Opaline cinnamon lutino of opaline fallow

Gestart door Rob S, 4 oktober 2007, 12:18:54

« vorige - volgende »

Rob S

4 oktober 2007, 12:18:54 Last Edit: 4 oktober 2007, 20:29:38 by Rob S
Hoi,

Ik heb hier een jonge vogel met rode ogen in het nest zitten die erg bruine vleugeluiteinden begint te krijgen. En aangezien ik niet zeker ben van de splits van de ouders ben ik benieuwd hoe een opaline cinnamon lutino eruitziet en een opaline fallow. En dan in het bijzonder de slagpennen ;) Wie heeft er foto's van de slagpennen van deze mutaties?

Rob

nick01

een foto van een cinnamon opaline lutino staat bij een ander topic in deze rubriek , die van 3 bijzondere kleuren.
ik zou graag een foto van mijn opaline fallow willen nemen maar die zit op t moment op 5 eieren , dus die laat ik even met rust.

heb je zelf foto's van de betreffende vogel?

Rob S

Hoi Nick,

Ja die heb ik:



Ik heb zelf net nog even deze foto vergeleken met foto's van andere jonge opaline lutino's die ik bij een ander koppel gekweekt heb, maar die rode ogen vallen veel minder op op de foto's. Nu weet ik natuurlijk ook wel dat foto's erg kunnen verschillen van kwaliteit. Ook heb ik vorig jaar van datzelfde koppel een cinnamon opaline lutino gekweekt, maar die bruine veren waren pas veel later zo bruin. Dat begon pas op te vallen toen ze een week of 12 was.

Rob

nick01

zoals ik t nu zie zeg ik geen fallow.
maar pin me er niet op vast , zoals je zelf al zegt foto's zijn soms niet helemaal je van het plus dat t hier om nog een vrije jonge vogel die nog lang niet t volledige verenkleed heeft en je hebt t over mutaties die vrij dicht bij elkaar liggen.
blijft moeilijk he.

ben je al geslaagd in je zoektocht?

Rob S

Citaat van: nick01 op  4 oktober 2007, 20:56:10
zoals ik t nu zie zeg ik geen fallow.
maar pin me er niet op vast , zoals je zelf al zegt foto's zijn soms niet helemaal je van het plus dat t hier om nog een vrije jonge vogel die nog lang niet t volledige verenkleed heeft en je hebt t over mutaties die vrij dicht bij elkaar liggen.
blijft moeilijk he.

ben je al geslaagd in je zoektocht?



Dat dacht ik in eerste instantie dus ook, dat het een lutino was. Maar door die bruine slagpennen ben ik toch een beetje aan het twijfelen geraakt. Op deze foto zijn die bruine slagpennen ook niet echt duidelijk zichtbaar, maar ik kon ze niet duidelijker krijgen. Die jonge vogels blijven niet zo goed stilzitten ;).

Ik ben nog niet geslaagd in mijn zoektocht, ben er ook nog niet weer mee bezig geweest. Erg druk met school en van dat soort ongein.


Rob S

Hier nog wat foto's van vandaag. Mijn excuses voor de slechte kwaliteit. Onze digitale camera is al een oudje en heeft zijn beste tijd gehad.







Ik vind het nu wel echt heel bruinig worden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Als het goed is heb ik vanavond betere foto's met de camera van mn vriendin.

Groetjes

Silke *

Hooii x,

Bedoel je dan een foto van een fallow lutino valkje?

Rob S

Hoi Princess,

Nee ik bedoel een foto van een lutino cinnamon opaline valkje OF van een opaline fallow valkje. En dan vooral de slagpennen.

Rob

Silke *

 ahzo :D

Die heb ik nog nooit gezien, maar als ik een foto vind, zal ik die doorsturen.
Zelf kweek ik gewone valkjes, bonte, cinnamons, cinnamons gepareld,..
En geelwangen in verschillende kleuren.
Kijk eens op mn site :  www.everyoneweb.com/ValkparkietjesSilke

Groetjes

Silke *

Wat voor soorten valkjes kweek jij wel?
Ik had ook een lutino valkje (die is overlaatst gestorven) en hij had ook iets lichtlichtbruins over zich heen.
Het was geen fallow want hij had geen rode ogen.
Twas ook iets raars  ??? :)

Lin

Hoi Princess,

als je persoonlijke vragen stelt dan kan je dat beter via je Persoonlijke berichten bovenin doen. Zo blijft het forum schoon met vragen over het onderwerp.

Alvast bedankt.

Groeten, Lin moderator bij Mutaties


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rob S

Net nog weer even gekeken bij de jonge valkjes, en de slagpennen worden echt bruin. Helaas wordt het jong wel een beetje geplukt dus ik kan niet echt zien of ze van die fluoriscerende parels en zo'n knalgele kuif krijgt.

Ik wacht rustig af ;)

Silke *

Moest je zo'n speciaal valkje hebben, zet je dan enkele foto's op het forum?

Bedankt  ;)

nick01

hier een ( beetje overbelichte ) foto van mijn opaline bronzefallow pop.
zoals je ziet zijn de vleugelpennen heel behoorlijk donker.
dat verschil is denk wel te onderscheiden van cinnamon opaline lutino dat is veel lichter.


Rob S

Hoi Nick,

Kijk dat zijn nog eens foto's waar ik wat aan heb. Als ik dit vergelijk lijkt het mij toch dat ik een opaline cinnamon lutino heb. Maar de ogen van de valk vind ik nog altijd heel erg helderrood. Veel helderder dan bij mijn andere lutino's die ik gehad heb.

Maar bij de andere jongen in dit nest komen ook al pennen door en als daar een cinnamon tussen zit kan het haast niet anders dan dat ik een cinnamon opaline lutino heb.

Rob