-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

31 mei 2008, 10:49:59 #600 Last Edit: 31 mei 2008, 11:17:33 by -•=Bonnie=•-
]@ Anke: Ik durf het nog niet zeker te zeggen maar... ik zie nog geen oranje. Nu zegt dat niet alles want Kierewiet had een gele rand rond zijn wangvlek en daar heb ik ook lang getwijfeld of het een geelwang zou worden of niet.

@ Yvon: echt wel dat ik blij ben met die broedmachine, anders waren deze eitjes echt verloren geweest. Er piept er nu weer een!! Hopelijk kan het eruit komen, ze zullen toch een opdonder gehad hebben.

@ Caroline: ja echt wel mazzel dat ik op tijd was :)

@ Trienke: Het door jou gereserveerde mannetje is uitgebroed door Mork & Mindy die onbevruchte eitjes hadden. Daar liggen ze alle vier plus nog een jong van Extran & Extreme van exact dezelfde leeftijd omdat ik dat eitje bewaard had. Die worden super verzorgd :) Maandag zal ik ze op de foto zetten :)

trienke

Ik ben erg benieuwd naar de foto's ;D

Hoe gaat het inmiddels met het fallow jong?

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op 31 mei 2008, 11:49:18
Ik ben erg benieuwd naar de foto's ;D

Hoe gaat het inmiddels met het fallow jong?

Groetjes Trienke

Het kleine fallowtje is gevoerd. Maar het is wel heeeel erg klein zo naast de oudste twee van Romeo en Julia. Morgen kan ik absoluut niet maar ik overweeg om maandag de twee oudsten eruit te halen. Vooral omdat er mogelijk nog een ei uit komt vanavond of morgen...

trienke

Als je wil mag je ze ook tijdelijk bij mij onderbrengen als het niet goed gaat. Ik heb hier een koppel die accepteerd alles, alleen plukt wel helaas.

Ik hoor het wel.

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op 31 mei 2008, 12:04:06
Als je wil mag je ze ook tijdelijk bij mij onderbrengen als het niet goed gaat. Ik heb hier een koppel die accepteerd alles, alleen plukt wel helaas.

Ik hoor het wel.

Groetjes Trienke

Hoi Trienke,

Thanks voor het aanbod! :)

Ik kijk even hoe het gaat, het nadeel van jongen over en weer brengen ipv eites is dat je veel eerder besmettings gevaar hebt. Ik zou niet willen, ook al lijken ze bij mij allemaal kern gezond dat er door zo iets in jou voliere iets zou gebeuren. Ik zou dit zelf ook niet kunnen aanbieden omdat mijn twee grijze roodstaarten naast de valkparkieten zitten. Als hun iets zou overkomen zou ik het mezelf nooit vergeven, de zijn al 14 jaar bij ons.

Ik ben dus altijd super voorzichtig ook met nieuwe vogels. Voor eitjes ben ik niet zo huiverig, ppgz en pbfd zitten niet in het ei.

Anke

Hoi Bonnie,
Wat spannend een piepei in de broedmachine :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Hoi Bonnie

Daar heb je volkomen gelijk in. ;)

Groetjes Trienke

*Yvon

Hoi hoi

Zo uitgefeest ??  ;) ;D ;D

Mag ik het hier ook vertellen ??
Ok !!  ;D ;D

Manchito !!

Nog bedankt voor het vertalen van het verkleinde woord vlek in het spaans.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Om 11:45 had ik een afspraak bij de dierenarts om Spastje in te laten slapen. Hij/zij kon nog steeds niet staan op die ene goede poot en begon hierdoor doorlig verschijnselen te krijgen. De goede poot raakte overbelast van het steeds maar proberen en op zijn/haar buikje ontstond een schrale pijnlijke plek.

De dierenarts was het helemaal met mijn beslissing eens, in dat het niet beter zou worden dan dit en dat Spastje geen vogelwaardig bestaan zou kunnen leiden maar zijn/haar leventje liggend zou moeten slijten. Dat kan natuurlijk niet.

Ik heb er al die weken rekening mee gehouden maar ben er toch verdrietig van, vanaf dag vier grootbrengen is niet niets.

De papkinderen van Pim en Roos, en van Quapo en Ino zijn zelfstandig en vertrekken naar hun nieuwe eigenaren zodra deze tijd en zin hebben ze te komen halen.

Het piepei uit de broedmachine is gekipt, het donsje ligt bij Jelle en Beauty. Om hun te ontlasten en de kleine een kans te geven hebben ik de twee oudsten van Romeo en Julia binnen gehaald. Ik voer ze een paar dagen tot de kleinste wat steviger is en kijk dan of ze terug kunnen en ze het redden als ik 2 maal daags de jongen bij pap.

Verder heb ik alles op de foto gezet, ik heb een grote klus liggen die ik moet verwerken maar als ik er aan toe kom zet ik de foto's vandaag of morgen online.

Saar

*Yvon

Ahhhh,toch nog.  :-\
Dat je daar verdriet van hebt,is natuurlijk wel te begrijpen.
Zou je het niet hebben is het ook geen goed teken.
Je hebt je best gedaan,hij heeft een kans gehad.
Meer kon je niet doen.
Het was de beste beslissing al is die nog zo moeilijk.  :'(

Sterkte ermee !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsten

Hoi Bonnie,

Wat verdrietig,. sterkte meid

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mara

Hoi Bonnie

Heel veel sterkte met dit verlies, ook al is het voor Spastje het beste.

Mara

Caroline

Och, wat ontzettend verdrietig.  :'(

Maar net wat je schrijft voor de kleine het beste .... liggend op je buikje is geen waardig leven.  :-\

Sterkte.  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Een moeilijke maar goede beslissing. Heel je leven op je buik is geen leven.

Groetjes Marlies ;)