24 juni 2024, 14:50:25

Tips?!

Gestart door Linn, 24 mei 2006, 21:23:34

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Ik ben nu aan het proberen de eitjes uit te broeden van Parel. Omdat de eitjes niet goed bebroed werden omdat ze geen partner heeft.
Nou mijn vraag:
Stel je voor de eitjes komen uit, heeft iemand dan tips voor de handopfok? Ik weet er echt niks vanaf namelijk. Ik heb het schema al doorgelezen over handopfok. Maar hebben jullie misschien ook verdere uitleg en tips voor me?

Riny

Hoy Linn
De enigste tip die ik je kan geven is''Doe het niet"
Dit is zo moeilijk, en zeker bij een jonkie vanaf dag 1.
Waar is haar partner dan gebleven.
Mijn advies is , begin er niet aan.
Groetjes Riny :-\

Linn

Ze heeft geen partner. Ze is ooit gedekt door een andere valkparkiet(maar dat is niet haar partner) vandaar dat de eitjes dus zijn bevrucht.

Maar ik kan die arme foetusjes toch niet dood laten gaan! :'( Ze komen binnenkort al uit.

Riny

Hoy Linn
Kun je niet proberen om de eitjes aan een pleegkoppel te geven?
Ik wil je niet ontmoedigen ,maar handopfok is niet iets wat je zomaar doet.
En je zegt zelf dat je er niets van af weet.
Probeer of je de jonkie's als ze geboren zijn eventueel elders onder kunt brengen.
Groetjes Riny :-\


Linn

Er zit tussen de oudste en de jongste dan 2 weken. Ik ben bang dat de jongste niet of haast niet wordt gevoerd.

Karin

100 x liever de foetusjes dood laten gaan dan jongen van een paar dagen oud zien sterven. Dit gaat je echt niet lukken hoor, niet doen ! Alleen zeer ervaren handvoerders hebben een kleine kans dat het ze lukt  1 of 2 jongen over te houden. Maar de jongen hebben geen afweerstoffen van de ouders meegekregen en een grote kans dat ze laten alsnog sterven.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

M.

Ik zou toch echt gaan kijken of je de eieren niet bij een ander koppel, desnoods van een kennis ofzo onder kunt leggen.

Als ze net uit komen zijn ze zo klein, alleen als je heel lang ervaring hebt kun je ze vanaf zo klein opvoeden, en zelfs dan gaat het 99 van de 100 x niet goed.

Ik snap dat je ze graag wilt "redden"maar in dit geval zal dit een verloren zaak zijn.

Het is soms al moeilijk genoeg om een valkje vanaf een week of 3 op te voeden en die aan de pap te krijgen, laat staan zo'n klein hummeltje van goed 3 cm groot...

Mariska

Ik hoop echt dat je ervanaf ziet!
Dit is een heel slecht idee.
En net wat Karin zegt, het kan beter nu fout gaan dan als ze eenmaal geboren zijn.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Je had minstens kunnen proberen de eitjes onder hun eigen moeder te laten liggen. Misschien kan je dat alsnog proberen. Zij is de enige die het voeren goed kan en de kleintjes hebben dan een grotere overlevingskans.

M.

Ben benieuwd of je inmiddels al enige vorm van "actie"had ondernomen?

Ik dacht trouwens steeds, waarom vraagt Lin elke keer die vragen, terwijl ze zelf topics er over plaatst, maar dit is Linn, en de moderator is met een N.


Mariska

Citaat van: M. op 26 mei 2006, 10:55:44
Ben benieuwd of je inmiddels al enige vorm van "actie"had ondernomen?




Ik denk dat ze het toch gaat doen :-\


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Linn

Hoi,

Nee, ik heb het niet gedaan. Ik was dus ook aan het proberen de eieren aan het uitbroeden, maar ik las dat je dan als je het niet goed doet, misvormde jongen kunt krijgen, dus toen was de maat vol. Niet alleen daarom hoor, maar ook om wat jullie allemaal hebben verteld.

M'n broer heeft ze ontleed. Ze waren allemaal dood.

Mariska

Hoi Linn,

Ik ben blij dat je het niet gedaan hebt.
Je kunt er beter nu verdriet van hebben als dat ze straks een paar weken oud zijn.
We zeiden het net zo goed om jou te behoeden daarvoor.

Maar ik hoop dat je evengoed een keer mooie donsjes krijgt en dan wel van een koppel dat het zelf doet.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

M.

Verstandige keuze, al snap ik dat het moeilijk is...

Ze hadden het dus al niet gehaald, en de kansen die ze gehad zouden hebben waren zo klein...

En inderdaad, beter dat dan het verdriet dat je dan na een week geklooi hebt, omdat het je niet zou lukken..

Er zullen bij jou ongetwijfeld donsjes komen, alleen nog even geduld hebben.