26 juni 2024, 08:48:11

prijzen

Gestart door leoni, 29 april 2006, 19:39:23

« vorige - volgende »

Rianne

Dat laatste is ook niet helemaal waar, mijn geparelde wildkleur split lutino geelwang heeft me 125 euro gekost, en dat was in Belgie.


Marco

Citaatmijn geparelde wildkleur split lutino geelwang heeft me 125 euro gekost, en dat was in Belgie.


Heb je zeker wel splitgarantie bij gekregen ;D

Rianne

Mocht er niet uitkomen wat de bedoeling is, hang ik aan de telefoon hoor! De ouders heb ik wel gezien, maar die zaten in een andere vlucht.

Sanna

Wat iedereen voor zijn vogels vraagt moet iedereen zelf weten lijkt mij (als je te duur bent verkoop je vanzelf niks ::)). De toekomstige eigenaar beslist toch zelf wat hij/zij bereid is voor de vogel uit te geven? Als je goeie vogels aflevert zijn mensen die daar naar op zoek zijn vanzelf bereid meer te betalen. En als je het te duur vindt dan zoek je een andere kweker, lijkt mij. Althans, dat zou ik doen ;D. Maar voor mij blijft de reputatie en betrouwbaarheid van de kweker altijd belangrijker dan een zo goedkoop mogelijke vogel. Als ik 't het waard vind, ben ik bereid er meer voor te betalen ;).

Groetjes, Sanna

Roosje

Ik ben nog druk bezig met het bepalen van de prijzen van mijn valkjes. Ik kan wel wat meer rekenen omdat ze 100% pbfd vrij zijn en ik daar bewijzen voor heb. Mensen die zelf zo'n test doen moeten immers 50-100 euro neertellen bij een dierenarts (niet dat ik zoveel meer zal rekenen hoor :P). En tam maken vind ik ook wel dat daar wat extra voor gerekend mag worden.

Maar dan nog hoef ik er niet al te veel voor te hebben hoor. Dit is geen hobby waar je rijk van wordt. Ook gelijk draaien is voor iemand die er echt veel mee bezig is niet mogelijk. Maar ach, we genieten allemaal van onze vogels, en dat kost nou eenmaal wat geld.

Maar ik vind niet dat mensen die jongen bij mij kopen meer moeten betalen omdat wij een mooie voliere hebben gebouwd. Bij wijze van spreken ::)

Maarre...Waar ging het topic ook alweer over ::) :P

Rianne

Dat laatste is bij ons ook zeker niet het geval, Lin heeft geen voliere ;) ;D
Het was een voorbeeld om het kostenplaatje van de kweker in beeld te brengen. :)

Roosje

Ja dat snap ik wel. Maar ik vind dus dat je die kosten niet mag doorgeven naar de kopers van je babies.

Wel dierenartskosten en voedingskosten in het belang van de jongen en tam maken.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

inka

ik heb voor mijn koppel € 42,50 betaald, ben ik volgens mij niet eens zo duur uit geweest  :D

Inka

Mandy

3 december 2006, 01:06:04 #24 Last Edit: 3 december 2006, 01:19:09 by Mandy
Omdat dit het laatste recente bericht is mbt prijzen voor een valkparkiet reageer ik hier maar.

Ik heb zojuist mijn prijzen aangepast/verlaagd;  :)

- Wildkleur; 15 euro
- Opaline & Cinnamon; 20 euro
- Lutino & Witmasker; 22,50 euro
- Opaline witmasker & Cinnamon witmasker; 25 euro
- Opaline bont & Cinnamon bont & Cinnamon-opaline witmasker; 27,50 euro
- Cinnamon-opaline bont; 30 euro
- Bonte witmasker & Getekend uiterlijk; 40 euro
- Opaline bonte witmasker & Cinnamon bonte witmasker; 42,50 euro
- Cinnamon-opaline bonte witmasker & Albino; 45 euro
- Getekend; 70 euro
- Cinnamon-opaline-geelwang; 80 euro
- Cinnamon-opaline-geelwang bont; 90 euro

Alles is iets goedkoper (2,50 - 5 euro), alleen de albino is net zo duur, maar dat is omdat ik die helaas nog maar 1 keer gekweekt heb.
Ik hoop dat hierdoor vooral de "eenvoudige" mutaties zoals wildkleur en opaline verkocht worden want daar blijf je anders nogal snel mee zitten. En daar kweek ik niet voor...

Verder vind ik dat de prijzen nogal de pan uit rijzen hier en daar.
Zeker met de rest in de maatschappij waarbij eigenlijk alles duurder wordt. Helaas doen de salarissen niet aan die stijging mee... :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl