26 juni 2024, 16:11:00

Trillen

Gestart door Anieksel, 7 maart 2008, 11:50:54

« vorige - volgende »

Anieksel

Hey,

Ik heb nu zo'n 4 weken een nieuwe valkparkiet. Maar sinds een week ongeveer, trilt hij heel de tijd. Is dit gewoon omdat hij nog bang is of iets anders?
Hij eet gewoon normaal.

Groetjes

talitha

heb je hem bij een open raam staan?
meschien staat hij op de tocht.

Anieksel

Nee, alle ramen zijn altijd dicht als hij uit z'n kooi is.. en hij doet het ook als hij helemaal niet in de buurt zit van een raam..

Pongo

Hoi,

Is je valkparkiet al tam? Komt hij bij je zitten, komt hij al uit de kooi? Kan me voorstellen als hij nog niet zo tam is dat hij dit dan doet. Ze moeten dan nog aan mensen wennen en zijn dan bang omdat ze nog geen vertrouwen in je hebben en hierdoor gaan ze trillen. Is hij wel actief verder in de kooi? Of gaat hij ook stilletjes zitten?

Als hij verder gewoon actief is en hij eet en drinkt verder goed zal hij denk ik niet ziek zijn maar gewoon een beetje bang. Maar ik zou het wel in de gaten houden en als je het niet vertrouwt gewoon naar de dierenarts gaan.

Groetjes

Rianne

Het trillen is vrij normaal gedrag, vaak zetten ze de veren er ook een beetje bij uit. Ik hoor soms mijn hele kooi 'brommen', dan zitten er 2 valkjes te shaken ;D