Het - Valkparkieten - Paleis Broedseizoen - 2006 - Ronde - 1 - ( 26 Ukkie's )

Gestart door Ed, 26 april 2006, 13:25:57

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

'k heb er weer een split bij voor je...  :-\
Zoon Zilver heeft een cinnamon geparelde dochter... dus tenzij ze hier op een heel vreemde manier hebben lopen vreemd gaan of leggen (het koppel zit vanaf het tweede ei al appart) moet Silver split cinnamon zijn.

Aan jou de eer dat te bewijzen, want bij de 6 nesten bij mij heb ik er nog nooit 1 cinnamon uit gehad  ???
Ik snap er niets meer van...

Ed

Hoi Bonnie,

Het staat genoteerd hoor we zien wel wat er gebeurd leuk om te horen dat zoon het zo goed doet.  ;D

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Het aantal is aardig maar er is maar hoop bij 5 eitjes want dat is een koppel. Daar zijn er nu drie van zichtbaar bevrucht helaas is het 5de ei beschadigd.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

We hebben een pop die geheel alleen zit op 5 eieren waar er tot nu toe 2 van bevrucht zijn. Maar deze pop gaat dit nooit redden. Ze zit continu op de eieren en is broodmager. Wie er pappa wordt is voor mij een raadsel. Want ik heb er nog nooit een man bij gezien. Omdat bij Paco en Bowie het 5 de ei beschadigd is heb ik er alvast 1 omgelegd om die toch een kans te geven.

Elvis en Priscilla hebben sinds gisteren ook weer een ei.  ;D

En ik heb nog twee koppels die vrijwel vaak in een blok te vinden zijn dus daar zal ook wel wat gaan gebeuren.  ;D

De geelwang is een pop daar liggen nu 9 eieren dus het is een koppeltje poppen wat bij elkaar zit er is er geen een bevrucht.

Dat was weer de update voor nu.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Even een update.

@Bonnie,

Silver en Pearl hebben gisteren het eerste ei gelegd.

Het Fallow koppel heeft 2 eieren

Paco en Bowie gaat goed alles is bevrucht helaas dat er twee beschadigd zijn.

Groetjes
Ed

Lin

Hier ook alweer zoveel eitjes. Wel weer spannend de eerst kweekronde. En 9 eieren? wow gelukkig niet bevrucht. aanders kreeg je misschien ruzie.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 16 mei 2006, 06:56:08
@Bonnie,

Silver en Pearl hebben gisteren het eerste ei gelegd.

:D YES! eindelijk, en ik ga hier eens duimen dat er cinnamon uit komt want dan snap ik tenminste een klein beetje wat van Zilvers cinnamon geparelde witmasker (?!?!?!) dochter  ;D ;D

Heb je al mensen voor je fallow jongen? Zit daar ook bont in?

Rianne

Hoi Ed,

19 eitjes al, dat gaat goed. Jammer dat sommige niet bevrucht zijn, maar dat is voor de valkjes een goede leer geweest voor de volgende ronde. :)

Mijn tamme valkje in het blok is echt een killer, terwijl mijn niet tamme valk niet eens bijt. Ik kan hem zo oppakken en naar buiten dirigeren. ;)

Ed

@Lin,

Ja die 9 eieren zijn van popjes alleen en een poppen koppel maar nu zijn er al twee koppels begonnen dus er komt meer aan.  ;D

@Bonnie,

Nee ik heb nog niks gereserveerd staan het worden geparelde fallow zit geen bont in.  ;)

@Rianne,

Het zal best een goedeleer zijn maar moet ik er wel een paar mannen bij hebben.  ;D

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Ik heb er weer 3 eieren bij 1 bij de fallow koppel 1 bij Silver en Pearl en Joepie en Lady zijn ook begonnen die hebben ook een ei. Drie koppels hebben nog niks waarvan bijde koppel waar een grote kans is op albino's hebben we nog niks helaas maar zal ook wel gaan komen.

Bij paco en Bowie kijk ik niet meer die magen het deze week uitzingen er liggen 4 bevruchte eieren en de twee van Beaty liggen er bij meschien dat het nog wat word.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Even een update.

Elvis en Priscilla 4 eitjes 3 bevrucht

Silver en Pearl 3 eitjes 2 bevrucht

Joepie en Lady 2 eitjes

Romeo en Julie 1st eitje

Joepie op zijn eerste ei

Silver op zijn eitjes

Ricky op haar eitjes

Groetjes
Ed

Rianne

Wat een lief gezicht vind ik dat, broedende valkjes. Ze kijken dan zo chagrijnig omhoog ;D

Ed

Hoi Rianne,

Ja leuk he maar Joepie hangt gelijk in je handen die laat niemand er bij maar zo te zien is zijn eerste eitje bevrucht.

Nu nog hopen dat de albino met zijn popje wat gaat doen en de witmasker en de cinnamon albino want daar is nog niks te gebeuren.

En als Queen mijn wildkleur split voor bont pop stopt met broeden op haar onbevruchte eitje gaat ze verhuizen en krijg zijn een mannetje die zit al op haar te wachten een Bonte Cinnamon. De foto's van deze man komen nog en de ander cinnamon man is voor Beauty die heeft zo haar best gedaan dus ze krijg van mij een man zit ook al te wachten.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Het eerste ei bij Paco en Bowie piept dus we verwachten een pluisje.  ;D

Groetjes
Ed