26 juni 2024, 03:38:26

Man of pop?

Gestart door Valerie, 16 november 2006, 20:35:18

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Geen idee of het hier thuishoort...
Ik heb dus nog 3 jongen te koop, waaronder een wildkleur waarvan ik denk dat het een pop is. Maar nu wil ik wel erg zeker zijn, want ik heb al enkele mailtjes gehad van iemand die interesse heeft. En ik wil geen kat in een zak verkopen.  :-\
Het jong heeft in de staart heel fel geel en erg donkerzwarte strepen, net zoals bij een volwassen pop. Bij de andere wildkleur jongen (ook Valko, toen hij nog klein was) is dat geel minder fel en de strepen ook. Hoe zeker is het dan eigenlijk dat het een pop is?
De jongen uit het vorig nest hadden ook vaag geel en vage strepen, niet zo fel en duidelijk als bij deze.

Bedankt alvast voor jullie mening!!



Inger m

Hoi,
Daar kun je niet zeker van zijn bij een wildkleur. Er zijn veel individuele verschillen, maar daaruit kun je nu nog niet uit opmaken of het een man of een pop is. Zekerheid krijg je alleen via DNA onderzoek. Pas na 4-6 maanden kun je (zonder DNA onderzoek, dus) aan het gedrag vaststellen of het een man of pop is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Hmmm. Dan moet ik maar eerlijk vertellen tegen die persoon dat het ook wel eens een man kan zijn.  :-\
Dan maar blijven adverteren, want ik heb de ervaring niet om op gevoel af te gaan. Sommige kwekers gaan op gevoel af en kunnen 80% zeker van geslacht zijn. Ik dus niet.  :-\