1 november 2024, 03:33:32

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

irma

Wauw!!!  :o
Jong 1   Cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow pop kans split bont. Nog te reserveren.
Wat baal ik  :(  mijn volière is echt vol anders had ik het wel geweten. ;D

Groetjes,
Irma :)

Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

3 mei 2009, 23:10:01 #436 Last Edit: 3 mei 2009, 23:19:09 by -•=Bonnie=•-
Bedankt allemaal :)

@ Caroline: ze is super geel van kleur, echt heel mooi :)

@ Irma: haha, ja ik heb hetzelfde... ik zou er zelf ook wel zo eentje willen maar ik heb koppels zat.  :P

@ Esther: Jah ik ook... :)  Ik verwacht deze week weer nieuwe donsjes als de eitjes tenminste okay zijn, ik heb ze niet getsjekt.

@ Tjerk: Nee Robin en Robijn nog niets, maar ik heb ze met eigen ogen zien paren hoor, alleen denk ik toch dat het niet echt een koppel is helaas. 'T gaat niet altijd zo als wij bedenken helaas  ;) :P

•=Bonnie=•

4 mei 2009, 09:45:16 #437 Last Edit: 4 mei 2009, 09:47:38 by -•=Bonnie=•-
Ik vermoed dat er bij Jelle en Beauty een eitje piept... ze zitten namelijk samen in het blok en dat doet dit koppel eigenlijk zelden :) Nu zitten ze er al de hele ochtend. Jelle vind het geen goed plan als ik het blok open doe dus ik blijf er maar vandaan, ga vanavond wel even luisteren  :)

Extreme & Extran zijn alweer aan het paren.  :)

Voor wie het allemaal niet  volgt in het dagboek... alle huidige jongen staan op mijn site, inclusief welke er nog te reserveren zijn en de prijzen.  ;)

Onze jongen

*Yvon

Hoi hoi

Oooohw,wat een schitterende jongen heb je weer !!  :-*
Het is dat we Clarissa gaan houden,maar anders was ik zeker geinteresseerd in de getekende (vermoedelijke)cinnamon witmaskertje.  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Echt prachtige jongen Bonnie, ik ben jaloers! :)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op  4 mei 2009, 09:51:43
Hoi hoi

Oooohw,wat een schitterende jongen heb je weer !!  :-*
Het is dat we Clarissa gaan houden,maar anders was ik zeker geinteresseerd in de getekende (vermoedelijke)cinnamon witmaskertje.  :D

Groetjesss Yvon

Jullie mogen zelf anders ook niet mopperen voor wat betreft de schoonheden in de volière :)  Ik zou die getekende zelf ook wel willen houden... maar ja, ik heb al Extreme, ook een dochter van Pim en Roos.

Citaat van: Rianne op  4 mei 2009, 10:17:44
Echt prachtige jongen Bonnie, ik ben jaloers! :)

Niet nodig jaloers te zijn hoor, jij hebt zelf iets prachtigs onderweg, daar kan toch echt geen valkje tegenop...  Trouwens... ik bedenk me ineens iets, ik ga jou ff een privé bericht sturen  :D (niet over valkjes)

•=Bonnie=•

2 donsjes erbij... 1 van Jelle en Beauty en 1 bij Romeo en Julia.   ;)

De tussenstand.

Rianne

*Esther*

Citaat van: Rianne op  4 mei 2009, 18:40:52
Ik wacht je berichtje af :)

hahah wat een geheimzinnigheid in ene, als het niet over valkjes gaat;
gaat het over baby's of over kakatoe's??
Geintje.

Ben weer benieuwd naar je donsjes, ................................ wacht...................................

Martha

Hey hallo Bonnie....
Wat heb jij een prachtig volk zeg!
Ik begin er bijna van te kwijlen!!!!!
::)
Ehm, wat gebeurt er als ik een Cinnamon Opaline Geelwang Bronzefallow Popje kruis met een Cinnamon Opaline Man???
(Ik ben nog hééééél erg hard mijn vriend aan het overtuigen dus help me even! ;))

Tenminste, ik geloof dat Patser een Cinnamon Opaline man is?

Ik heb nu tenslotte toch meer dan genoeg ruimte, en Nijetrijne-Leeuwarden valt wel mee toch???

