23 juni 2024, 04:01:47

Kamervoilere zelf bouwen?

Gestart door Raymond, 25 mei 2006, 19:22:29

« vorige - volgende »

Raymond

Hey ik lees hier verschillende dingen over maten van hokken enz. Ik heb zelf een hok van 65 hoog 60 breed en 30 diep. Ik las dat 30 diep te smal is voor valkjes.

Aangezien ik later toch iets meer valkjes wil dan 2. Zat ik te denken om in me woonkamer zelf een voilere te bouwen. Deze zou dan 1m breed 2m hoog en 65cm diep worden. Maar nu is de vraag of ik dit zelf kan doen, ik ben erg handig maar dan heb ik wel de materialen nodig of kan ik het beter laten doen.

Waar kan je deze materialen bestellen en/of zijn er al tekeningen beschikbaar en waar moet zo'n voilere aan voldoen.

Hebben jullie misschien adressen of websites voor mij waar ik enige informatie vandaan kan halen.
Alle informatie is welkom.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

ManjaV

Hi Ray,

Zelf kan ik je niet daarmee helpen, maar ik zit wel met dezelfde vraag ;) Dus als iemand hier op zou willen reageren met ervaring, graag ;) :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rob S

Hoi,

Ja dat moet wel lukken denk ik, als je een beetje handig bent ;).

Je kunt zo een voliere op maat laten maken bij een voliere bouwer, maar je kunt ook zelf een houten frame maken en daar gaas omheen spannen. En dan heb je ook een voliere.

Groetjes Rob

Raymond

heb jij een adres voor een voilere bouwer? Is misschien wel handig als ik het materiaal wil bestellen of een complete voilere


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rob S

http://kromsnavel.eigenstart.nl/

Hier staan wel enkele volierebouwers tussen, onder het kopje volierebouwers ;)

Succes!

*Esther*

polinder in doornspijk is niet duur en maken alles zoals je het wilt.
gr esther

Trice

heb er 4 gemaild en tot nu toe 2 terug gehad. Ik hoop dat polinder een leuker prijsje heeft. Zit nu op 396 en 475 (laatste valt zoiezo af)

M.

Zelf kun je ook vrij simpel een binnenvoliere maken.

Met gaaspanelen kun je een eind komen, dit zijn kant en klare panelen, ala 45 eurie de stuk meestal.
Deze kun je in elkaar zetten, en eventueel later nog weer veranderen.
Je hoeft dan alleen maar een ondergrond te maken en een dak erop en de kooi indelen.

Ook met hout en gaas kun je een eind komen.

Of inderdaad laten maken :D

Raymond

Ik heb nu een aantal prijzen binnen, maar ik zit nog met 1 vraag.

Wat is het precieze verschil tussen geanodiseerd aluminium en gewoon bruut aluminium. Ik weet dat geanodiseerd mooier is afgewerkt, maar scheelt dat zoveel? En wat is het beste voor een binnenvoilere. Heeft iemand er misschien een foto van dat ik het verschil kan zien?
Als ik dit weet namelijk dan kan ik bepalen waar ik mijn voilere laat maken. het scheelt nogal in prijs, zo'n 100 euro bij de een of de ander


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

M.

Dat zou ik ook niet weten eigenlijks..

Ik heb ook de mazzel dat mijn vriend en buurman handig zijn, en toen ik de panelen aanschafte ik die voor een mooie prijs kon krijgen, maar daar moet je ook net tegen aan lopen he ;)

Raymond

Citaat van: crosser op 27 mei 2006, 12:55:22
polinder in doornspijk is niet duur en maken alles zoals je het wilt.
gr esther


Deze reageert helaas niet. Ik heb veel aanbiedingen, maar omdat ik lees dat deze goedkoop en goed is wil ik dat even afwachten. Maarja dan moet die wel reageren. Iemand ervaring met deze bouwer dat die niet reageert. Ook de telefoon wordt niet opgenomen.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Zo wij hebben onze voilere besteld. Hij komt bij Aduard vandaan. Ze zijn goedkoop en hebben goede kwaliteit zover wij het hebben gelezen en gehoord.
Voor mensen die ook nog een voilere willen laten maken. Zou ik ook even naar hun een mailtje sturen. Ze waren ruim 100 euro goedkoper dan andere bouwers.

http://www.dierenzaakaduard.nl/frame.htm

Succes ermee.  Nog 3 weekjes en dan is die er!!! EN 2 juli de nieuwe valkjes!! Een Albino en een Witmasker


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

b

Hallo allemaal,

Mijn man heeft voor zijn hobby ook al verschillende volieres gebouwd.
Wij leveren ook materialen en kant en klare bouwpakketten.
Kijk maar eens op onze website: www.pakietendroom.nl

Groetjes Bianca

Raymond

Wij hebben bij jullie ook een prijsopgave gevraagd. Maar helaas hebben wij gekozen voor een andere voilere bouwer.
Desondanks bedankt voor de offerte


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

mijnliefstestuffy

ik heb zelf ook een voliere gebouwt
en dat heeft me best veel geld gekost
en laatst heb ik een neiwue en grotere (echte)voliere gekocht en die was maar 45 inclusief verzednkosten  ;Dwant hij is wel tweede hands mischien kan je dat beter doen dan hebbie een geoie en heb je er ook niet zoveel moeite aan :Ptenzij je het leuk vind natuurlijk ik vond het wel leuk om hem te maken maja die tweedehandse voliere was maar 45 euro dus heb ik die gekocht en me ratten in die ouwde zelfmaak voliere gedaan waarin ik plankjes enz heb in gemaakt ;D
groetjes en suces!! noeska :-*