Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Manon

Ik vindt het nog wel mee vallen met zijn pootjes (ben Leek he) alleen de voorteentje staan wat gedraaid naar binnen maar dat lijkt me het grootse probleem niet te gaan worden  ;D

Ik vindt zijn krobje er mooier en rustiger uit zien als op de foto's van gisteren maar das mijn mening he....

Echt toppie  ;D
Geef Z en Z een dikke knuffel van me

groetjes Larissa

christa

hey manon

nemo ziet er goed uit!!! komt vast helemaal goed.
en hartstikke lief van je dat je de zorg van de andere 3 vogels op je neemt !!!

groetjes christa

Dierenfreackske

Hoi Manon,, fijn dat je de zorg op je neemt, duim voor je dat het goed komt en voor Larissa.



Caroline

Hey meis, Nemo ziet er volgens mij prima uit hoor.

ZIjn teentjes - ik heb even gebladerd in mijn mapjes met foto's - hebben volgens mij donsjes van dit formaat altijd.

Dus niet zijn leeftijd maar de grote van Nemo want hij heeft natuurlijk een achterstand.

Bij twijfel zou je altijd wat extra calcium (Calcitat-50 of Calcilux) door het water van de pleegouders kunnen doen, een kalktekort op jonge leeftijd veroorzaakt meestal de kromme teentjes, spreidpootjes of de schepbekkies.

Dus een beetje extra calcium kan nooit geen kwaad.  ;)

Zijn kropje blijft een wat vreemde kleur van inhoud hebben maar waarschijnlijk is dit wat de pleegouders hem voeren.  :)

Het lucht wordt al veel minder dus ik denk dat dit ook wel op zal lossen.

Met Nemo moet je van dag tot dag kijken en ik vind dat hij vandaag een goeie dag heeft gehad.  :D

Lekker slapen voor straks, liefs Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

***Nemo Update ***


Met Nemo gaat het goed  ;D
Vanmorgen om half negen woog hij 8 gram, niet slecht toch?

Wel was zijn kropje gevuld en ook zat er weer wat lucht in, maar ik denk dat het lucht te wijten is aan het feit dat hij wat dons in en op zijn snaveltje had zitten, wat hij probeerde weg te smakken.. Met wat lauw water heb ik het dons van zijn snaveltje gehaald en nu ligt ie weer lekker bij zazcha en zaura!

Dat gevulde kropje.... ik heb zelden smorgens een donsje aangetroffen hier, wat om 8 uur de krop leeg had... en zoals toen het antwoord was op die vraag van mij, werd er gezegd dat er waarschijnlijk al vroeger in de morgen werd gevoerd!
Dat hoop ik in dit geval dan ook en daar ga ik ook van uit, hij komt nu immers lekker aan dus dat lijkt me ook een goed teken hé!

Wat de z en z Nemo voeren weet ik niet, maar het kropje ziet er gelig uit hé.... zal dat van het eivoer komen of van het brood en macaroni?
Meestal ziet een gevuld kropje er heel anders uit, en kan je ook wat zaadjes zien zitten enzo... de zaadjes e.d. zie ik alleen onderin de krop, en waar je dus tegenaan kijkt (voorkant) wordt het helemaal gelig!

Om 12 uur weeg ik Nemo weer even en dan vanavond om 22 uur weer, aangezien ik vanmiddag met Jael naar Enschede moet naar het ziekenhuis om te kijken wat de volgende stap is naar het herstel van haar voetje!

Ik ga wat doen hier!
Wens jullie een fijne en zonnige dag toe en nogmaals erg bedankt voor de adviezen  :-*

Caroline

Klinkt allemaal prima!!!!

Inderdaad, heb ik bij de meeste koppels rond half 9 al geen lege kropjes meer, zodra het licht buiten wordt, beginnen ze al met de donsjes te voeren.

Het gele kropje ??? het blijft vreemd en is iets wat ik eerlijk gezegd niet kan plaatsen .... als Z & Z over enkele dagen zelf donsjes hebben zullen we kunnen zien of zij dezelfde kropinhoud hebben of dat het van Nemo afwijkend is.

Is het laatste het geval zou ik toch nog een keer bij een vogelarts hierover informeren.  ;)

Sterkte straks met Jael.  :-*

Oh en heb je zelf al een piepeitje??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

Hey Manon

Je had me al vanmorge al laten weten dat Nemotje 8 gr woog :D daar ben ik super blij mee...

Tja de gele kleur van de krob kan ik niet verklaren

Jij ook een zonnige en fijne dag toe gewenst

groetjes Larissa

*Manon*

Nemo is niet gevoerd vanmorgen, zijn kropje is vol met lucht en hij weegt 7 gram  :-\

Wat kan ik nu het beste doen?

Larissa

ships.......balen meid  :-\
het ging gisteren zo goed met hem.....
Hoop dat je zo antwoord krijgt over wat het beste voor nemo is

:-*

Caroline

Jeetje .... niet gevoerd.  :-\

Ik zou sowieso het lucht eruit wrijven en als jij zelf in schat dat het de moeite waard is, wat pap geven.

HEt blijft wel behelpen zo met Nemo .... wat balen joh.  :'(

Het ging gisteren zo goed.

Mocht Nemo het niet gaan halen zou ik in ieder geval sectie laten verrichten bij een goeie vogelarts. Stel dat hij wat mankeert weet je in ieder geval of dit besmettelijk is en kwaad kan voor Z & Z, hun toekomstige jongen en natuurlijk voor Nemo zijn eigen ouders en nestgenootjes.  ;)

Ik duim heel hard voor jullie.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lorage

Oh wat jammer eerst lees ik de goede berichten... en dan ineens weer minder goed.
Als ik straks weer wat lees hoop ik op een beter bericht!!
Kom op Nemo!!

Groetjes Laura


*Manon*

Nemo zal moeten wachten tot ik terug ben uit het ziekenhuis  :-\
Over een kwartier moeten we weg.... jeetje!!

Ik zal hem straks wat pap geven, maar krijg er niet echt een goed gevoel bij nu...  :-\


Larissa

Hey Caroline

Ik had er zelf ook al aan zitte denken om als Nemo het niet haalt sectie te laten verrichten...ik wil toch graag weten wat dit geweest is en ook voor Z & Z en voor Spotje en Chika

Morgen vroeg belt de Va uit hellendoorn mij en zal dan gelijk vragen aan haar of zei ook sectie's uit voert...puur voor het geval dat Nemo het niet haalt

Is nemo eigenlijk niet te jong voor pappen ???


Groetjes Larissa

*Manon*

Nemo ligt ook niet meer onder z en z maar er naast....  :'(
zal zien wat ze doen als ik hem eronder schuif, maar hun moedergevoel zit wel goed dus daar ligt het niet aan
ga nu rennen  :-*

Larissa

Als Z & Z hem nu aan de kant schuiven dan vrees ik dat hun door hebben dat er iets niet klopt

Kijk maar meid wat je doet je hebt echt je best gedaan daarvoor mijn dank.....

Groetjes Larissa