5 februari 2025, 17:02:41

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat een geluk dat je valkje weer opgeknapt is !
Gelukkig maar he ! Grtjs Ann

tamara

amigo is zeker weer 100 % de oude
gisteren toen ze los mochten vliegen ging ze als een straaljager door de woonkamer
en ja ongelukjes zitten dan in een klein hoekjes ;D
nu kan ik er wel om lachen maar gister niet!!
ze ging gister in volle vaart op een van mijn dure beelden af miste deze op een haar na en knalde vervolgens vol op een theelicht (stond niet aan) die op een plank stond;
gevolg; vliegend theelichtje van glas door de woonkamer en alles vol met glas en de houten vloer beschadigd
oeps :-[
ach ja kan gebeuren; deed ze niet expres

en tequila vond het leuk om vanochtens al keihard te gaan schreeuwen ; om half 7 s ochtends en hij is nog bezig >:( >:( :censuur
ach ja......

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

hallo iedereen,
hoe is het met jullie

hier alles wel ok

is al weer tijdje geleden dat ik iets geschreven heb maar ik heb het ook erg druk
tevens wou ik een tip van jullie;

tequila mijn mannetje is sinds enkele maanden vanaf sochtends vroeg tot savonds laat aan het schreeuwen
in het begin negeerde ik het maar we werden er gek van dus toch maar in ieder geval sochtends handdoek over de kooi;
dan kunnen we nog een klein beetje uitslapen in het weekend
maar sinds een paar weken helpt dit ook niet meer
hij schreeuwt zo hard dat het pijn doet aan je oren; ook amigo zijn vrouwtje kan er soms niet tegen en gaat dan ook schreeuwen
nou dan is het helemaal een dolle boel
maar wat kan ik er aan doen?
ze zitten met zijn 2en en dat heb ik expres gedaan om dit soort gevallen te voorkomen maar nu zit ik toch met hetzelfde probleem
en soms is het echt heel frustrerend
de honden worden er af en toe ook echt helemaal gek van
en ze houden ook gewoon niet stil he
ze beginnen sochtends rond 6 al terwijl alle lamellen voor de ramen nog dicht zijn en gaan tot 1o uur savonds door met tussen pauzes
dus heeft er iemand tips please?? ??? :-\

Caroline

Hoe is het hier??

Heb je de valkjes nog Tamara en zo ja, hoe is het met het krijsen??

Groetjesssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

tamara

heb de valkjes nog steeds natuurlijk ;D
het krijssen is nog hetzelfde  :P

ik heb ff jullie hulp nodig; zie bij spoed ; snel advies nodig; valkje valt en houdt vleugel raar omhoog;

een paar dagen terug zijn mijn valkjes s'nachts geschrokken van iets
dit gebeurt wel vaker en dan zijn ze helemaal in paniek
ik wordt er altijd wakker van en doe de lampen aan en stel ze gerust
meestal zijn ze wat veren kwijt en hebben wat kleine wondjes

nu wilde ik net de valkjes weer uit de kooi halen
na het incident van paar dagen geleden zijn ze ook elke dag uit de kooi geweest en behalve wat kleine wondjes en minder veren was er weinig aan de hand

alleen de lutino wilde net vliegen en haalde de stop niet dus viel(niet hard; ze valt zo wel vaker)
toen ik haar oppakte zag ik dat ze behoorlijk veel veren aan de rechtervleugel mist (er zit nog maar een lange veer aan en der rest zijn een paar hele korte)en daar ook wat oude wondjes zitten
dit is gebeurd dus paar dagen geleden tijdens de paniek
geen wonder dat vliegen niet helemaal goed gaat
maar ik pakte haar toen op en zette haar op de speelboom en toen ging ze na een minuut of zo het vleugeltje in de lucht steken
het lijkt mij niet gebroken of iets dergelijks want zo hard viel ze niet en als ik de vleugel vastpak krijg ik ook geen pijnreactie
ze heeft net ook nog 2 keer gevlogen daarna maar dit gaat gewoon niet goed omdat ze veel veren mist en dus viel ze meteen weer na een paar meter
ik heb wat fotos gemaakt

wat denken jullie dat het is?? Ik denk zelf dat ze gewoon niet goed kan vliegen omdat ze veel veren mist en door net de val de vleugel wat gekneusd heeft; ze kan de vleugel gewoon bewegen en ook gewoon weer normaal dragen maar op dit moment steekt de vleugel gewoon de lucht in; na een paar minuten ging het al wat beter maar steekt de vleugel nog wel wat boven haar uit.

gaat dit vanzelf wel weer weg?
en denken jullie dat het gebroken is? ze klimt nu gewoon door de kooi e.d. en houd de vleugel dan weer bijna normaal maar daarna gaat ze weer op het stokje zitten met de vleugel omhoog en af en toe heel even omlaag maar voornamelijk omhoog zoals op de fotos te zien is'
ik denk zelf dat het gekneusd is of zo?
ze mag in ieder geval paar dagen de kooi niet uit totdat de veren weer aangegroeid zijn want zoals je op de fotos ziet heeft ze bijna geen veren meer sinds de paniekaanval van paar dagen geleden

tamara

nou, helaas heb ik hier dus geen tips en advies gekregen
op dit moment houd ze de vleugel al weer bijna normaal dus ik hoop dat alles nu weer goed is ;)

Anke

Hoi Tamara,
Fijn dat je valkje haar vleugel weer bijna normaal houdt nu.
Dan gaat het de goede kant op!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ik lees net je verhaal .... het ziet er maar vreemd uit zoals ze haar vleugel houdt ... persoonlijk denk ik dat ze flink pijn had toen ze hem zo hield, mogelijk door een veer op de beschadigde plaats die verkeerd zat.

Ik zou het wel goed in de gaten houden, haar vleugeltje, of alle veertjes weer netjes terug groeien en tot die tijd haar zeker niet laten vliegen, dit kan ze niet nu ze haar slagpennen kwijt is en ze zal elke keer weer meer zich verwonden.

Mocht je het echt niet vertrouwen of fe blijft na het weekend zo met haar vleugeltje wijd zitten, zou ik zeker even naar een vogelarts met haar gaan.

Succes er mee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

tamara

ze klimt best goed door de kooi enzo en ben vannacht paar keer gaan kijken bij ze maar toen ging het redelijk goed
nu op dit moment terkt ze af en toe haar vleugel weer omhoog
en vandaag heeft ze nog niet gegeten maar haar mannetje tequila heeft ook nog niks gegeten
dus ik hoop dat ze straks wel gaan eten en dat haar vleugel gewoon gekneusd is en dat het vandaag of morgen weer een stuk beter gaat

Mara

Hoi Tamara

Hoe is het vandaag met de lutino? Ik ben het wel met Caroline eens. Ik had dat ook een tijdje terug bij een van mijn lutino's, Yella. Die hield haar vleugel ook een beetje raar omdat er een veer niet goed zat, dus die heb ik er uit getrokken omdat die toch al los zat, toen was het goed.

Ik zie je vraag nu pas hoor, ben ook een paar dagen afwezig geweest.

Mara

I_Xyzyx_I

Hoi Tamara

Tip: koop een nachtlampje dat mensen ook in de kamers van kleine kinderen ophangen ;) . Dan kunnen ze beter zien wat er gebeurt en raken ze minder snel in paniek. Je hebt nu nog geluk gehad dat ze wat kleine wondjes hadden, maar ik heb gehoord dat sommige vogels zich gewoon dood vliegen tegen het gaas :-\.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

tamara

hallo iedereen,

amigo heeft sinds gisteren de vleugel weer normaal gelukkig en eet verders goed en speelt al weer volop
ze heeft nu wel een week of 2 kooirust zodat de vleugel weer helemaal goed kan herstellen

een lamp naast de kooi staat er al; lutino's zijn immers nachtblind

Dierenfreackske

Hoi  heerlijk dat Amigo zijn vleugel weer normaal is , en hij weer volop speelt  , grtjs Ann

tamara

ja, ik ben er ook blij mee ;D

ze schreeuwt weer volop dus ze is harstikke levendig

ze schreeuwt nu wel extra veel en extra lang samen met haar mannetje omdat ze de kooi niet uitmogen

ze heeft kooirust zodat haar veren in de vleugel weer aan kunnen groeien

tamara

hallo iedereen,

ik dacht van ; ik zal me ook weer eens melden
heb al heel lang niet meer gereageerd en heb het ook ontzettend druk
zo druk dat ik eigenlijk veels te weinig tijd heb voor tequila en amigo
ik zie hier bij de dagboeken dat de meesten van jullie zoveel met hun valkjes bezig zijn
en tja dan voel ik me toch wel schuldig
tequila en amigo worden goed verzorgd; krijgen het beste voer e.d. en ik probeer ze elke dag wel even uit de kooi te halen zodat ze minimaal 1 uur uit de kooi zijn
ze gaan dan voornamelijk op de speelboom zitten
tequila kan ooit heel veel en lang achter elkaar krijsen
dit doet hij soms ook als hij los
het gevolg van mijn drukke leven is ook dat ze niet meer zo tam zijn zoals in het begin
ze gaan op mij hand zitten vanuit de kooi op de speelboom of als ze ergens naar toe vliegen bv de lamp
maar ze willen niet meer lang op de hand blijven

soms overweeg ik wel eens om een ander baasje voor ze te zoeken
een baasje die er wel veel tijd voor heeft en er elke dag veel mee bezig is
mocht er iemand zijn die interesse heeft en die ze een heel goed blijvend tehuis kan bieden die mag een bericht zetten
nogmaals; ik vind ze nog steeds leuk en wil ze ook liever niet weg doen maar als ze het beter zouden krijgen met meer aandacht wil ik daar best over nadenken