nieuws voor mijn mooie Naomi en mij.  ;)

Maar ik ben ook super blij voor jou.

Misschien moet je er nu bij gaan neer leggen dat het vette pech was, en hopelijk dat volgend jaar minder tegenslagen krijgt.

Ik duim voor je.  :)

Kan me voorstellen dat het zeer doet, je doet zo je best en dan redelijk veel jongen, zeker ook hele mooie jongen, moeten verliezen is verdrietig.  :'(

Groetjes en een knuffeltje van Naomi, een valkje waar je heel trots op mag zijn.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

Hoi Bonnie,

Vindt het goed van je dat je de tests hebt laten doen.
Ook fijn dat de test negatief was.
Jammer alleen dat je nu met vragen blijft zitten.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

mila

ik begrijp dat je een dubbel gevoel hebt.

blij dat er niks eng tussen zit maar ondertussen denken waar ligt het dan aan....
misschien toch een soort van bactierie ofzo die binnen een uur dood jong hebt.

(e colie bijvoorbeeld geen weerstand) (hebben wij 1 keer gehad bij pups zo drinken ze goed en binnen 3 kwartier dood)

groetjes

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, ik begrijp het dat je een dubbel gevoel hebt, al goed dat het niet besmettelijk is he, en geen bacterieen gevonden, gelukkig, maar misschien was het gewoon een korte waarvan ze snel dood gingen, je weet nu in ieder geval dat het geen flagellaten of andere vervelende bacterien is he!
Fijn dat de tests goed waren hoor! Veel succes met de andere jonkies nog en valkjes ! Grtjs. Ann

•=Bonnie=•

Nee, het is geen E coli of andere bacterie waaraan ze snel sterven, de jongen die zijn dood gegaan zijn langzaam verhongerd en dus zeer zeker niet snel gestorven  :-[

De kropjes leegden niet meer. Hoe dan ook, de DA weet het niet.

Caroline

Ja dat blijft balen .... aan de ene kant blijdschap dat je eigen bestjes en de verkochte jongen niks ernstigs onder de leden (kunnen) hebben, aan de andere kant die onzekerheid:

Wat ging er fout ....

Probeer weer wat te gaan genieten van onze ook mooie hobby.

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Snap je gevoel helemaal!
Wel balen natuurlijk dat je er nooit achter zal komen wat de valkjes hadden. Aan de andere kant ben je natuurlijk super blij dat de andere niks mankeren..
Hopelijk kan je dit snel een plekje geven :)

Dierenfreackske

Hoi Meiss.  snap het hoor! En ook hoe je je voelt hoor!
Nadeel van de hobby is dat ...en dat is balen he! Goede momenten, en minder goede denk ik...zo moeilijk soms he en dan zit je aan vanalles te denken he...in ieder geval probeer van de goede te genieten he. Je hebt ook alles gedaan om ze te redden...je moet jezelf niet te hard kwellen he meiss.
Ben fier dat ik een valkje heb van je, mijn mooie Luna is een prachtmeid

Luna stelt het verder heel goed hier...en is een koppeltje met Sonny van Anke .... hihi eens foto zoeken hoor! grtjs. Ann