prednoral(prednison) en incontinentie?

Gestart door Peter, 3 maart 2007, 08:45:53

« vorige - volgende »

Peter

Hoi allemaal,

Milo heeft last van Hotspots en krijgt daarvoor Prednoral.
Het is alleen deze week al 2 keer misgegaan en heeft hij zijn urine laten lopen in de woonkamer.
Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met deze tabletten? Er staat niets beschreven in de bijsluiter over incontinentie ???

groetjes Lique

Riny

3 maart 2007, 08:58:21 #1 Last Edit: 3 maart 2007, 09:01:44 by Riny
Hoy Lique
De hond van Nel / Bobbie heeft er ook last van gehad .
Hier staan de berichtjes die ze hier over geplaatst heeft.
klik hier
Onze Bailey slikt al 3 jaar prednison en wij hebben er (gelukkig) nog nooit last van gehad.
Groetjes Riny

Peter

Hoi Riny,

Dank je wel voor je reactie.
Hmm, ik hoop dat het met Naira goed gaat, het laatste berichtje is al een poos geleden.

Maar het is vooral vervelend voor Milo. Peter kwam om 06.00 uur beneden en hij zag het gelijk. Hij heeft lopen poetsen en boenen, maar toen ik anderhalf uur daarna beneden kwam rook ik het nog steeds. Dus Milo moet het al helemaal ruiken, de arme schat.
Dus weer een bak schoonmaakmiddel met water gemaakt en nog een keer geboend. Nu ruik ik gelukkig allemaal schoonmaakmiddel, hopelijk dat Milo die geur ook niet meer ruikt, want hij voelde zich onwijs schuldig.

groetjes LIque

bobbie

Hoi Lique,

Wat vervelend voor Milo, die hot spots kunnen knap irritant zijn.

Prednison is een giga-middel, echter het heeft ook zo zijn nadelen.

Er zijn honden die, terwijl ze nog uit de waterbak lebberen, hun urine al laten lopen. Als dat bij Naira zo zou zijn moest ik direct de dierenarts bellen want dan zouden we gaan afbouwen. Niet voor het gemak van de baas maar voor het ongemak van de hond. Een hond voelt zich daar heel vervelend bij. Het middel zou dan erger zijn dan de kwaal en dat is het niet waard.

Naira drinkt ruim 2 waterbakken per dag, ik laat haar 5 keer per dag plassen. Jij hebt een reu, dan lijkt het me nog iets moeilijker. Naira kan haar plas gigagoed ophouden en heeft nog maar 1 keer in huis geplast.

Ik las dat je benieuwd was hoe het nu met Naira gaat.
Bij Naira is haar lever niet vooruit gegaan. De lever is een stuk kleiner dan hij hoort te zijn, vol littekens, hobbels en bobbels. Het heeft dus niet geholpen.
Nu ben ik aan het afbouwen voor haar. Dan heeft ze 3 maanden Prednison gehad.

Ik wens je veel succes met Milo.

Persoonlijk (maar wie ben ik) zou ik overleggen met de dierenarts om te stoppen met de Prednison.

Veel sterkte, Nel

Peter

Hoi Nel,

Jeetje zeg, maar dat is ook een hele lijdensweg voor Naira geweest, heeft ze nu nog last?
Hopelijk komt ze er bovenop.

Hotspots zijn inderdaad onwijs vervelend. We dachten eerst dat Milo een voedselallergie had, maar de laatste keer bij de DA zei ze dat het wel erg veel op hotspots leek. Dus ik alles erover uitpluizen en inderdaad, het kan bijna niet anders.
Hij heeft er al een behoorlijke poos last van, en na een kuurtje gaat het ook wel weer een poosje goed. Eerder kregen we Ceferal mee, en dat werkte ook erg goed, alleen werd meneer nóg hongeriger als hij altijd al is. Hij pakte werkelijk de koekjes uit Delano's handjes.Nu pakt hij het pas wanneer het op de grond ligt of Delano het echt aangeeft.
En dorst kreeg hij daar ook van. Maar eerlijk gezegd werkte het wel beter als de Prednoral. De hotspots zijn er ook nog, het wordt niet echt minder, ook niet meer, maar de last heeft hij er nog wel behoorlijk van. Ook heeft hij een zalfje wat er een paar keer per dag opgesmeerd moet worden.
Maandag wil ik wel even met de DA overleggen of hij niet weer aan de Ceferal kan gaan, puur omdat ik weet dat dat middel beter bij hem werkt.

Zometeen als het is gestopt met regenen gaan we een lekker eindje wandelen, da's voor Milo ook wel lekker, want ik merk gewoon aan hem dat hij zich niet fijn voelt.

groetjes LIque

bobbie

Ach, arme Milo.

Ja, Naira heeft normaal gesproken ook last van hotspots en heeft daar een smeerseltje voor. Nu heeft ze ze niet met de Prednison. Ook gaat haar vacht enorm vooruit. Door de slechte werking van de lever viel haar haar ook behoorlijk uit.

Ga maar lekker wandelen met je bink, kan hij zijn ei even kwijt. Succes met alles.

Groetjes, Nel

Karin

Hoi Peter,

Cefaral ( = cephalexine ) is een antibiotica speciaal voor de huid. Deze heeft niet als bijwerking veel drinken, maar hij zal toen ook wel een injectie hebben gehad met corticosteroïden die dat wel hebben  ;D Ook gaan ze er meer van eten. Prednisolon ( prednitab, prednoral ) is een corticosteroïd en die heeft als bijwerking meer drinken / meer plassen. Als het te erg wordt kun je van 3 tabletten naar 2 gaan, maar dan is het jeukstillende effect ook minder. De prednisolon stilt dus de jeuk. Maar je hebt denk ik ook een zalf gehad die je erop kan doen ? Dat helpt vaak ook al voldoende. Is de hotspot ook kaal gemaakt door de dierenarts ? Anders even met de tondeuse kaal maken tot 1 cm voorbij de gezonde huid en dan met een dot watten met water voorzichtig schoonmaken zodat het wondvocht weg is ( geeft ook jeuk ), droog deppen en dan de zalf erop. En daarna afleiden door te gaan wandelen zodat het in kan trekken. De zalf er 4 x daags op doen ( dermalgin, hydrocortiderm enz )
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves