Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

sabine

Ach meis, het valt niet me hé!

Wat een verdrietig nieuws :'(

Rust zacht lieve kleintjes :-*

Sterkte Manon :-*

Anke


Hoi Manon
:'( :'( :'( :'(
Heel veel sterkte!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Donsje 4 is ook geboren, ook al weer aangepikt en heeft ook witte knietjes  :-\

Vanmiddag belde Jacky me nog, zij had ook wat probleempjes met het jongste donsje en ook die had witte knietjes. Haar dierenarts zei dat dit inderdaad kwam door een kalktekort!

En zoals ik eerder schreef in een berichtje dat de ouders weinig sepia hadden gegeten.... zo hebben ze ook weinig van het kalkblok gegeten... zou dit zulke sterke consequenties kunnen hebben?

Caroline

Mijn advies: geef de kleine gelijk 2 x daags 1 druppie Calcitad-50 (dit had je toch nog in huis??)

En doe door het drinkwater van de ouders een goeie multi-vitaminekuur. Gewoon de komende tijd even dagelijks.
 
Is het daadwerkelijk kalktekort is dit het enige wat het kleintje kan helpen.

Gefeliciteerd met je kleintje 4.  :-*

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Dank je voor je advies Caroline, het heeft alleen niet meer mogen baten.

Toen ik net met spuitje met calicitat in de aanslag richting het blok ging, lag het donsje dood onder het zaagsel.
Dit was te verwachten natuurlijk, heb dit donsje bewust geen naam gegeven omdat ik hem al in een zeer zwakke toestand aantrof vanmiddag.... Ik wacht nog een paar dagen de eitjes van Jindi af.... die hadden ook al op uitkomen moeten zijn, maar omdat daar niet direct goed op gebroed is, kan het nog even wat dagen nodig hebben.... en mocht het niks worden, dan gaan Bibi en Billie de voliere terug in en zal ik alle valkjes water met multi fit voorzien.. om de dag krijgen ze al een lekker bord groente en fruit dus dat zetten we gewoon voort....

Ik laat nog geen sectie verichten op de jongen.... ik begin steeds meer te geloven dat dit echt komt door kalktekort.... mede doordat ze de sepia en het kalkblok nauwelijks hebben aangeraakt.... wat ik met dit koppeltje doe weet ik nog nie.....of ze ooit nog hun eigen eitjes mogen uitbroeden weet ik ook nog niet.... dat de jongen ziek zijn of iets besmettelijks hebben, geloof ik eigenlijk niet zo..... wie weet een fijn back-up koppeltje in de toekomst.... moet eerst weten hoe ze met 'gezonde' donsjes omgaan....... in ieder geval krijgen ze nu straks rust.


Rust zacht lief klein donsje

Caroline

 :'( :'( :'(

Rust zacht, kleintje.  :-*

Sterkte meis, om dit een plekkie te geven.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Wat een ellende zeg  :(

Heel veel sterkte.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Wat jammer van je donsjes. :-\

Door het witte dacht ik eigenlijk aan bloedarmoede, ik vind het jong helemaal erg bleekjes. :-\

Misschien een optie om de ouders als je ze samen zet voor de kweek een calcitad kuurtje te geven.

Sterkte !!

Groetjes Marlies ;)


patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Wat vind ik het toch fijn dat iedereen zo meedenkt....  :-*

Echt toppie!!!

Marlies, een calcitat kuurtje.... heb ik ook aan zitten denken, maar hoe gaat het dan als de eitjes uitkomen... weet je nog bij Caroline die dit advies kreeg van Dr.Feld en toen de jongen niet uit de eitjes konden komen?

Of is dat hier dan niet aan de orde?
De eitjes zijn namelijk van goede kwaliteit.... ze hadden wel een beetje een rare vorm, puntig, dus vandaar dat ik in het begin ook dacht dat ze niet bevrucht konden zijn, maar niets was minder waar....

Wat jij zegt over de bleke kleur van de donsjes, wat eventueel duidt op bloedarmoede..... kan heel goed!!
Ook dit donsje was te zwak om zijn koppie op te richten en is daardoor direct aangepikt op de vleugels, wat dus gaat bloeden... zo'n klein donsje wat dan bloed verliest, is dan al heel wat kwijt natuurlijk voor zijn kleine lichaampje, dus jou redenering kan helemaal kloppen... tis denk ik echt het ene en het andere..... hij heeft kalktekort, daardoor is hij zwak, daardoor gaan de ouders hem activeren tot beweging... dat lukt niet en beginnen ze hem te pikken... dit is volgens mij een logische * in de dierenwereld dan * volgorde  :-\

Eitje 5 is aan het verkleuren en ik hoor geen gepiep of getik... eigenlijk ben hier ik hier ook heel blij om, want ook dit donsje had wellicht geen overlevingskans..

Maar nu.....* ik word er zelf een beetje moe van om het steeds maar over de eitjes te hebben* ik kan me dan ook voorstellen hoe saai dit is om te lezen  :( Sorry!!

Het eitje van Jindi piept en tikt..... aan de ene kant ben ik blij, aan de andere kant helemaal niet!

Want..... oke, de jongen van de B-tjes zijn zwak, maar wat nu als het jong van Jindi geboren gaat worden.... zullen ze dan direct ook gaan pikken als ie even nie reageert?
Is het het gedrag van de ouders  waardoor de jongen overlijden of waren de jongen niet gezond.... ik ben zo bang dat dit koppel het gewoon ook niet goed doet, ook al geeft dit ook een dubbel gevoel nu ik dit schrijf, want Dixie, het sterkste donsje van allen, hebben ze wel gevoerd e.d.

Nou ja, wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk dat ik als de dood ben dat ze ook dit jong toe gaan takelen.... terwijl het heel gezond kan zijn!!

Mijn vertrouwen is gewoon even helemaal weg!!
Maar ik hoop toch zo erg, dat ze deze twee jongen die er nog gaan komen evt, goed gaan opvoeden.... dan weet ik dat het aan de jongen lag en dan weet ik ook dat ze goede ouders zijn en dan hoef ik die verschrikkelijke gebeten donsjes niet telkens dood uit het blok te halen.... want dat gaat me zo aan het hart....  :'(

patty_dordtse valkjes

Hoi manon,

Ik geloof best dat het heel erg moeilijk is vooral na deze dagen...

Maar blijf positief ook al is dat op dit moment even heel erg moeilijk...


geef je een dikke knuffel en wij denken aan je meid...



:-* :-* :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Jacky

Hoi Manon,

Ik lees net dat het donsje het niet heeft mogen redden. Ook al weet je het van te voren, toch blijft het moeilijk, vooral als ze aangepikt zijn.

Heel veel sterkte Manon.

Lief klein donsje, rust zacht...

Ik duim voor de eitjes van Jindi.

Groetjes Jacky

Caroline

Ik ben erg druk dus nog niet alles gelezen maar ....

Inderdaad, calcitat-50 geef ik NOOIT meer tijdens de kweek of het koppel moet klaar zijn met eitjes leggen.

Alle jongen konden  bij mij niet meer uit het ei komen door de harde eischil, bij div. koppels, bij div. nesten, 2 kweekseizoenen. Na het stoppen ermee kreeg ik weer gewone donsjes uit het ei. Net als ik voor de calcitat-50 had.

Wat ik nu doe ik Calcilux van Orlux, een onderhoudsdosering het hele jaar door en tijdens de kweek een hogere dosering, met fijn resultaten.

Gezonde jongen, gewone eischalen en tot nu toe geen kalktekort bij jongen.

Ik kom later terug lezen.

Sterkte meis.  :-*  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Citaat van: *Manon* op  5 juni 2010, 10:08:15
Wat vind ik het toch fijn dat iedereen zo meedenkt....  :-*
Echt toppie!!!

Dat doe jij toch ook voor de anderen?! We helpen graag, daar is het forum toch ook voor!  :)

Citaat van: *Manon* op  5 juni 2010, 10:08:15Maar nu.....* ik word er zelf een beetje moe van om het steeds maar over de eitjes te hebben* ik kan me dan ook voorstellen hoe saai dit is om te lezen  :( Sorry!!

Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moe van wordt, maar saai om te lezen? Nee hoor, echt niet!
Wel heel vervelend, maar vervelend in de zin dat het telkens mis gaat met de jongen!

Wat ontzettend jammer van donsje 4. Sterkte.

Veel succes voor het eitje van Jindi. Hopelijk gaat het met dit donsje wel goed. Dat mag nu eindelijk wel eens.  :-*
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Boos, verdrietig en gefrusteerd zit ik momeneel achter de pc  >:( >:(

Er ligt een mooi wit donsje met rode oogjes in het blok dood te gaan  :'( :'( :'(
Het donsje van Jindi.... hebben ze de teentjes afgebeten, de vleugeltjes te grazen genomen en niet gevoerd!

Ik ben helemaal klaar met dit koppeltje....

Jindi is een bleekmaskertje, wat dit voor mutatie zou kunnen worden weet ik nie, ik zou nu zo zeggen een albino...

Vanmorgen aan het nadenken geweest, of ik alles uit de kast zou trekken om dit kleine friemeltje te helpen.... want van ongezonde donsjes is nu geen sprake meer!!!
Ik begin te geloven dat elk donsje wat geboren is bij Billie en Bibi een gewone goede kans had om een gezonde vogel te worden, hun pech was dat ze de verkeerde ouders hadden  :-\

en dan spreekt mijn hart weer.... moet ik dit donsje toch proberen te redden... moet ik hem pap geven met calcitat zodat ie het toch misschien gaat redden....
Maar wat doe ik daarmee dat kleintje aan.... nog meer leed veroorzaken komt niet in mijn woordenboek voor....
Ten eerste, weet ik niet of het kleintje straks wel kan lopen met zijn teentjes....
Ten tweede, zal hij een achterstand hebben,
Ten derde is pappen bij zo'n kleintje een risicovolle onderneming en ten vierde heb ik geen lamp om hem warm te houden.....

Dus ik heb besloten om hem niet te helpen maar van binnen huilt mijn hart!

Het andere eitje van Jindi ligt er nog... wat moet ik hiermee doen?
Ik wil namelijk niet dat het geboren gaat worden.... de ouders vliegen nu in de voliere, kijken ook niet meer naar het donsje om.... Omdat best warm is ben ik bang dat het jong zich toch zover gaat ontwikkelen dat hij begint te tikken om eruit te komen... dit wil ik echt voorkomen, of iemand moet zin hebben in een leuke mutatie en mag het eitje zo komen ophalen!! Dit hoop ik nog het liefst.... zodat hij wel een kans gaat krijgen!

Wie het mishandelen doet weet ik niet, ik heb ze los gelaten in de voliere en ik ben er dus helemaal klaar mee!!

Dit was de eerste en de laatste keer dat dit koppeltje een nestje heeft gehad..... wat een stel zeg!!!