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

•=Bonnie=•

4 mei 2009, 20:23:54 #445 Last Edit: 4 mei 2009, 20:32:39 by -•=Bonnie=•-

:D

Citaat van: *Esther* op  4 mei 2009, 18:48:30

hahah wat een geheimzinnigheid in ene, als het niet over valkjes gaat;
gaat het over baby's of over kakatoe's??
Geintje.

Ben weer benieuwd naar je donsjes, ................................ wacht...................................

Nix geheimzinnig hoor, alleen niets te maken met het forum :)

Citaat van: Martha op  4 mei 2009, 19:39:22
Hey hallo Bonnie....
Wat heb jij een prachtig volk zeg!
Ik begin er bijna van te kwijlen!!!!!
::)
Ehm, wat gebeurt er als ik een Cinnamon Opaline Geelwang Bronzefallow Popje kruis met een Cinnamon Opaline Man???
(Ik ben nog hééééél erg hard mijn vriend aan het overtuigen dus help me even! ;))

Tenminste, ik geloof dat Patser een Cinnamon Opaline man is?

Ik heb nu tenslotte toch meer dan genoeg ruimte, en Nijetrijne-Leeuwarden valt wel mee toch???

Groetjes Martha

Hoi Martha,

Thanks  ;D

Die combinatie geeft 100% cinnamon opaline jongen split bronzefallow waarvan de mannen split geelwang zullen zijn. Maar ik weet niet hoeveel valkjes je hebt, want geelwangen staan er om bekend dat ze slecht of zelfs niet broeden. Je hebt dus meestal een extra koppel nodig om eitjes of jongen onder te kunnen leggen.

Dit ideale man voor dit popje is een geelwang split bronzefallow, of een andere mutatie split geelwang en split bronzefallow. Gewoon een geelwang man of een split bronzefallow man is natuurlijk ook goed, maar dan haal je niet alles eruit wat er in zit :)  Trienke, Mariejj en Rianne kunnen mannen kweken die hier perfect bij passen. Da's geen familie van deze pop. Maar goed, als het je gewoon om de pop gaat maakt het natuurlijk helemaal niets uit wat voor man je erbij zet.

Leeuwarden - Nijetrijne valt heel erg mee, mijn zoon werkt er. Die kan helaas niets voor je meenemen want hij gaat er vanuit school (Drachten) naar toe.

•=Bonnie=•

Het wordt gewoon Genant...

Robin & Robijn zitten in de buitenvlucht waar ik ze vanuit huis kan zien. Ik heb net een uur lang zitten kijken terwijl Robin in Robijn haar oor zat te fluiten en constant probeerde op te stappen.

Maar zij kijkt hem niet eens aan  ::) ze ging strak tegen het gaas zitten de andere kant op te kijken.  >:(

Tenslotte bedacht Robin dat ie dan wel via de tralies op kon stappen  :-X 
Jammer genoeg voor hem loopt ze dan gewoon onder hem vandaan.

Ik vermoed dat die keer dat ik ze heb zien paren was omdat ze kippetje ging zitten voor Blanco, de albino man van Baukje, en dat Robin toen snel is opgestapt  ;D. Blanco vind ze namelijk wel heel leuk. In de kweekboxen zat ze steeds voor de tralies naar hem te lonken. Ze hebben van de winter een vlucht gedeeld, zij, Robin en Blanco en Baukje.

Dus sja, ik denk niet dat dit hem gaat worden zo, ze zijn tenslotte al een half jaar samen nu waarvan de laatste drie apart.

mila

heey bonnie

gaaf zeg jij met je jongen.
ik heb nog niks :'(.
nog niet eens een gewoon valkje ik wil ook.
vooral bij me bleekmaskers.
de dominant pastel man met de bleekmasker grijze pop hij fluit de oren van de kop dus dat zal wel goed komen.

groetjes
mila

Anke

Hoi Bonnie,
Ach arme Robin....
Ga je nu proberen om ze om te koppelen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Martha

Ok, bedankt voor de info...
Ik denk dat ik dan beter nog even een jaartje kan wachten tot Koekie en Kobus ook gaan broeden, Oezie en Dodo broeden al wel maar die hebben hun eigen nestje natuurlijk ook...

Dan moet Patser toch maar verliefd worden op Wit Teentje...

Neemt niet weg dat ik het een prachtige mutatie vind, maar voor eerst wel weer even genoeg uitbreiding met vier donsjes  ;D

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008