1 november 2024, 07:28:44

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ze worden/zijn echt mooi !!  :-*  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, kwijl kwijl kwijl!  :-* :-*   grtjs. Ann

Anke

Hoi Bonnie,
Het is weer genieten hier met je prachtige foto's van je mooie jongen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Bonnie,

Ze zijn echt mooi en de mooiste mutaties zijn nog te koop
ongelovelijk :o
Ik zou het wel weten als mijn voliere wat groter zou zijn. ;)

Groetjes,
Irma :)

Gloria en Lujo

Rianne

Wauw, ze zien er echt prachtig uit Bonnie! Naomi de 2e zou een leuk popje zijn voor Dani, alleen had ze split bronze fallow moeten zijn en ik had ruimte moeten hebben ;D

Saar

Sally

•=Bonnie=•

•=Bonnie=•

17 mei 2009, 09:17:33 #488 Last Edit: 18 mei 2009, 12:23:11 by -•=Bonnie=•-

Ik heb een beslissing genomen...  Mork & Mindy mogen verhuizen.

De reden?

Ik heb maar 8 koppels waarvan er nu drie met een opaline bronzefallow pop. Romeo & Julia, Mork & Mindy en Bingo en Belle. En ik kan uit Bingo en Belle zowel opaline bronzefallow als cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow kweken, dus daar is een overlap.

Ik heb een kweekplan, een aantal droomkoppels waar ik langzaam aan naartoe wil kweken. En sja, dat betekend ook dat er soms een koppel weg moet omdat je bijvoorbeeld eigen kweek aanhoudt en daar bij passende vogels weer aan koopt. Enne... ik vind 8 koppels echt meer dan genoeg.

Dus.... als er iemand van het forum belangstelling voor dit koppeltje... Ze moeten nog eventjes blijven tot de jongen zelfstandig zijn.

Anke

Hoi Bonnie,
Het zijn mooie koppels die je gaat verkopen.
En de jongen die ze kunnen krijgen zijn ook geweldig.
Vooral van Mork en Mindy :)
Maarja... ik ben opzoek naar een jonge uitvoering van Mork...
Evy wil dat ook graag, want die heeft nu de voerbak als vriendje :P

Max en Juul hebben trouwens 1 jong voortgebracht.
Dat is de kleine Happy :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

18 mei 2009, 10:47:40 #490 Last Edit: 18 mei 2009, 12:23:32 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Anke op 17 mei 2009, 10:07:56
Hoi Bonnie,
Het zijn mooie koppels die je gaat verkopen.
En de jongen die ze kunnen krijgen zijn ook geweldig.
Vooral van Mork en Mindy :)
Maarja... ik ben opzoek naar een jonge uitvoering van Mork...
Evy wil dat ook graag, want die heeft nu de voerbak als vriendje :P

Max en Juul hebben trouwens 1 jong voortgebracht.
Dat is de kleine Happy :)
Groetjes Anke

Je Mork zou helemaal ideaal zijn voor bij jouw Evy. Maar hij is niet tam en gaat dat ook niet meer worden.

Gaaf dat Max en Juul nu een kleintje hebben. Bij Alex schiet het nog niet op he?

mariejj

Romeo en Julia nu al verkocht  :o  aan iemand van het forum??  :D
En wil je er niet achter komen of Mork wel split voor lutino geelwang is?  ???

Met Tapa gaat het nog steeds goed hoor  ;D ondertussen alweer 10 weken oud maar stiekem nog wel bedelen bij pleegpa en ma  ::)
Misschien dat hij/zij binnenkort gaat verhuizen want ik kreeg net een mailtje  ;)

•=Bonnie=•

18 mei 2009, 14:45:02 #492 Last Edit: 18 mei 2009, 15:13:53 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: mariejj op 18 mei 2009, 13:45:49
Romeo en Julia nu al verkocht  :o  aan iemand van het forum??  :D
En wil je er niet achter komen of Mork wel split voor lutino geelwang is?  ???

Met Tapa gaat het nog steeds goed hoor  ;D ondertussen alweer 10 weken oud maar stiekem nog wel bedelen bij pleegpa en ma  ::)
Misschien dat hij/zij binnenkort gaat verhuizen want ik kreeg net een mailtje  ;)

Hey :)

Ze zijn net gehaald, niet door forum mensen maar door de mensen waar Pim en Roos ook heen zijn gegaan. Super aardige mensen die nog eens wat laten horen enzo, en ze hebben vluchten van 4 meter lengte  :D 

Die hebben dus een hartstikke fijn plekkie.

Wat Mork zijn splits betreft, als hij naar iemand van het forum gaat (verder heb ik hem nergens te koop staan) kom ik daar ook wel achter  ;)
Zal je zien dat er dan meteen een nest lutino-geelwang ligt haha.

Bovendien heb ik helemaal geen haast, ik zag ze net alweer paren dus als ze weer beginnen blijven ze voorlopig lekker zitten natuurlijk  ;)

Ohw gaaf van Tapa, iemand van het forum? :)

Rianne

Dat is idd snel gegaan. :) Lastig he, om dan toch te moeten kiezen wat er weg moet.
Als Mork familie is van mijn Diego, zit lutino op de andere split. Maar heb jij nooit cinnamons gekweekt met hem?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 18 mei 2009, 15:27:09
Dat is idd snel gegaan. :) Lastig he, om dan toch te moeten kiezen wat er weg moet.
Als Mork familie is van mijn Diego, zit lutino op de andere split. Maar heb jij nooit cinnamons gekweekt met hem?

Nu Romeo & Julia weg zijn scheelt het in elk geval al weer 1 koppel van uiterlijk hetzelfde, Dus tenzij iemand van het Forum Mork & Mindy graag wil blijven ze hier tot einde kweek  ;)

Ik weet niet of Mork familie is van Diego. Mork is in elk geval niet opaline. Tegen Bianca heeft de kweker toen gezegd dat er geen cinnamon en opaline in zat. Maar zoveel geelwangen zonder cinnamon e/o opaline heb je niet dus sja...

Bianca heeft er geen jongen van gehad, de pop waar hij mee kwam stierf aan legnood. Bij mij kreeg hij het jaar daar op een lutino pop die maar twee of drie eieren heeft gelegd in al die tijd. Daar kwam 1 wildkleur jong uit.

Ik heb hem toen aan de huidige Mindy gekoppeld waarmee hij begin dit seizoen 6 eitjes had, de eerste drie leeg, 1 afgestorven en 1 gesneuveld en uit het laatste ei kwam Tapa. En die's ook niet cinnamon of opaline maar goed, ALS ie al 1 van beiden of beiden dat al vererfd komt dat samen met geelwang zou ik denken.

Ik ben er in elk geval van overtuigd dat de geelwang split erin zit en dat je dus minimaal (cinnamon-opaline?) bronzefallow geelwangen kunt kweken. En die split lutino zal er ook wel inzitten, vraag is alleen waar. Ik ken wel iemand die wel degelijk lutino-geelwangen uit een ouderkoppel van die kweker trekt. Dus hij had ze wel.