22 juni 2024, 12:42:50

Heel erg zielig!!!

Gestart door b, 19 juni 2007, 15:19:17

« vorige - volgende »

b

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag iets heel zieligs meegemaakt en weet eigenlijk niet goed wat ermee te doen.
Een half jaar geleden trof ik een poppetje aan dat niet meer kon lopen en vliegen. Ik heb haar toen een tijdje verzorgt en gewoon bij haar man laten zitten.
Op een gegeven moment heb ik ze samen weer teruggeplaatst in de voliere en enige dagen later bleek dat ze niet meer kon vliegen.
Ik heb haar toen in onze zgn. kneuzenkooi neergezet.
Ik heb hier ook ooit een mannelijke hartpatient bijgehad, maar dat accepteerde ze niet.
Haar man is gewoon in de voliere gebleven en is uiteindelijk verliefd geworden op een ander valkje, waarmee hij zelfs jongen heeft gehad.
Toch waren zij nooit zo'n hecht koppel, want hij paarde ook regelmatig met anderen.
Vandaag was onze nieuwe kneuzenkooi gereed en zijn de 3 kneusjes verhuisd.
1 Zijde grenst tegen de valkenvoliere aan.
En nu lijkt het net of ze elkaar hebben teruggevonden.
Zij paradeert langs het gaas en hij hangt er aan de andere kant tegenaan te fluiten en te zingen, speciaal voor haar.
Zijn poppetje (Hansje) is ook naar buitengekomen en zit heel jaloers het tafereel te bekijken.
hansje had eindelijk een man gevonden die erg lief voor haar was. Zij had bij mij al 2 mannen gehad die heel gemeen tegen haar deden en ze was altijd een zielig hoopje.
Nu is zij eindelijk opgefleurt en gebeurt er dit.

Ik wist niet dat valken zo'n lange termijngeheugen hadden zeg. En dat ze hun liefde dus blijkbaar nooit vergeten.

Heeft iemand ook zo'n dergelijke ervaring, laat het mij even weten.
En natuurlijk zijn ook alle adviezen van harte welkom.

Overigens vliegt de pop wel weer en is zij verder goed gezond.

Groetjes Bianca

vickie

Hey Bianca,

Valkjes onthouden inderdaad heel goed. Ik heb mijn koppel ook al eens uit elkaar gehaald omdat de man gewond was aan de vleugel. Ze waren erg blij toen ze elkaar terug zagen en dan heb ik ze ook maar weer bij elkaar gelaten.

Aangezien je pop weer helemaal in orde is zou ik overwegen om haar terug bij haar man te plaatsen. Het is zo wel erg zielig, een 'verliefd' koppel blijft meestal voor het leven samen. Pas als een van de vogels sterft zal de ander een nieuwe partner zoeken.

Leuk dat je pop helemaal hersteld is. Dat je valkjes zo op elkaar reageren is een goed teken, dit is een heel goed koppeltje!

Groeten, vickie

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

b

Hoi Vicky,

Maar dan zit ik nog steeds met Hansje.
Zij is het nieuwe poppetje van hem en zit zelfs momenteel op bevruchte eitjes.
O, wat erg nu moet ik dus kiezen voor het geluk van 1 van beiden. Dat valt dus echt niet mee.
Wat zou jij doen?

Groetjes Bianca

vickie

Hey Bianca,

Ik zou Hansje eerst haar nestje laten grootbrengen. Je ziet dan vanzelf wel of haar mannetje komt helpen, als hij dat niet doet kan je zijn popje er terug bij zetten. Als hij Hansje wel helpt zou ik ze eerst hun jongen laten grootbrengen en zijn pop pas terug zetten als de jongen uitgevlogen zijn.

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

b

Het laatste nieuws.
Beiden bleven tegen het gaas hangen en naar elkaar roepen.
Hansje was helemaal vergeten.
Ik besloot gisterenavond voor dit koppel te kiezen en ze eens bij elkaar te zetten.
Geweldig, eerst trippelden ze omstebeurt achter elkaar aan, hij met de vleugels wijd en zij helemaal blij.
Daarna vlogen ze samen de voliere rond en binnen 10 minuten werd er al gepaard.
Vanacht zaten ze innig tegen elkaar aan te slapen in de buitenvoliere. Ze verliezen elkaar echt geen seconde meer uit het oog.
Ik ga dus maar weer op zoek naar een lieve nieuwe man voor Hansje en tja het nestje van Hansje??
Ik wacht het gewoon af, maar voor mij is het altijd het belangrijkste geweest dat mijn vogels zich gelukkig voelen en als daar wat uit voortkomt, hebben we geluk.
Dit is voor mij en mijn gezin een hele ontroerende gebeurtenis geweest die we waarschijnlijk niet vlug zullen vergeten.

Groetjes Bianca

*Yvon

Hoi hoi

Wat een romantisch verhaal.  :-*
Kreeg er gewoon kippevel van.
Echt fantastisch dat ze elkaar dan toch weer terug hebben.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >