24 juni 2024, 15:32:34

Cockatoo talk ELMO IS ZIEK!!!

Gestart door Little Cockatoo, 15 december 2008, 20:41:05

« vorige - volgende »

Rianne

Dit zijn wat foto's van 31 augustus, komen uit mijn topic hier bij Andere Dieren:






Little Cockatoo

Hallo Henk,

Onze Elmo begint ook steeds meer naar andere mensen toe te lopen, vooral even om te zien wat ze zitten te eten en of hij misschien wat mee kan snoepen.

Ik heb vandaag geen mail gekregen van Jan Hooimeijer. Maar volgens mij heeft hij mijn mail adres ook niet.

Waar ging het mailtje dan over????


gr. hanneke


hoi Rianne,

Elmo is nu ook bijna een jaar bij ons. En we zien hem soms met grote sprongen veranderen. Hij luistert beter. Gaat zonder tegen werken zijn kooi in, en ook wanneer hij naar zijn slaap kooi moet.
We hebben nu de regel, wanneer we eten, moet Elmo ook zijn kooi in om te eten. Het is nog niet zo dat hij uit zich zelf naar de kooi loopt, maar wanneer we hem voor zijn kooi houden dan stapt hij er wel vrijwillig in.
Alleen zaterdag liep hij wel uit zich zelf naar de kooi, toen hij Jan met de borden aan zag komen.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

candy

Hallo Rianne,

Jij hebt gelijk voor wat de ogen betreft, maar zo als je waarschijnlijk wel weet zijn er 3 ondersoorten.
En de duidelijkheid voor wat de ogen betreft is niet bij allemaal even duidelijk en zeker niet 100% betrouwbaar.
Zo wordt er in de literatuur gesproken over vogels die wat ogen als man wordt ingedeeld en bij endoscopisch onderzoek een pop te zijn.
Deze ondersoorten verklaart ook de opmerking van Hanneke, dat die van ons zo roze is. Echter is mijn kennis te gering om te bepalen welke soort wij hebben.
En dan zijn er ook nog eens de kleur mutaties, die ik alleen op afbeeldingen heb gezien.

Groetjes Henk

Ps. Het mailtje is een kerstgroet.

Rianne

Dat wist ik niet, ik wist alleen van de oogkleur, is mij ook alleen maar verteld. :) Dat dat per soort nog weer anders is, is nieuw voor me. Weer wat geleerd ;) Wat voor soort Rhody dan is?

candy

Hallo Rianne,

Hellaas lukt het mij niet om goede foto's uit het boekje te kopieren, zodat je de verschillen kan zien. En wat je vraag betreft wat Rhody nu is is het ook heel moeilijk te zeggen. Helaas kan je niet zeggen of er geen sprake is van een kruising van twee soorten, wat ook al in de vrije natuur voorkomt, en mede is ingegeven door het idee dat er een soort is.
Toen wij voor Kiki bij de kweker gingen kijken is mij wel opgevallen dat een van de vogels een veel rodere rand om de ogen had, maar het was bij ons toen ook niet bekend dat er ondersoorten bestaan. We denken nu dat Kiki een kruising is van een Oostelijke Rosékaketoe (Eolophus rosiecapillus roseicapillus) en een Noordelijke Rosékaketoe (Eolophus roseicapillus kuhli). En dan is er nog de Westelijke Rosékaketoe (Eolophus roseicapillus assimilis).

Een en ander wordt besproken in het boekje Rosékaketoe geschreven door Herman Kremer.

Groetjes Henk


Little Cockatoo

Hallo Henk,

ik heb even gezocht naar het boek van Herman Kremer, maar bij bol.com kun je hem niet krijgen. Maar eens bij een boekwinkel kijken.






Ik ga vandaag of morgen even mooi foto's maken van Elmo. Het is weer lang geleden dat ik dit gedaan heb. Vandaag even kerstfeest vieren bij mijn zus thuis, dus vandaag word het waarschijnlijk niets.

Mensen fijne dan vandaag nog en dan hopelijk morgen leuke foto's.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

candy

Hallo Hanneke,

De uitgever is Ornis in Noordbergum. www.ornis.nl
Dus zo ongeveer om de hoek voor jullie.

Een prettige dag verder Henk

Little Cockatoo

Mensen ik ga zo naar de dierenarts. Elmo is ziek. Hij geeft steeds over.

Ik vertel jullie zo meer als ik weer terug ben.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

candy

Hallo Hanneke,

Dat is niet zo mooi, dat Elmo ziek is.
Geef hem een lekkere knuffel van ons en wens hem van harte beterschap. Dit zeker namens Kiki.

We hopen snel meer te horen wat er aan de hand is.

Groetjes Ria en Henk

Little Cockatoo

Elmo is in drachten gebleven. Hier krijgt hij een spuit voor het overgeven. Hij was gelukkig niet uitgedroogd. Hij moet een dagje blijven, wanneer hij iets heeft gevonden belt hij ons. En anders moeten we morgen even bellen.

Ik vond hem ook erg warm, had het idee dat hij verhoging had. Maar kan een vogel de griep hebben net als mensen?

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Rianne

Ow, ik zie dat je hier al een update hebt geplaatst.
De lichaamstemperatuur van vogels is sowieso iets hoger als dat van mensen. Maar warmte (dan wel plaatselijk) kan ook duiden op een ontsteking.
Sterkte er mee!

bobbie

Hoi hoi,

Balen zeg, dat je gaai ziek is. :-\

Ik hoop dat het allemaal mee valt. Sterkte ermee. Ik hoop dat Elmo weer snel thuis kan zijn.

Groetjes, Nel

candy

Hallo Hanneke,

Ik heb in je andere boekje gelezen dat Elmo in Drachten is en wil graag van je horen als je meer weet.
Op je vraag over de temperatuur verhoging kan het best zijn dat dit wel mee valt, want jij schrijft dat je de hele nacht met hem hebt opgetrokken. Kiki wil hier heel graag knuffelen en leverd daarbij zo veel lichaams inspanning dat de lichaams temperatuur op loopt. Bedenk dat het overgeven ook een inspanning is.

Elmo van harte beterschap en een knuffel van Kiki.

Groetjes Henk

Little Cockatoo

Elmo is weer thuis. Ze hebben niet echt een reden kunnen vinden. Ze denken een darm infectie. Maar er is vrijdag avond ook gerookt dat kan ook de oorzaak zijn.

Hij heeft een atibiotica keur gehad en antibraak middel. Hij was vandaag weer lekker aan het eten dus mocht hij naar huis.


gr. hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Kimm

hoi hanneke,

fijn dat elmo weer lekker thuis is. gelukkig eet hij weer.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010